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七覚支を修行すれば、阿羅漢果、阿那含果、斯陀含果、須陀百果が得られる

 

釈尊は、「七覚支」こそそ`の成仏法であるとおっしゃって、念覚支・択法覚支・精進究支・’喜覚支・狩覚支・定覚支・捨覚支の七つの修行法をお説きになった。  

 そしてでこの七覚支を修行すれば、阿羅漢果、阿那含果、斯陀含果、須陀百果が得られると解説された王で、阿那含果にも五種の涅槃の得かたがあるとくわしくお教えになられたのであった。

 釈尊の成仏法は、前にのべましたように、七科三十七道品といって、~七科目、三十七種類のカリキュラムから成り立っています。すなわち、四念処法、四正勤法、。四神足法、五根法、五力法、七覚文法、八正道です○         

 うこのうちの七覚支法について、解説されたものです。

 成仏法について質問した外道の出家に、釈尊がなぜ、七科目の中の一つである七覚支について解説したのかと申しますと、これはわたくしの体験からの推測ですが、この異比丘がもし釈尊の

お弟子となっ▽て成仏法を修行するとしたら、七覚支の修行が二番よいどお考えになったからだと思い支す。

 というのは、ヽ釈尊の成仏法は、七科目三ナ七種の修行包全部やらなければならないどい ではないのです。七科目の中の、二科目位をやればいいわけです。というのは、七科目の修行法の中にはクおなじような修行法が、ダブつて入っております。それで、釈尊は、’お弟子の因縁を

みてい七科目の中から、yおまえはこの修行をせよ、おまえはこれとこれの修行法がよい、というように選別されてあたえたのであろうと思われます。。時には、科目にに恥まわず、一三十七種の修行法の中から自由にいくつかえらび出して、修行者に課したものと思われます。 

 そこで、この七覚支の修行法というのが、どんなものであるか/

念力をつよくしてバランスをたもつト知的にも非常に高度で、情結面においても、いわゆる情操がゆたかであるというように、芸術面などでもよく理解することができる。情操的な情のないひとというのは、無味乾燥にな’りやすいわけです。’芸術的なことは、なにもわからない、はなしをしてもちっともおもしろくない、シャレをいったって、ニコリともしない。今日きいたシ″レを、三日ぐらいたっ七急に笑。い出て、「ああ、そうだうたのか」なんて(笑)、それじゃあおはなしにならんでしょダ。。

 意志がつよいのはけっこうだけれども、それが頑固になってしまうのではいけない。

 だから、知・情・意の精神作用を、非常に強化し、八かめるという訓練をする。そしてそのいずれに右かたよらないということ。これがまず第一です。しかし、それだけじゃない。

 念そのものの力を、神秘的にまで強化する。一点に集中したとき、火を発するほどの力を出す。ですから、この念覚支の修行には、クンダリニー・ヽヨトガの修行が入るわけです.。     

 つぎに「空観」を体得する。ですから、この七覚支には、「四念処法」の修行が入っている。

この空観の体得により、諸法の実相がわかるようになけます。つまり、「縁起の法」を如実に‘さとることになるわけす。               」               “

 この念覚支が、七覚支法の中の、目玉といってよいでしょう。いや、三十七道品の中でも、代表的な修行法です。                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seiyu Kiriyama    Relinquishdo reed

 

 

Geniuses who created “the logic of destruction”

In the modern society, under a single view of the world that should be called “superstition”, it is possible to die of destruction and catastrophe.

I, I ” ‘m struggling with tremendous prewar energy

What is the wrong view of the world?

It is a way of thinking that “the world always advances to a worthy state by knowledge and technology”. .

This is no longer a “thought” for the people of today’s developed countries.

“Because I am”, “I have become even hope L”.

This worldview is based on the idea that machines and technology are all-purpose, which in turn

It is a basic concept to configure. Let’s look at the life of a modern person that has come out of it.

Play is to play around the machine-electronic game created by electronic technology, entertainment is

It is a television and electronic music. The job is to adjust the monitor and the fine adjustment machine, and even the mouth

It is becoming ideal to have them act as substitutes for the boat. The daily activities are defined by the watch, the communication means is the telephone, and the housework is the cooker, the washing machine and other operations by electronic technology. , Calculator, co

With the help of computer and television, the word processor has made it unnecessary to write letters.

Travel is all machine-embraced life, as cars and jets compete for speed.

It is.

The basic idea is that as machines and technology progress, our lives are improved, improved and

It is said to flourish. And it will rise endlessly by improving human knowledge and technology

It is considered to be one that will continue.

The author of “The Law of Entropy”, J. Rifkin, created and decided on this view of the world:

As a human thinker, it is written as follows.

“Each view of the world has its builder. Three people have built a mechanical worldview skin

Between, namely Francis Bacon, René Des Cartes and Isaac Newton

Ru. Moreover, we, about 40 years after that, are still based on their thinking.

I live ”

Until then, it was the fugitive that ruled out the principles for mechanical systems, excluding the view of the ancient Greek world.

In Lansis Bacon, he says, “Human life is not always full of new discoveries and potentials.

It must not be. Now the true goal of learning is nothing more than the standardization of the method. ”

The new method is “scientific methodology”. It is a bud of science universalism.

Subsequently, the mathematician René Des Cartes extended his universality theory of science and science by mathematical methodology.

The Then, Isa ′ ′ Kunewton constructed the world of physical mechanical systems by mathematical methods.

The Here, the theory of machine and science has become complete and inexorable.

It is the philosopher and political scientist of the United Kingdom who introduced this view of the mechanical world into sociology and economics.

John Locke (1632) and Adam Smith, a British economist

It was Su (one hundred seventy-one).

John Locke said, “It is the self-interest as L that personal wealth is social rich

Pursuing pure pursuit is the one and only way to form a better nation. People are,

Naturally, there is no problem as long as material greed is born strong or if we only increase the wealth of society

If so, society will be harmonized and improved, and there will be a society where people do not have to fight each other

He asserts that “Because nature is so blessed enough that it has enough power to be developed

I presume that it is from L leaving. Therefore,

It was about giving the people the freedom to produce wealth by the power of nature (science and technology).

It was

He tried to establish an economic theory in such a way as to reflect the general concept of the Newton system.

The Smith is the same as the astronomical object that moves according to the law of nature in the “National Wealth”, and the economy is

They also indicate similar behavior, and thus the most efficient way for economic organizations is to

It is arbitrariness, leaving the phenomenon as it is, so as not to disturb human behavior.

I suppose. Ro

I believed that I was satisfied. And, as it is natural, criticize personal desires or personal interests

Creating social barriers that impedes pursuit is considered to cause harm to society.

In other words, the desire to satisfy oneself as it is will eventually bring about the benefits of society.

Should not discourage efficient activities resulting from their desires, but rather the best economy

In principle, he argued that individuals should act in a selfish manner in order to overcome shortages

It is

“Everyone always finds the best possible employment for any capital that he can control

We are working hard to This is the very benefit of the individual, the benefit of the society to which the individual belongs

There is no. However, it is natural or rather inevitable to pursue the interests of oneself.

It will lead to the creation of the most profitable employment for society. “(Adam Smith” The Wealth of Nations “)

This view of the world represented by Adam Smith is still accepted as it is, and it

In the first place, it consists of two bases.

As John Locke said, “Nature is rich enough and we have to make sure that we have enough capacity to be developed.

“I think that I have left”. No, I believe that modern people have left jJ

Isn’t it? Because I believe so, applying the scientific principles of mechanics to machines and technology

As long as it is developed, this world is considered to be infinitely improved and improved, and to thrive. That

The driving force is, as Roet and Smith preached, the human material selfishness of humanity

It is the idea that it is developed to the limit.

Pursuing and realizing more material richness 2 is progress, and it is human ideal world

-. Thought is the world, science and technology can realize it completely. I am convinced.

It is these two.

You too may not have the same idea as this idea, or something close to it

However, this idea was completely “superstition” and “aspiration.”

This world view, which should bring humanity to the world of progress and prosperity, will actually push humanity to destruction and catastrophe

It was “thought of hell”.

It was “the law of entropy” that made it clear.

Entropy law

“The law of entropy” is the “law of thermodynamics”, but in this law of thermodynamics, “the first law”

There are “law” and “second law”.

The first law states that “the sum of matter and pre-energy in the universe is constant, and it is never created or disappears.

There is no such thing as In addition, the substance changes only in its form, the essence does not change. ”

That is the famous “Senseless Conservation Law”.

And the second law of thermodynamics, that is, the “law of entropy”, is expressed as

Be done. ‘

“Mass and energy change in one direction only, ie from usable to unusable

To or from available to unavailable or otherwise ordered

Change to a disordered thing.

About this “law of entropy”, Albert-Einsteich “entropy,

It is the first law for all sciences. Of all scientific laws, absolute law

It is considered as this, but it is this “law of entropy”.

Entropy is a type of measurement by which available pre-energy can be used

It can measure the degree of conversion to the impossible form. Therefore, increase entropy

The big means an increase in useless prewar energy. Two critical points indicated by this law

There is a One is that pre-engineering that has been used twice will no longer be usable. ”

One is that if an orderly thing is created somewhere on earth or in the universe,

That’s what is said to be a big disorder.

In the light of this law of entropy, the view of the world so far is completely superstitious

It became clear that it was an error.

First of all, natural resources in the world are limited, and science and technology

If you continue to use it, there are no resources to use on this planet

The

Any science and technology, using energy over and over again without exhausting energy

It is impossible to have a law. For example, burn coal. Although energy can be obtained, sulfur dioxide

Yellow and other gases are generated and diffuse into the air. Energy is lost in the process

However, once burned coal can not be burned again, and it is possible to gain much the same amount of work.

I can not do such a thing.

J. Lifkin explains this in “The Law of Entropy” as follows.

Above: “We have been able to develop just about the right technology for almost everything we use

For example, I think that it is possible to completely reproduce and use it first. But this is a mistake. Future-3

For this world to survive economically, promote cycling more efficiently.

It is essential to move forward and, needless to say, 100% reprocessing

It is also a fact that there is no way to do it.

For example, if you look at most of the used metals, as if you would like to make more money if you think about the soft drink

The average recycling efficiency is currently at 308 I cent. Further recycling

Energy, such as collection, transport, and processing of used materials.

The result is an increase in the overall entropy of the environment. Therefore, to recycle something new

Cost of energy that can be used by

Well,

“Even once used, it is possible to recycle, but it changes and changes every time

It must be prepared for “falling down” to go

Energy and substances are consumed, so in the end, there is nothing as a whole.

“For example, let’s assume that you take metal from the ground and then make some tools.

While this tool is present, metal molecules fly away constantly due to friction, fatigue, scratches, etc.

In addition, these liberated metal molecules never disappear, and eventually they dance in the soil.

I will return.

However, even if it returns to the soil, it will be scattered in the soil this time, so the original gold

It is no longer capable of doing useful work like lumps of metal ore. . Also, ‘y

A method to recycle all metal molecules scattered in the soil will be discovered in the future

It may also be said that in this whole process it is also

Always with increasing entropy in another dimension

However, the modern society blindly believes that science and technology can create unlimited tools for their convenience and prosperity.

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「滅亡の論理」を創成した天才たち

 現代社会は、「迷信」ともいうべきあやまったひとつの世界観のもとに、滅亡と破局にむ・か’

て、すさまじい予不ルギーで驀進をつづけているI            一”’

 まちがった世界観とはなにか。

 それは「知識と技術によって世界はつねに価値ある状態に前進する。」考いう考えかたである・。。

 これは、現代における先進国のひとびとにとって、もはや「考え」というよりもむしろ、「信

念」となっており、「希望Lにすらなっている。

 この世界観は、機械と技術が万能であるという考えが基盤となっており、それが、現代社会を

構成する基本概念となっている。それがっくり出した現代人の生活をみてみよう。

 遊びは電子技術によってつくられた機械-電子ゲームをい七ぐりまわすことであり、、娯楽は

テレビであり電子音楽である。仕事はモニターと微調整機械を調整することであり、さらには口

ボ″トに代行させること‘が理想となりつつある。日々の活動は時計で規定され、通信手段は電話であり、家事は電子技術による調理器、洗濯機その他の操作である。勉強にしても、計算器、コ

ンピューター、テレビの手助けを借り、ワードプロセッサーが文字を書くことを不要にしている。

旅行は自動車やジエ″ト機がスピードを競う、というように、すべて機械にとりまかれた生活

である。

 その基本観念は、機械と技術が進歩すればするほど、われわれの生活が進歩し、改善され、繁

栄する、というものである。そして、それは、人間の知識と技術の向上により、無限に上昇しつ

つ、つづくものと考えられているのである。

『エントロピーの法則』の著者J・リフキンは、この世界観をつくりあげ、決定づけたのは、三

人の思想家であるとして、つぎのようにのべている。

  『それぞれの世界観には、その構築者がいる。機械的世界観の肌がを築いたのは三人の人

  間、すなわちフランシス・ベーコン、ルネーデカルト、そしてアイザックーニュートンであ

  る。しかも、当時から約四〇〇年後にいるわれわれは、今なお、彼らの考え方を基盤にして

  生活している』

 それまでの、古代ギリシアの世界観を排斥して、機械体系のための原理をうちたてたのは、フ

ランシス・ベーコンで、かれは、「人間の生活は、つねに新たな発見と潜在力に満ちていなくて

はならない。いまや学問の真の目標はその方法の法則化以外のなにものでもない」といい、その

あたらしい方法とは「科学的方法論」であるとした。科学万能論の萌芽である。

 つづいて数学者のルネーデカルトが数学的方法論によって、べ1・コンの科学万能論を延長し

た。ついで、アイザ″クーニュートンが、数学的方法によって、物理的機械体系の世界を構築し

た。ここにおいて、機械と科学の方能論が完全、かつゆるぎないものとなったのである。

 この機械的世界観を、社会学と経済学に移入したのが、イギリスの哲学者であり政治学者であ

るジョンーロック(一六三二-一七〇四)と、おなじくイギリスの経済学者であるアダムースミ

ス(一七二三-一七九〇)であった。

 ジョンーロックは、「個人が富むことはすなわち社会が富むことであるLとして、自己の利益

を純粋に追求することが、よりよき国家を形成するための唯一無二の方法であるとした。人間は、

本来、物質欲が強いように生まれついてはいるか、社会の富を増加しさえすれば問題はないので

あって、そうすれば、社会は調和され、改善されて、人間どうしで戦う必要のない社会が到来す

る、とかれは断言する。「なぜなら、自然は十分に恵み深く、さらに開発されるべき余力をうん

と残しているLからだと説く。したがって、口ご

た自然にたいする支配力(科学と技術)によって富を生産する自由を、国民にあたえることであった。

つた。

 かれは、ニュートン体系の一般概念を反映するようなかたちで、経済理論をうち立てようとし

た。スミスは『国富論』のなかで、自然法則にしたがって運動する天体とおなじように、経済も

また同様の行為を示すとのべ、したがって、経済組織にとって最も効率のよい方法とは、自由放

任主義であり、現象をそのまま放っておき、人間の行動をたにものも阻害しないようにすること

だ、とした。ロご

満足であると信じた。そして、それが自然である以上、個人の欲望を批判したり、個人の利益の

追求をさまたげるような社会的障壁を設けることは、社会に害悪をもたらすものとした。

 つまり、あるがままに自己を満足させようとする欲望は、結局、社会の利益をもたらすことに・

なるのであるか・ら、その欲望から生ずる効率的活動をさまたげるべきでなく、むしろ最良の経済

原則であるとし、不足を克服するためには、個人個人が利己的に活動すべきである、と主張した

のである。

  『各個人は、常に自らが支配できるいかなる資本に対しても、最大限有利な雇用を見いだす

  べく努力している。これは、まさしく個人の利益であって、その個人が属する社会の利益で

  はない。しかし、自己の利益を追い求めることは、当然のごとく、あるいはむしろ必然的に、

  社会にとって最も最利な雇用をもたらすことにつながるのである』(アダムースミス『国富論』)

 このアダムースミスに代表される世界観は、いまもなおそのままうけつがれ、現代社会を大き

く動かしているのであるが、それは、二つの基盤から成り立つ、まず、

‐1、ジョンーロックがいったように、「自然は十分に恵み深く、ざ。らに開発されるべき余力をケ

  んと残している」と考えていることである。いや、現代人は、jJ限に”残していると信じ

  ているのではないか。そう信じているがゆえに、力学の科学的原理を応用して機械と技術を

  発展しさえすれば、この世界は無限に進歩改善ざれ、繁栄してゆくと考え各わけであ・る。そ

 してその動力となるものは、ロ″クや、スミスが説いたように、人間の物質的利己心を最大

限に発展させる、という思想である。

2いより多くの物質的豊かさを追求し、実現することが進歩であるとし、それが人間の理想世

-。界であるど考え、科学技術はそれを完全に実現してくれる。と確信している。

この二つである。

 あなたもまた、この考えとおなじか、あるいはそれに近い考えを持っているのではないだろう

 

 ところが、この考えはまったくの「迷信」であり、「誤謬」であったのである。

 人類を進歩と繁栄の世界に到達させるはずのこの世界観は、じつは、人類を滅亡と破局に追い

こむ「地獄の思想」だったのである。

 

それをあきらかにしたのが、「エントロピーの法則」であった。

エントロピーの法則

「エントロピーの法則」とは、「熱力学の法則」であるが、この熱力学の法則には、「第一の法

則」と「第二の法則」がある。

 第一の法則は「宇宙における物質と予不ルギーの総和は一定で、けっして創成したり、消滅す

るようなことはない。また、物質が変化するのは、その形態だけで、本質が変わることはない」

という、有名な「千不ルギー保存の法則」である。

 そして熱力学の第二法則、というのが、つまり「エントロピーの法則」で、つぎのように表現

される。’

 「物質とエネルギーは一つの方向のみに変化する。すなわち、使用可能なものから使用不可能な

ものへ、あるいは、利用可能なものから利用不可能なものへ、あるいはまた、秩序化されたもの

から、無秩序化されたものへと変化する」というものである。

 この「エントロピーの法則」について、アルバートーアインシュタイッは『エントロピーは、

すべての科学にとって第一の法則である』といっている。すべての科学法則のなかで、絶対法則

としてみとめられているが、この「エントロピーの法則」なのである。

 エントロピーというのは、一種の測定法であって、それによって利用可能な予不ルギーが利用

不可能な形態に変換してゆく度合いを測ることができるものである。そこで、エントロピーの増

大とは、使えない予不ルギーの増加を示すものなのである。この法則で示す二つの重大なポイン

トがある。一つは、二度使用された予不ルギーはもう使用できなくなる”ということと、もう

一つは”地球もしくは宇宙のどこかで秩序らしきものが創成される場合、その周辺環境にはいっ

そう大きな無秩序が生じる”とされていることである。

 このエントロピーの法則に照らし合わせてみたとき、いままでの世界観はまったくの迷信であ

り、誤謬であったことがあきらかになったのである。

 まず第一に、との世界における自然の資源は有限であり、いまのように科学と技術が資源を利

用しつづけてゆくと、遠からずこの地球上には、利用すべき資源はなにもなくなってしまうとい

うことである。

 どのような科学と技術も、エネルギーを使い果たさずに何度も何度も于不ルギーを使用する方

法など持つことは不可能である。たとえば、石炭を燃やす。エネルギーは得られても、二酸化硫

黄やその他のガスが発生して、空気中に拡散する。その過程においてエネルギーが失われること

はないものの、一度燃やした石炭をまた燃やすことはできないし、ましてや同量の仕事を得るこ

とはできない。

 このことについて、J・リフキンは、『エントロピーの法則』の中で、つぎのように説明する。

 上『われわれは、自分たちが使っているほとんどすべての物が、適切な技術を開発しさえすれ

  ば、まず完全に再生し、利用できるものと思いこんでいる。だが、・これは間違いだ。将来~三

  この世界が経済的に生き残っていくには、吼サイクリング(再生利用)をさらに効率的に推。

  進していくことは不可欠であり、これは言うまでもないことだが、一〇〇パーセント再処理

  できる方法などないのも事実である。

   たとえば、清涼飲料の空耀を考えればよく拉かるように、大部分の使用済み金属を見た場

  合、平均的な再生利用効率は、現在三〇八Iセントとなっている。さらにリサイクリックの

  ためには、使用された素材の収集・運搬・処理というように、別のエネルギーが必要となっ

  て、環境の全エントロピーが増える結果になる。したがって何かを再生利用するには、新た

  に使用可能なエネルギーの出費と、環境の全エントロピーの増大という犠牲が必ずつきまと

  うわけである』

 『一一度使用した物質はリサイクリングすることが可能であるけれども、そのたびに変化して変え

てゆくという”目減り’は覚悟しなければならないし、また、そのリサイクリングするために別

なエネルギー・物質が消費されるから、結局、全体としてはなんにもならないということである。

   『たとえば、地表下から金属をとり出して、それからなにか道具を作ると仮定してみよう。

  この道具が存在している間、金属の分子は摩擦、疲労、傷などのために、絶えず飛び去り、

  また、これら遊離した金属分子は、けっして消滅することはなく、最終的には土の中に舞い

  戻ってしまう。

   ところが、土の中に舞い戻るといっても、今度は土壌中に散在してしまうわけで、元の金

  属鉱石の塊りのように、もはや有益な仕事を行なえるようなかたちにはなりえない。。また、‘y

  これら土壌中にばらばらに散った金属分子を、すべてリサイクリングする方法が、将来発見

  されるかもしれないが、それには、やはりこの全過程において、他の于不ルギーの使用とい

  う別の次元でのエントロピーの増大を必ず伴う』

 ところが、現代社会は、科学と技術がいくらでも、自分たちの便利と繁栄のための道具を無際限につくり出してくれるものと盲信しているのである。     

 

 今日の新聞(昭57・朝日新聞)は、ソ連の農業が、四年連続の不作であると報じ、そ

の主な原因の一つとして、「地力の低下Lをあげている。ほかにもいくつかの原因をあげている

が、これが最大の原因であることは、疑う余地がない。要するに「収奪農業Lによる地力低下で

ある。土地から収奪するばかりの農業がまねく必然の結果である。いつかは破産する。

 農民なら、だれでも知っていることだが、いくら再生利用に努め、つねに日照が不足しないよ

うにしたとしても、同一の場所で毎年毎年おなじ収穫を得ることは不可能である。エントロピー

の法則では、今日一葉の草が包えたということは、将来おなじ場所で生える草の葉が一枚減ると

いうことを意味するのであり、これは、ニコラスーレーゲンの理論で、かれは『閉ざされた系に

おいて、物質的エントロピーは、究極的に必ず最大に向かう』と表現している。

 四年連続して不作となっているソ連の農業が、そのままいまのわれわれの世界のすがたであろ

う。人類は、その起源からいまに至るまで、ずうっと、地球上においてストご

ルギーを収奪し、食いつぶしつづけているのである。

 人類が誕生して以来、いままでに、なに一つとして、地球上にストックされた資源を使わずに

あらたな物質を創造したということはない。すべて、ストご

食いつぶしだ。それは、要するに、或るエネルギーを使用可能な状態から使用不可能な状態にと

変換してきただけである。そして、人類が進化し進歩するにつれて、エネルギー利用の能力が高

められてきた、ということは、使用不可能な状態の予不ルギーを増加させる能力が高められてき

たということにほかならない。これを「エントロピーの法則」によってみれば、地球上の生命に

とって、進歩とは、使用可能な予不ルギりをすべて食いつぶし、消費してしまうということにほ

かならないのである。

 現代社会の発展ど繁栄は、この地球上にストックされた資源のうち、主として、石油と石炭に

依存している’。ところか、われわれは、いま、現実に、この石油、石炭をはじめとする再生不可能

な予不ルギーのストックを、ほとんど使い果たしているのである。これをいったいどう考えるか。”コロンビア大学の経済学者エミールーブノワは『原子力科学者会報』の中で、石油の世界消費

が現在のペースで増えつづければ、今後二五年以内に石油は枯渇してしまう、とのべている。か

りにヽ、ご現在の石油埋蔵量の四倍に匹敵する新たな石油層が発見されたとしても(多くの専門家は

夢物語としているが)それでも枯渇までの期間が、せいぜい二五年延びるにすぎないのである。

 また、一五ヶ国にわたる産業界、政府の要人、それに学界の専門家を加え、マサチューセ、ノツー

エ科大学の後援で実施された最近の調査では、世界の石油供給は、西暦二〇〇〇年以前に、増加

する需要を満たしきれなくなるであろう、と結論している。また、一九八五年から一九九五年に

かけ。て、エネルギー価格が現在より五〇%上昇するようなことがあると、世界は大規模な石油危

機に見まわれることがあるかも知れない、とものべているぐ

 日米欧委員会(日本、アメリカ、西欧の政治・経済のリーダーが参加している国際的な組織)

がおこなった調査をみても、同様な予測がなされており、一九九〇年代の中頃までには、世界の

石油需要は、その供給を完全に上回るだろうとされている。

 これにたいし、新たな于不ルギー生産の技術研究がすすめられている。

 まず、石炭液化であるが、これは、わずか三-四バーレル(てバーレルは四二ガロッ)の液化

油を得るのに、一トン以上の石炭を採掘し、それを高温に熟し、さらに高圧処理しなければなら

ない。それに要する干不ルギーの量は、まさに気も遠くなるばかりの数字である。

 だれでもわかるように、エネルギーを変換するためには、べつのエネルギーが必要である。だ

から、正味のエネルギーとは、新たに干不ルギーをつくり出すために要した于不ルギーを差引い

た残りの総計である。その点からいうと、シェールーオイル(頁岩油)は論外である。たったI

バーレルのシェー・ルーオイルを生産するのにIトン半ものオイルーシェー・ル(油母頁岩)が必要

で、それと同時に、製造過程において水をニバーレル必要とする。しかも、シェールーオイルは

毒性のガスを発生するので、その処理がたいへんである。タールーサッド(粘性の高い炭化水素

を含む砂または砂岩)はどうかといえば、わずかIバーレルの石油を得るのに、約ニトッのクー

ルーサンドを採掘して加熟しなければならない。いずれも、へたをすると、一〇のエネルギーを

得るために、二〇、三〇の干不ルギーを消費しなければならないおそれがあるわけである。とて

も実用できるものではないのだ。

 原子力発電は危険きわまりなく、いま最も注目されている太陽エネルギーの利用は、どのように

高度の技術を結集したとしても、現在の産業構造を支えるエネルギー源にはなり得ないのである。

 太陽子不ルギーの持つ流れの性質、および現在の技術からみて、太陽子不ルギーが最適なのは、

小規模のシステム、たとえば各家庭に熱と湯を供給するといった装置にたいしてである。多くの

太陽子不ルギーの推進者らの間で一致している意見は、現在の技術水準や、将来の技術水準をで

きるかぎり考慮しても、いまの個人住宅を太陽子不ルギー用に改造した場合、住宅の子不ルギー

需要の六〇%をまかなうにすぎないだろうという。また、もし、将来、太陽子不ルギー利用のす

ばらしい新技術が開発されたとしても、それは、現在の子不ルギー利用構造とまったく異なった

ものであるから、あらたな資源を使って、まったく新しい構造をつくり出さなければならない。

その手不ルギー消費は考えられないほどの数字になることは必然である。それに現在の、あるい

は将来の地球資源は耐えられるかどうかであるフ

 J・リフキンは、結局、

  『このまま進むと、われわれがこの地球を去るときは、自分たちのためだけに、将来人類が

  必要とするすべての資源を使いはたし、次の世代の人間は、何一つ使用できるエネルギーを

  持たない惑星に取り残されてしまうことになる。なんというエゴ、なんという視野狭窄症  だろう6

 といっているが、わたくしは、このリフキンの言葉にたいし、(ふかい恐れをもって)

「そんな心配は不要にな・るのではないか」

 と思うのである。

 つまり、リフキンのいうような次の世代まで、この世界は持ちこたえられまい、ということで

ある。もっとはっきり言うと、地球上につぎの世代は存在しない、ということだ。

物質世界の法則からの超越

 考えてごらんなさい。数年まえに起こったトイレット・ペーパー買い溜めさわぎを。

 トイレット・ペーパーで、あのさわぎである。これが、生活にぜったい必要な燃料や食料とい

うことになったら、いったい、どんなさわぎになるか。

 一九七九年、アメリカの各地で起きたガスライン(ガソリンを買うための自動車の行列)で。、

わずかのガソリンをめぐって殺人事件まで発生した。。             ▽

 これがなにを意味するか。いままでの人類の歴史をみてみれば、すぐにわかることである。

 国家はつねに、使川可能な新たな手不ルギー源を求めて、地理的領土欲を強め、既存予不ルギ

ー源の枯渇をおぎなおうとしてきた。帝国主義的ないし植民主義的拡大は、すべて、新しい予不

ルギー源を確保するために生まれたものである。かつての日本もそうであった。

 石油資源が枯渇し、エネルギ~危機が悪化するならば、それが頂点に達する前に、世界の強大

国は、いずれも、この歴史の例にならうことになろう。いまの世界観のままで推移すれば、必ず、

そうなる。ソ連の中東進出、アメリカの軍事介入、そして全面核戦争、地球の滅亡、というコー

スは、その一つの例である。

 もちろん、これに反対の意見もすくなくはない。

 その代表の一例として、たとえば、鮎川信夫氏は、週刊文春の書評欄(57年11月11日号)で、’

ジョナサンーシェル『地球の運命』を論評して、

   『核戦争は、十年前にも、二十年前にも起らなかったのである。十年後にも、二十年後にも

  起らないと考えて、何か不都合な理由でもあるのだろうか。過去において、核戦争を防止し

  た抑止力が、今後とも有効に働くと判断しても、少しもおかしくないはずである』

 といい、

   『ハーマンーカーンが、「人類の絶滅」は、最もありそうもないことだと否定したのはよく

  知られている。また最近ではエドワードーテラーが、放射性降下物は洗い流すだけで症状を  ち仏教の理想とする、すべての煩悩を滅した境地)、あるいは「道」という真理に到達する

  ことができるというものである』

 といっているのは、仏教徒を自任しているこの国のひとたちすべてが、襟をただして聞くべき

言葉ではないか。

 われわれが、物質的欲望の充足を目標としているかぎり、物質を支配する法則、「エントロピ

ーの法則」から脱出することはできない。

 シャカは「霊性の獲得」という方法により、物質世界の法則からの脱出を説き、その方法をわ

れわれに示した。それにより、人間は、物質世界の法則から超越し、霊的世界という高次元の世

界に生き、高次元の世界を創造することができることを教えられたのである。それが、シャカの

「成仏法」である。

 このシャカの「成仏法Lは、いろいろな事情から、千数百年の間、日本の仏教界において抹殺

されつづけ、ついに今日にいたるまで陽の目をみることがなかった。

 いま、このシャカの成仏法が、世に出でんとしているのは、この世界を救おうとするみ仏の意

志と、無意識のうちにこの聖なる教法を求めている人類の願いが、まさにいま合致したのである

と思われてならない。その使命をはたすことのできるよろこびに、わたくしはうちふるえている

のである。

 

 

 

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Liberating the Mind from Bondage by Seiyu Kiriyama

It is so nice to be back in New York again. It’s been exactly one year since I was last here.

This is the second year in a row that I have been able to achieve my long-standing desire to perform a goma fire ceremony in New York City. Today’s service would not have been possible without the close cooperation of the management and staff of the Riverside Church and the efforts of many people who have been working behind the scenes. I would like to offer my sincere gratitude to all those people, and to you, who are participating by your attendance. Thank you very much.

Before I proceed, let me first take this opportunity to express my profound sorrow and sympathy on the recent, tragic terrorist attacks against the United States.

I am deeply impressed by the determination and heroic courage that the American people, led by President Bush, have shown in the face of this sad and painful crisis. In particular I’d like to pay my sincere respects to the fire fighters, policemen, and emergency workers who have been doing such a wonderful job.

I watched the coverage of the memorial service held at Yankee Stadium on September 23. This, too, was truly soul wrenching.

Mayor Giuliani made a speech during the service. I’m sure you all remember his words, but they are worth repeating here. Mayor Giuliani declared: “To those who say our city will never be the same, I say, you are right. It will be better.”

These words, more than anything, show that

 

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NY Agon,s kiriyama S

It is so nice to be back in New York again. It’s been exactly one year since I was last here.

This is the second year in a row that I have been able to achieve my long-standing desire to perform a goma fire ceremony in New York City. Today’s service would not have been possible without the close cooperation of the management and staff of the Riverside Church and the efforts of many people who have been working behind the scenes. I would like to offer my sincere gratitude to all those people, and to you, who are participating by your attendance. Thank you very much.

Before I proceed, let me first take this opportunity to express my profound sorrow and sympathy on the recent, tragic terrorist attacks against the United States.

I am deeply impressed by the determination and heroic courage that the American people, led by President Bush, have shown in the face of this sad and painful crisis. In particular I’d like to pay my sincere respects to the fire fighters, policemen, and emergency workers who have been doing such a wonderful job.

I watched the coverage of the memorial service held at Yankee Stadium on September 23. This, too, was truly soul wrenching.

Mayor Giuliani made a speech during the service. I’m sure you all remember his words, but they are worth repeating here. Mayor Giuliani declared: “To those who say our city will never be the same, I say, you are right. It will be better.”

These words, more than anything, show that

 

 

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Water ceaselessly changes form. So does the human mind. It changes form from moment to moment, instant by instant. As I said in the video: “People experience grief, sadness, and joy. However, this does not mean that people have fixed feelings of grief, sadness, and joy in their minds.”

That’s right. When we look at water, we see that it constantly changes form in response to conditions. Now look at the ever-changing mind with the same eye that views the water. Accept the functioning of the mind for what it is. Don’t get caught up in the constant transformations. Cut the attachment between the observer and what is observed and free your mind from bondage. Entrust to the flow and watch the arising and extinguishing of all phenomena as though you were watching a passing stream.

I imagine that right now many of you are still deep in sorrow, having lost relatives, friends, colleagues, and fellow citizens to this demonic

Water ceaselessly changes form. So does the human mind. It changes form from moment to moment, instant by instant. As I said in the video: “People experience grief, sadness, and joy. However, this does not mean that people have fixed feelings of grief, sadness, and joy in their minds.”

That’s right. When we look at water, we see that it constantly changes form in response to conditions. Now look at the ever-changing mind with the same eye that views the water. Accept the functioning of the mind for what it is. Don’t get caught up in the constant transformations. Cut the attachment between the observer and what is observed and free your mind from bondage. Entrust to the flow and watch the arising and extinguishing of all phenomena as though you were watching a passing stream.

I imagine that right now many of you are still deep in sorrow, having lost relatives, friends, colleagues, and fellow citizens to this demonic

 

monk

 

What we do is just to explain the essence of the Buddha law.

However, what was originally “law” is something that can not be explained. If you can explain it

Is no longer a “law”. “The law L is far beyond the domain of our concept and recognition.

It is something that is So it can not be fully explained. In “Self-Heating”,

I have nothing but experience and know. However, this law has a mechanism and

It is the theory that what kind of function does it exert and what kind of power it gives us

It can light up.

First of all, in this line of law, it says in a word.

“Pardon method”

It consists of

So, what kind of thing is “sacred offering”?

Then, supply and sip food and drink fragrants and other necessary things to Sanho (Bunko monks), parents, chieftains, deceased, etc.

It is said that.

The word “saken” is Sanskrit, and it is said that it is a confession (clothing), and it means “respect for L

It is a noun from the verb t & “It means” L to be taken away to the holy with the feeling of reverence. ”

In short, it is to be dedicated to the objects of the revered Buddha world with true devotion,

So, to whom, what, what, do you offer?

First of all, to whom?

It is a “three body donation”.

Three offerings

With three body offerings,

One, honorable service

Ni, the spiritual service

Three, self-help

Say

First of all, the first honorable offering is offering offerings to the present honor.

As for what is the purpose of offering to the Honson, the Honson is a teacher who teaches himself

Because it is the Buddha who gives us, for the gratitude to it, “It is for the reward.

By offering offerings, the principal is doubled in dignity, and its power has been increased and shown.

It is.

Next, the ancestor spiritual service of the second is the power of the law of the secluded secession and adult Buddha that the practitioner received from the main

It is a donation to the ancestors. In this way, the mother-in-law is disjointed and is engulfed. Unreal Buddha spirit

You can not train yourself to get rid of it. Therefore, the practitioner received from the principal

Offer to the mother spirit. By this, the parent spirit of the unnatural buddha also has a path to the adult buddha

Will be able to

In addition, parents who are suffering from psychiatric disorders and who are suffering very much will be asked by a guru to be relieved.

Some of the ancestors fall into life, atrocity, hell and so on, and suffer from hunger and sickness

Because there is food and drink and other offerings, it is relieved. However, as it is

However, the deceased can not receive this because it is a dimension. Holding the law of Honson,

Provide this. This will allow the deceased to receive it.

The self-service of the third, and the self-help of the principal received the teaching method and other received from the principal to himself,

It is a measure. It may seem strange that you are offering yourself, but it is not

Yes. It is a practice that is indispensable to imitating adult Buddha. This will be detailed later.

Three kind offering

Then, what kind of offerings are offered to the above “Three”?

It is “three kinds of offerings”. With three kinds of offerings,

One, service offering

Two, holidays

Three, memorial service

It is.

This is due to the Dai Nikkei Relief Law, offering ceremonial offerings.

It is supposed to be Ehime.

First of all, the offering of the reason is the disapproval described by Buddha (Honson), and the manner of “the sky”.

It is to understand this. It is important that the practitioner learns and understands the theory of the sky

It is something to be welcomed. The Buddha’s appearance in the world preached the teaching method of “the sky”

In order to unleash all the people of the world and to make this world a pure and clean land. Therefore, the practitioner

It is the most pleasure for the Buddha to try to understand and explain this through the reason of

It is a matter. (If you give this to others, it will be a memorial service). To that end, preach the teachings of Buddha

To read the scriptures or to listen to the sermons and

It is no

In other words, it will be “the mother-in-law offering of the spirit.”

By doing this, “The spiritual spirit of the unnatural buddha is the sky,”

Ayumu no way. In addition, it is “the offering of reason” if it happens as oneself.

Next, as with the guidance of the teacher, it is to go on a line without question

It is.

First of all, be sure to work with the law on a daily basis. Also, the disciplinary commanded,

It’s about doing things properly.

When this line is offered to the main deity, it becomes “the main offering of the line”, and when it is offered to the mother, “the line

It becomes the ancestor spiritual service L of the father and the ancestor spirit is performing the associate 鼠 and the worshiper.

In this way, the “spirit of the sky” will be done by the “spirit of the spirit’s service L in the previous”

You will learn the “empty” real phase. For example, the law of the sky and other doctrines

Says “the sky of the logic”, but only theoretically knows the phase of the sky. In short I knew the reason

Only the head understood it. By practicing the law, you can learn the real

The It grasps in the whole body. This is also true for the practitioners themselves,

It is not so difficult to understand the meaning of “the sky”. However, I understood the “empty”

To expand the world of the sky without getting lost a bit

This is something that can only be done after rigorous practice. In the world, they say,

There is a word. As a preface, I will show how to live the sky, but the life of the end is attachment of the presence

We look at a lot of people who can not get lost.

“Sky”, which I learned exactly, is called “the sky of things,” as opposed to “the sky of logic.”

Next, donations.

“That” is an esoteric language and refers to something in line with the real thing. For “reason”

It is the word used.

Therefore, speaking of offerings, offering special items such as incense, flower, coffee, food, etc.

Is Rukoto.

First of all, we offer these goods to the main treasure in the “main honor offering”. As you mentioned before

In addition, it is for reward and devotion.

Next, it is “a donation to the mother spirit”. The offering to this ancestor is divided into two offerings.

that is,

1, offering to the mother spirit

2, things for the mother spirit

It is.

I, as I mentioned before, offering gifts and offerings to the spirits of the spirit world and the spirits of the impure Buddha

In order to

2 is an admonition.

An admonition is that a deceased person can not do good and build on virtue. So the relatives

I will do good for you, and I will pass on the goodness to the dead. This is called addiction. Loaded up with unfair

In exchange for the mother-spirit who is suffering because they can not get to

We offer this to the mother-spirit. Because of this virtue, the imperial Buddha spirit has the virtue of becoming a mature Buddha.

What kind of thing does this mean, if you take the sky of the logic, and learn the sky by the line, it will only

It is impossible. The reason is, “There is a business report L. All the laws are empty.

The past business report does not disappear just by taking it. Even if laws are completely clear, past reports can not be empty. If only if I had gained knowledge, then my past misery would disappear and become empty

There is no such thing. Business reports of past bad works will not disappear unless they have enough power

It is. With debts in place, all the laws are empty, and even if you live in an empty world, you can not borrow money

Debt can not be empty if it does not return. I will come to the end of the day to take out the loan board. That

It is the same reason. In the sky, there are three “Science sky”, “Line sky” and “Things sky”.

If the three skies are not in place, it is impossible to break out and come to Buddha. This is called “two-wheeled sky L

Wow. If this three-wheeled sky is not consistent, commentary can not be made of the Buddha. Extraordinary offering of things to the mother spirit

By cultivating, the mother-spirit can gain the three-wheeled sky, and can come to Buddha.

The same is true for the practitioners themselves. It is “Ryora L.”

Even if you learn the sky, you can only get “the sky L. You can get the sky of things”

The business report by We have to fulfill the “three-wheeled sky”.

Therefore, the training party’s own offering L also requires two offerings.

that is,

1, offering for (permanent) life 1

2 、 Reservations for (your own) supplementary service

It is these two.

That’s right, you might be told it’s funny. . My own destruction

I understand that “for the sake of life”.

Therefore, we know that we do good things to extinguish this sin disorder, and build on our virtues. After all

It is said that It is a mortal sin and good luck. However,. The good luck is replaced by the deceased

Isn’t it good to do good things and to resign the good virtues? Alive with yourself

It is strange to say. It will be wrong. It may be said that.

It is not wrong.

this. An aptitude is an appreciative service to one’s predecessor.

Earlier, I said, “I made a break with the lineage of Lon in the line of Lza.

The business report of the guilty business is the cause of one’s life today. The roots are there. Present

In order to break the evil cause of the life of the body, it is necessary to extinguish this crime in the first generation.

To that end, we are offering offerings and earning our own abolition of life and crime. This is my personal admonition

It is a donation. Do you understand? Many experts do not know this, so

It is impossible.

Parents become guardians

If you go through three or three ceremonial offerings, you will be able to take care of yourself as soon as possible.

World is also rising.

The rise of the boundaries of the practitioners is at the same time the rise of the boundaries of the ancestors. Unrealized Buddha Spirits as well as adults

Therefore, looking at the time, let the guru find the spirited spirit, and especially protect this spirit.

It is the spirit of “profiting”.

As a result of this offering, the mother-spirit becomes a guardian spirit and a guardian spirit who protects the practitioner and the family of the practitioner.

Ru. With the guardian spirit, the trainee’s line advances rapidly. Then, the dragon in the previous chapter

It goes to the stage of having “the guardian deity” of honor.

Secret law of impromptu adult Buddha

Well, I read the above commentary, “I see, 祗 祗 座。。。 法 法 法 law of peril

Buddan of Law

[Michi Fukudo] Three ways to receive fortune. In this case. To be a holy person, to be spiritually revealed and to be a holy person. In a book

There are “three good roots” and “three good works”. Anogune takes “Sanfuku”. In addition, “Susumu Su-Sa-Ana- containing five lower divisions

The 13th sentence of “Yu” was taken from the other means of consent, for the reasons given later.

[The world] about Nirvana. Buddha’s land completely spiritually revealed.

[Fifty divisions] Five kinds of troubles that the three saints of Suga, Suga and Ana include cut off each other.

It is a scripture of the miracle that “A-Gon confession and the scripture L of the proof French present form and

That’s why some readers may hear a frustrating voice.

First of all, it’s really short.

Second, when I saw it, strange things like strange places, amazing places, etc.

It does not seem to be

It may be said that it is the scripture of miracle.

Actually, I thought so at first.

But later on, this scripture is for the sake of future society in the future of 2600.

It turned out that it was a surprise to have been predicted. The

How did you understand?

It was proved that Nagura expressed the end.

First, let’s explain the gist of this sutra.

Here is the summary of this service.

There are three ways to become saints. By this method, always reach Nirv “I

It can be completely solved.

The three ways are

First and foremost, to gain merit and deity under Ny 来 g の.

Second, to gain merit in the orthodox Buddhism.

Third, join the group of holy priests and their holy disciples to gain merit.

By these three methods, you can always reach the saints of Su-su, Su-sou and Ana.

Ru. This is the gist of this scripture.

When I first got this scripture, it was more than a decade ago, but I

It was a great attraction, followed by a disappointment in direct proportion to it.

What is extremely attractive is that the five lower divisions are not conducted without studying the Buddhist law of the seventy-three seventy-seven articles.

By saying (as explained in the previous chapter), it means that you can reach from Aoi to Anani.

(However, in the original

“This Sanfukudo is not exhaustive, and it is said that it will get to the lower world”

a. There is no “Susumu Su-A-Aha-Successful Breakdown”.

However, if you think about it, you will reach the final fort by just running the seed of merit

It is strange that you end up. Then, it becomes denial of the way goods law. There

What’s going on?

Nazo immediately got over. “The Buddha is not saying that it is a nephew leading to a nephew.

It is expressed as reaching the world. If you reach the fort, if it is, it will be Arahan, but with the underworld

When it comes to the anal, Su-an, Ann-an, Aroh. It refers to the boundary of “Saikamonka”.

So, in such a case, if you look at what happens in the other Amekai, the other Ame

It was found that the words were written in English without omission. For example, the same, “Masuji Kamoshi, 壱 道

The goods are

“… Make the way of the cube of Suzukara, Susugahara, Soen and Ana …”

There are three treasures,

“In the present law, it is leaked to get ana”

In the fire extinguisher,

In Nyobi, destroying the lower five divisions, that is to say to him in general

a. In other words, these three offerings are abbreviated here. That way

There are other ways.

Therefore, in order to pass through the meaning, this abbreviated part is

It is said that Hara-Sai-Ana-Iwatsu-Gun-Sumi-Buri. This has avoided misleading

It is )

But in any case there is no such attraction. Especially if this is the case

Even if you do not have difficult qualities, and do not practice hard at work, you can

It is possible. There is no such wonderful thing.

But I, wait, I thought.

Perhaps this is probably not the case of the very early days of the Great Passion of the later generations.

I thought about it. That is, as it has been all along, Mahayana Buddhism is the Buddha of Buddha

He teaches that he can throw away the law and, in return, be able to embolden Buddha according to Buddha’s mercy. Do

And, this sutra is also the same after all, and it will be no different from Amida and Hokkekai

I thought it would be funny, funny.

However, it is the scripture of Aibabe. After all, I want to believe the word of the Buddha. I

Or you should believe. Without practicing the most difficult adult Buddha law, we will become adult Buddha! No, I somehow believe

Really!

Thinking so, hundreds and thousands of eyes turned to this scripture. I believed this

With all my heart, I focused my eyes on my heart.

The Buddha method of upper and lower roots

I, this passing,

“The Shimune Buddha Law”

The remarks I mentioned earlier

“Demonstration law of Kamine”

I thought.

Kamine is an excellent machine base, and machine base is a discipline that is well trained

The ability to do So, in this case, Kamine practices the Buddha Buddha’s law and often proves

It means that you have the ability to acquire the ability. Professional home training

The person will be that.

Shimone is the ability of Buddha to practice in Buddha’s law.

It is. It is thought to refer mainly to a resident who is a resident and a believer. Of course there are also trainees

Will.

Therefore, I, the Buddha, embarrassing the disciples and believers of Shimon, the difficult adult Buddha

It is thought that the way of being able to form an adult Buddha without practicing the law may have been shown as Shimune’s rule.

It was

But there is something wrong with that.

It is worthy of mentioning the merit and deity under the Buddha, as in the case of “The Ikei Kai L” mentioned earlier.

It would mean that you should be a prisoner under the Buddha. If so,

Only in this scripture, it does not use the expression “梵”, it is an expression that “get merit”

? Not only the line of merit but also some other ways of practicing are added to the expression “Kankei”.

It is tasted. Why only this passage is such an expression?

Next. It is strange that “in the law”.

It is natural that the Buddha is preached as orthodox, assuming that the Buddha is Buddha.

Because there is, there is no need to bother “in the orthodox.

There is the word “Lonoke L” in its present form.

Yes.

Thus, while thinking about it, finally,

“This is not good”

It has become a fatal difficulty that must be thrown out.

What is that? Moth

First. It is an item called “” in the origin of the Buddha.

It is clear that this, Ningyo, is not a Buddha.

As long as the Buddha is here, as it is now, bother. In the law and so on

I can not say that. So this Nagoji is something other than Buddha.

Then, how is this Negara?

Speaking of Nyurai, in any temple, one or two Nyorai are celebrated. But that

It is not a “Natura” itself, but an image of a Nagura. It is obvious that the statue of Buddha is now

It is not Nyara itself. It is just a model of the Buddha. It isn’t a model of the tradition

I must find out.

However, in the present world, as the self-proclaimed Ny 如 ka is not, there should not be genuine N 如 y 来

It is

“This is not good L

I reached the pole of discouragement.

However-,”

Unexpectedly, this nephew suddenly showed the end.

What kind of hot finger?

The meaning of the law is natural and natural. Innocent is not something that was made

In short, in the sense that “the lively natural photo

It is a meaning. It is about a photograph to show that by something. Light

However, not only a specific person sees it, but it can be seen by anyone

It does not make sense unless it is a form of expression.

When I saw the Buddhist term of this unspoiled hokke, I used to

I remember the excitement. I wondered if such a thing would be possible. we

The eye-catching, endearing hokke is all a human-made thing. What kind of craftsman

Whether it’s expensive or not, it’s made by human hands

is there. It is not a photo shoot itself. In short, it is a model of a photoshoot. In secular practice

The meditation is meditation thinking of the various forms of hodoke in the mind, saying “contemplation”.

But they also only read and imagine scriptures and rules.

If it is a lively being, there will be a photo kite, an incomparable

If you can see it, how wonderful it is, and I will

It was a pity. }

After that, during the misery of esotericism, I saw the end of Hotoke several times and heard that voice

There is. However, it was an illusion in a kind of limit state of being in a rage, a hearing loss

It is not known that it is the appearance of a dull hokke of the law.

There should not be such a miracle, and the innocent hokke of the law is only an existence above the word

I thought so.

But I,

The miracle appeared.

It was on the 4th of 1955, the year following Aken Soken.

At the planned construction site of Sohon Motoyama Dojo, Kyoto Higashiyama Hanayama

Suddenly, if you think that one of the spirits of the group ran through the midst of the training, the flame of the great Gouma

But, it has changed with the huge body of the phoenix.

The height of the flame is about six or seven meters, up to a wind speed of seven or eight meters,

Suddenly, if you think that the flame that was swinging to the left greatly to the right, for a moment, just stopped, suddenly, you came

It represents the end.

Just before that, I am in the middle of the law, I do not think, ah! I thought. Because

At that time, the color of the flame that was burning was changing for a moment. Until then

The color of the reddish ordinary fire has become a bright golden color. Ah! I think

At the moment of the fire, the flame stopped still and became a great form of a huge hotoke. …… Next moment,

The fire returned to its original color, and it was fluttering and fluttering in a fluttering mountain wind.

Other than a few seconds, I thought it was a shame. Yamabushi over I 000 people in the field

It is under study, and approximately 10,000 people of worshipers outside the barriers are watching the fire of Goma.

Ru. However, none of them are saddened with no remorse, probably those who worshiped this photo

I’m not alone. I am convinced that it is a truly unrefined hokke of the law, but I worshiped it with the I’s

In a way, it can not be helped. I thought it was a pity from the bottom of my heart.

After the practice was over, I returned to the dojo and asked for inspiration.

“I am a servant of the service.

I had lost my inspiration. The background of this is the “Study

Book] (Aganese Sogo Motoyama Publishing Bureau) and other information in detail, so here it is necessary.

In addition, “the offering of the service” means “to receive the service of (the believer) and make the service a merit (to the believer)

It means L to return (refer to the Ninjyo 10). At that moment, I built this Sohon Motoyama

I was convinced that the ground became a spiritual land directly connected to the spirit world. However, I have some of this

I just kept telling them to the executive. Because I thought it would be worthwhile to go to the person who did not worship the spiritual body

It is.

However, a few days later, one of the trainees on the day

“This is not a spirit photo

Honson(Honson is the image of Buddha, scripture, pagoda which is enshrined as the object )

 

Buddha and Buddha were born in ancient India about twenty thousand years ago from now, and became Buddha after training, and their life was dedicated to the prosecution of the Buddha method (Buddhism), At the age of ten he came to Nirvana after coming to a close in Kishinaara.

The body was put in the golden cage by the Klinara’s Malla tribe, with the scented wood as a vase, attached to the vase, and part of its remains were distributed to the other seven tribes.

The eight tribes made stupas in their own country with their remains.

And after about one hundred years (also two hundred years theory), the first great king Ashoka (Aiko), who unified India, built stupas for the abolition of sins, where many died for war. The first tribe of the above-mentioned tribes, the King Ajathasattou (Abhse King) in Magada, excavated the stupa that was erected in Rajagaha (Ross castle), and after a small portion , I took home the rest, built a treasure pagoda in various places, and there are, such as “Aikioden”, “Daiai Okoshi”, etc.

 

I was amazed when I studied the Buddha Law. That is, the power of adult Buddha

It is totally different. In Nika-Mon, I will completely get rid of it with two remedies. At that moment, I was lost.

Why did the true stupa come to the ah sect? What is the mission of Buddhism now?

It is the spiritual purification of this world.

Human spiritual resurrection.

This is it.

In order to do that, we have to start from here to clean up the ruins of the impoverished Buddha that cover the Japanese archipelago, to eliminate the hot spots of the psychiatric disorders of each family that exists in a proportion of one house.

The only thing that can be done is Buddha’s “Adult Buddha Law”.

There is one way of Buddha Buddha law.

If you think about it, if you think about it there, now, in the Buddhist country, it is only Myo Agoune that is practicing the philosophy of this Buddha as it is.

There are genuine stupas in Thailand, Burma, Sri Lanka, and also in Japan.

But, frankly, are there any cults that are indoctrinated in accordance with Buddha’s philosophy? Even if there is, it is rare.

This time, the genuine Buddhist stupa gift from Sri Lanka is not the one I asked for from Ago. Because of the mysterious combination, the Sri Lankan side has been granted a gift for “the only Buddhist cult in Japan that is dedicated to the A-sutra of the Buddha’s theory”.

I sincerely welcomed and received this as “the Buddha’s mother-in-law,” but it was just “Buddhaism”.

Even though it is a true Buddhist stupa, the law

Part 1 If the virtues and the virtues are spread to the world and the people are not saved, it is more than a treasure bring.

The Buddha wanted the true Buddhist stupa to be enshrined by the law-bearing A-Gunem. And it became a genuine Buddhist cloister from Sri Lanka. Now it is the Buddha’s will that we must embody this world’s spiritual purification, humanity’s spiritual resurrection, with this true stupa and adult Buddha law.

Yes, I was good.

The motto of A-Gune is

From religious movement to social movement.

We can not save this world any more in the activities of the religious movement. Social movement

Expand to this, this is the motto of A-Gune.

Now, A-Kon is a big step forward in the social purification movement with the true Buddha as the principal.

It is about to come out.

 

することは、まさに、成仏法の極意を解説することにほかならない。

 ただし、元来が「法」というものは、説明のできないものなのである。説明できたら、それ

はもう「法」ではないのだ。「法Lとは、われわれの概念や認識の領域をはるかに超えたとこ

ろにあるものである。だから、それは完全に説明し尽くすことはできない。「冷暖自知」で、

自分自身、体験して知るよりほかないのである。しかし、この法が、どういう機構を持ち、そ

れがどのような功能を発揮し、どのような力をわれわれにあたえるか、ということくらいは説

明できる。

 まず、この行法は、ひとロでいうと。

   「供養法」

 から成り立っている。

 そこで、「供養」とはどういうことなのかというと、『密教大辞典』によれば『供給資養の義

で、飲食香華その他所要のものを、三宝(仏法僧)・父母・師長・亡者等に供給し資養するを

云う』とある。

 供養ということばは、サンスクリットで、忍旨(布惹)といい、「崇敬するLという意味の

動詞t&から出た名詞で「崇敬の念をもって聖尊に脱えささげるLという意味である。

 要するに、まごころをもって、崇敬する仏界の対象に、ささげ供えるということであるが、

では、いったい、だれに、なにを、ささげ供えるのか?

 まず、だれにささげ供えるか?

 「三身供養」である。

三身供養

三身供養とは、

 一、本尊供養

 ニ、祖霊供養

 三、自供養

をいう。

 

 まず、一、の本尊供養とは、本尊にたいして供養をささげるのである。

 なんのために本尊にささげるのかというと、本尊とは、修行者である自分に教法をさずけて

くださる仏さまであるから、それにたいする感謝のため、「報恩謝徳Lのためである。つぎに、

供養をささげることにより、本尊が威光倍増してそのお力をいよいよ増して発揮されんがため

である。

 つぎに、二、の祖霊供養とは、修行者が、本尊からいただいた因縁解脱・成仏の法の力を、

祖霊に供養するのである。祖霊はそれによって、因縁解脱し、成仏されるのである。不成仏霊

は、自分では因縁解脱の修行をすることができない。そこで、修行者が、本尊から受けた成仏

の教法を、祖霊に供養するのである。これにより、不成仏の祖霊も、成仏への道をあゆむこと

ができるようになるのである。

 また、霊障を発して非常に苦しんでいる祖霊は、導師におねがいして、解脱供養していただく。

 祖霊のなかには、畜生界・餓鬼界・地獄界などに落ちて、飢渇や病傷に苦七んでいるかたも

あるので、飲食その他を供養して、これをなぐさめたすけるのである。ただし、そのままそな

えても、亡者は、次元がちがうので、これをうけることができない。本尊の法の加持をして、

これを供える。これにより、亡者もこれを受けることができるようになるのである。

 三、の自供養とは、本尊からいただいた教法その他を自己に供養して、因縁解脱の成仏をは

かるのである。自分が自分に供養するとはおかしいと思われるかも知れないが、そうではな

い。即身成仏には欠かすことのできない修行である。これはあとでまたくわしくのべよう。

三種供養

 では、以上の「三身」に、どのような供養をささげるのか?

「三種供養」である。三種供養とは、

  一、理供養

  二、行供養

  三、事供養

 である。

 

 これは、大日経供養法疏下供養儀式品によるもので、密教の供養は、この三種供養をもっ

て、建前とするのである。

 まず、理の供養とは、仏陀(本尊)が説かれる解脱のさとり「空」の理を、ふかくまなび、

これを体得することである。修行者が、空の理をふかくまなび、体得することは、本尊のもっ

ともよろこばれることなのである。仏陀が世に現われた本懐は、ひとえに「空」の教法を説い

て、世のひとすべてを解脱せしめ、この世を密巌浄土とするためである。ゆえに、修行者がこ

の理をまなんでこれを体得し、解説しようと努めることは、仏にとってもっともよろこばれる

ことなのである。(これを他に及ぼしたときは事供養になる)。そのために、仏陀の教法を説い

た経典を読誦し、あるいは説法を聴聞し、仏の印・喜言を結誦することなど、すべてこの理供

養であり、これを本尊にたいしておこなえば、「理の本尊供養」となり、祖霊にたいしておこ

なえば「理の祖霊供養」となるのである。

 この、「理の祖霊供養Lをすることにより、不成仏の祖霊は「空」の理をさとって、成仏へ

の道をあゆむのである。また、自行としておこなえば、「理の供養」である。

 つぎに、行供養とは、師の指導の通りに、準祗尊千座行法を、あやまりなく行じてゆくこと

である。

 

 まず、所定の法典を、毎日、かならず、法とともに勤行すること。また、課せられた戒行、

課行等を、きちんと行じてゆくことである。

 この行が、本尊にささげられたとき、「行の本尊供養」となり、祖霊に供えられたとき、「行

の祖霊供養Lとなって祖霊が修行者とともに準鼠尊于座行を行じていることになるのである。

これにより、さきの「理の祖霊供養Lによって、「空」の理をさとった祖霊が、行をして、

「空」の実相を体得するのである。というのは、経典その他の教学によって空の理をさとるの

は、「理の空」といって、ただ理論的に空の相を知っただけである。要するに理くつを知った

だけで、頭がそれを理解しただけだ。行をし、法を修することにより、「空Lの実相を体得す

るのである。からだ全体で把握するのである。これは、修行者自身にもいえることであって、

「空」の理を理解することくらい、そうむずかしいことではない。しかし、理解した「空」の

理を自分の生きる根本原理として、いささかの迷いもなく空の世界を展開してゆくということ

は、これは、きびしい行の修練を経てはじめてできることである。世に「本音と建前」という

ことばがある。建前としては「空」の生きかたをかかげるが、じっさいの生活は「有」の執着

からすこしもはなれることのできないひとびとを多くみる。

 じっさいに体得した「空」を、「理の空」に対し、「事の空」というのである。

つぎに、事供養。                       

「事」というのは、密教特有のことばで、じっさいの事物に即したことをいう。「理」に対し

てつかわれることばである。

 そこで、事供養といえば、じっさいの品物、たとえば、香・華・燈・飲食等の物資を供養す

ることである。

 まず、「事の本尊供養」で、これらの物資を、本尊にたいしてご供養する。前にのべたよう

に、報恩謝徳のためであり、威光倍増のためである。

 つぎに、「祖霊への事供養」である。この祖霊への事供養は、二種の供養に分類される。

 それは、

1、祖霊へささげる事供養

 2、祖霊にかわっての事供養

である。

I、は、前にのべたように、霊界におられる祖霊や、不成仏の祖霊に、物資をささげて慰霊

するためである。

2、は、追善供養である。

 追善とは、亡くなったひとは、善をなして徳を積むということができない。そこで、縁者が

代わって善をなし、その善徳を亡者に追送してあげる。これを追善という。不徳を積んでその

ために成仏できずに苦しんでいる祖霊に代わって、仏と法に事の供養をして徳を積んであげ、

これを祖霊に供養するのである。この徳により、不成仏霊は成仏する徳を持つのである。

 これはどういうことかというと、理の空をさとり、行で空を体得しても、それだけでは成仏

できないのである。なぜかというと、「業報Lというものがある。諸法皆空とさとっても、さ

とっただけでは、過去の業報は消えない。諸法皆空を体得しても、それだけでは、過去の業報は空にはならない。さとっただけ、体得しただけで過去の悪業が消滅して空になるのだったら

こんなラクなことはない。過去の悪業の業報は、それだけの徳を積まなければ、消滅しないの

である。借金をしておいて、諸法皆空だとさとって、自分は空の世界に住んでも、借りた金を

返さぬことには、借金は空にはならない。貸しぬしはどこまでもとりたてにくるだろう。それ

とおなじ道理である。空のさとりにも、「理の空」「行の空」「事の空」の三つがあって、この

三つの空がそろわなければ、因縁解脱して成仏することはできない。これを「-ニ輪空Lとい

う。この三輪空がそろわなければ、因縁解説して成仏はできないのである。祖霊に事の追善供

養をしてあげることにより、祖霊も三輪空を得て、成仏することができるのである。

 このことは、修行者自身においても同様である。教学をまなび空をさとっても「理空Lだ

け、行をして空を体得しても「行空Lだけである。どうしても「事の空」を得て、過去の悪業

による業報を消滅しなければいけない。「三輪空」を成就しなければならない。

 そこで、修行者自身の「事の供養Lも、二つの供養が必要となる。

 それは、

  1、(自分の)滅罪生1 のための事供養

  2、(自分の)追善供養のための事供養

 この二つである。

 そういうと、すぐに、それはおかしいじゃないか、といわれるかも知れない。。自分の滅罪

生善のため”ということはわかる。自分の持つわるい因縁は、過去におかした罪障によるもの

であるから、この罪障を消滅するために善事をなして、徳を積む、ということはわかる。むか

しからいわれている。滅罪生善‘である。しかし、。追善‘というのは、亡くなった人に代わ

って善事をなして、その善徳を追送してあげることではないか。生きている自分自身に追善と

いうのはおかしい。まちがいだろう。そういわれるかも知れない。

 まちがいではないのである。

 この。追善‘は、前生における自分への追善供養なのである。

 さきに、わたくしは、「中座の行で前生の因縁を切るLとのべた。自分が前生においておか

した罪業の業報が、現生における自分の因縁となっているのである。根はそこにあるのだ。現

生のわが身の持つ悪因縁を切るためには、前生におけるこの罪業を消滅しなければならない。

そのために、事の供養をし、前生の自分の滅罪生善をはかるのである。これが、わが身の追善

供養である。おわかりであろうか? 専門家でも、これを知らないひとが多いので、因縁解脱

ができないのである。

祖霊が守護霊となる

 以上の三身・三供養を行じていると、自分の因縁解脱がしだいにすすみ、それに応じて、境

界も高まってくる。

 修行者の境界の高まりは、同時に、祖霊の境界の高まりである。不成仏霊もしだいに成仏

 そこで、時期をみて、導師に、徳のある祖霊をみつけていただいて、この祖霊に、特に守護

霊となる「増益供養」をするのである。

 この供養により、祖霊は、守護霊となり、修行者と修行者の家族を守る守護霊となるのであ

る。守護霊を持つと、以後の修行者の行は、急速に進歩する。そうして、さきの章でのべた龍

尊の「守護神」を持つ段階へとはいってゆくのである。

即身成仏の秘法

さて、以上の解説を読むと、「なるほど、準祗尊干座行とは、。供養による滅罪生善‘の法な

 

 

 

 

 

 

 

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