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勢至菩薩 偉大な智慧の光を持つ菩薩

勢至菩薩

偉大な智慧の光を持つ菩薩

勢至菩薩

偉大な智慧の光を持つ菩薩

勢至菩薩(せいしぼさつ)とは?

正しくは大勢至菩薩といいます。智慧の光ですべてのものを照らし、人々を迷いや苦しみから救うとされています。大勢至菩薩と表記されることもあります。智慧とは物事のあり方を正しく見極める力・判断力を意味します。

 

阿弥陀如来の右脇侍として観音菩薩と共に三尊で表され、独尊で祀られることはほとんどありません。

 

浄土信仰の高まりとともに流行する来迎形式の阿弥陀三尊の場合、観音菩薩が死者の霊をのせる蓮台を持ち、勢至菩薩が合掌をする姿でつくられます。その姿勢は、立像・坐像のほかにひざまずいた姿の跪像もみられます。

ご利益

智慧明瞭、家内安全、除災招福のご利益があるとされています。午年の人々を守る守護本尊であり、午年に生まれた人々の開運、厄除け、祈願成就を助けるともいわれています。

勢至菩薩(せいしぼさつ)の像容

手を合わせているか水が入っている水瓶(すいびょう)を持っている姿が一般的です。

有名寺院と像

・京都府:清水寺
・奈良県:法隆寺

勢至菩薩(せいしぼさつ)の真言

オン・サンザンサク・ソワカ

 

阿含仏教・超能力の秘密 Agon Buddhism/Secrets of supernatural powers

阿含仏教・超能力の秘密

とになるのだろう。だが、仏陀の前にぬかずいて、さまざまな祈願をするのもよいが、ひた すら御利益ばかりお願いするのではなく、仏陀釈尊がどうしてこのような超人的能力を持つ ようになったのかを、考えてみる必要もあるのではなかろうか。

考えてみると、日本の大乗仏教経典には、そこのところをくわしく説いた経典が一部もな いのである。 大乗経典に出てくる仏陀は、すでに完成されてしまった (創作された)仏さま であって、それが、前にのべた「十号」の仏さまである。

凡夫のシッダールタが、どのような過程を経て仏陀になったのかをくわしく記した経典が、 大乗経典にはないのである。

では、そういう経典はないのかというと、あるのである。 しかも、仏陀みずからが、自分 の修行過程をそのままのべた経典である。

どうしてそういう経典が日本では読まれないのか? 流布しないのか?

私はそれを非常に遺憾に思う。 なぜならば、それは正しい仏教のありかたを、全く曲げて しまっているからである。

どうしてそういうことがいえるのか?

仏陀とどう関わるか?

仏教徒として、仏陀と自分との関わりを、どこに求めるかという大切な問題がある。

二つの立場があるのである。

という立場である。

一つは、仏陀を「仏様」として讃仰し、もっぱら信仰の対象とするものである。 ひらたく いうと、仏陀をおがんで、ひたすら御利益をお願いする立場である。

もう一つは、仏陀を「教師」として、仏陀の教えたことを忠実に学び、勤勉に実践する、

そのどちらをとるか?

もちろん、その両者を併合する立場もあろう。 しかし、いずれにしても、仏教という宗教 の場合、このことは根本的に重大な問題なのである。

なぜかというと、仏教以外の宗教は、たとえばキリスト教にしても、イスラム教にしても、 「神」と「信者」という立場である。信者が修行して「神」になるということはぜったいにあ り得ない。(神悪かりの宗教は問題外)

ところが、仏教の場合は、甚だ特殊であって、仏陀自身が弟子たちを教育して仏陀にして しまおうとするのである。ここのところが、キリスト教やイスラム教とまったく違うところ である。

われわれは、仏教のこの特殊性に注目しなければならない。

仏陀が生きておられた時代、このことは忠実に実践された。

仏陀のもとに集まった弟子たちは、仏陀の教えるまま、仏陀になることを目ざして、真剣 に修行した。言葉をかえていえば、さきに記した「十号」に表現される超能力を身につける べく修行したわけである。 そして、仏陀は真剣にかれらを指導した。

もし、今、こういう指導者が存在したら、われわれは、先を争ってその門下にせずる

ところが、仏陀の没後、仏陀の後継者たちは、方向を変えてしまったのである。

どう変えてしまったのか?

間違った方向に変えてしまったのである。

ご承知の通り、仏陀の僧院は、その没後、二つの大きな部派に分裂してしまった。 一つは「長老部」(テーラヴァーダ)とよばれる保守派であり、その反対派から「小乗仏教」

と称された僧院の継承者たちである。

もう一つは、「大衆部」(マハーサンギカ)とよばれる革新派で、自ら「大乗仏教」と称し て、仏陀直説の経典「阿含経」を否定し、新しい経典をつぎつぎと制作したグループである。 この二つの部派は、その後いくつにも分裂していくのであるが、そのいずれも、間違った 道を歩んでしまったのである。

どう間違えたのかというと、「弟子」としての立場を放棄してしまったのである。つまり、

「信者」オンリーとなってしまったのだ。

どうして、そういうことになったのか?

それを見る前に、われわれは、まず、仏陀が弟子たちになにを教えたかを知る必要があろ

仏陀は弟子たちに何を教えたか?

仏陀が弟子たちに教えたことは、三つのものに集約することができる。

これを「三学」という。

 

 

「定」である。

戒は、仏弟子として守らなければならぬ「戒律」である。

定は、特殊な練行や瞑想法で、要するに、仏陀となるための修行法である。

慧は、教学によって真理を学び、 智慧をみがくことである。

いったい

この三学は、いうならば、三位一体であって、一つといえども欠かしてはならぬものであ

しかし、強いていえば、 その中心は「定」ということになろう。 戒と慧は、定を完成させ るための補助の行である。

そこで、「定」についてかんたんにのべることにする。

定 (samadhi) は、定慮、三摩地、などと訳され、ふつうには、精神を統一し、集中して瞑 想などをすること、というように解説されているが、仏陀の教えた「三学」の中では、成仏 法の修行を意味することになる。 仏陀の修行法は、整然とした体系を持っている。それは、七つの科目と三十七種類の教程 に分けられる。ゆえに、「七科三十七道品」あるいは、「三十七菩提分法」と呼ばれる。

だいぶんぼう

これは、菩提を成就する修行の構成部分であるから、菩提分法というわけで、アビダルマ

仏教の論師たちによって、名づけられたものである。

私は、これを、わかりやすく、 「成仏のための七つのシステム三十七種のカリキュラム」 と呼んでいる。

それは、つぎの通りである。

[システム]

カリキュラム]

ねんじょほう

しんねんじょほう

じゅあんじょほうし

ほうねんじょほう

四念处法

ししょうだんほう

四正 断法

身念処法・受念処法・心念処法・法念処法

しゃだんほう

断法・津議断法に法・修断法

ごんじんそくほう しんじんそくほう かんじんそくほう

神足法勤神足法・心神足法・観神足法

しじんそくほう

四神足法

五战法 五方法

しんこんぼう しょうじんこんほうねんこんほうじょうこんほう

えこんぼう

信根法・精進根法・念根法・定根法・法

しんりきほうしょうじんりきほう ねんりきほうじょうりきほう

りきぼう

信力法・精進力法・念力法・定力法・魅力法

ちゃくほうかくしほう しょうじんかくしほうきゆべしほう

老党支法

しゃかくしほうじょうかく

法覚法・精進覚支法・喜覚支法・あんかく支法・定覚支

ほうおんゆべし

法・念覚支法

二十一世紀へ仏教の常識を破壊せよ

 

 

 

Agon Buddhism/Secrets of supernatural powers

I guess it will be. However, it is good to bathe in front of the Buddha and make various prayers, but he does not just ask for blessings, but rather how could Buddha Shakyamuni have such superhuman abilities? Maybe we need to think about what happened.

If you think about it, there is not even a portion of the Japanese Mahayana Buddhist scriptures that explain this point in detail. The Buddhas that appear in the Mahayana sutras are already perfected (created) Buddhas, and these are the “tenth” Buddhas mentioned earlier.

There is no sutra in the Mahayana sutras that describes in detail the process by which Siddhartha, an ordinary man, became a Buddha.

So, are there no such scriptures? Well, there are. Moreover, it is a sutra in which the Buddha himself wrote down his own training process.

Why aren’t such scriptures read in Japan? Why aren’t they disseminated?

I very much regret that. This is because he completely distorts the correct way of Buddhism.

How can this be said?

How do we relate to Buddha?

As a Buddhist, there is an important question of where to seek the relationship between oneself and Buddha.

There are two positions.

This is the position.

One is to praise the Buddha as ‘Buddha’ and make it an object of worship. In other words, he is in the position of worshiping the Buddha and praying for his blessings.

The other is to treat the Buddha as a “teacher,” faithfully study what the Buddha taught, and diligently put it into practice.

Which one would you choose?

Of course, it is also possible to merge the two. But in any case, in the case of the religion of Buddhism, this is a fundamentally serious problem.

This is because religions other than Buddhism, such as Christianity and Islam, have a position of “God” and “believers.” It is absolutely impossible for a believer to become a “god” by training. (Religions that believe God is evil are out of the question)

However, the case of Buddhism is very special in that the Buddha himself educates his disciples and tries to make them into Buddhas. This is where Christianity and Islam differ.

We must pay attention to this peculiarity of Buddhism.

This was faithfully practiced during the Buddha’s lifetime.

The disciples who gathered under the Buddha practiced earnestly with the aim of becoming a Buddha, as taught by the Buddha. In other words, he trained to become the man who acquired the superpower expressed in the “No. 10” mentioned earlier. And the Buddha seriously instructed them.

If such a leader were to exist today, we would scramble to make him his disciple.

However, after the Buddha’s death, his successors changed direction.

How did you change it?

I had turned it in the wrong direction.

As you know, after his death, the Buddha’s monastery split into two major sects. One is a conservative group called the “elders” (Theravada), and its opponents are called “Hinayana Buddhism.”

They are the successors of a monastery called

The other group was a reformist group called the “Mahasangika,” which called itself “Mahayana Buddhism,” rejected the “Agon Sutra,” a sutra written directly by the Buddha, and produced new sutras one after another. be. These two sects later split into several groups, each of which ended up taking the wrong path.

What I did wrong was that I gave up my position as a “disciple.” In other words,

It became only for “believers”.

How did this happen?

Before looking at that, we first need to know what Buddha taught his disciples.

What did Buddha teach his disciples?

What Buddha taught his disciples can be summarized into three things.

This is called “Sangaku”.

 

 

 

It is “definite”.

The precepts are the “precepts” that one must observe as a disciple of the Buddha.

Jo is a special practice or meditation method, in short, it is a method of training to become a Buddha.

Wisdom is learning the truth through teaching and learning and polishing wisdom.

what the hell

These three learnings are, so to speak, a trinity, and not even one of them is essential.

However, if I were to force it, the center would be “fixed”. Precepts and Wisdom are supplementary practices to complete Dharma.

So, let’s talk briefly about “fixed”.

Samadhi is translated as meditation, meditation, etc., and is usually explained as unifying the mind and concentrating on meditation, etc., but it also refers to meditation as taught by the Buddha. In “Sangaku,” it means the practice of attaining Buddhahood. The Buddha’s practice has an orderly system. It is divided into seven subjects and thirty-seven courses. Therefore, it is called ‘Seven Departments 37 Dohin’ or ’37 Bodhi Bunpo’.

Quite dumb

Since this is a component part of the practice of attaining Bodhi, it is called the Abhidharma.

It was named by Buddhist scholars.

I call this, in an easy-to-understand manner, “Curriculum of 37 types of seven systems for attaining Buddhahood.”

It is as follows.

[system]

curriculum]

I’m sorry

Shinnenjohou

juanjohoushi

Honenjohou

Four thoughts and prayers

Shishodanhou

Four positive division method

Shinnen-sho, Sennen-sho, Shinnen-sho, Honen-sho

Shadanhou

Laws and revision methods

ginjin kuho shinjin kuho kanjin kuho

God foot method

how to work

four god foot method

five battle method five methods

shinkonbo

Ekonbou

Shinkon Law, Shojin Root Law, Nenkon Law, Fixed Root Law, Law

Shinriki Hojo Jinriki Ho

Rikibou

Faith method, diligence method, psychokinesis method, constant force method, charm method

broom

old party branch

Shakakushi Hojokaku

Hokaku method, Shojin Kaku method, Kikaku method, Ankaku method, Jokaku method

Hoon Yubeshi

Hou/Nenkakushiho

Destroy the common sense of Buddhism in the 21st century

降三世明王 阿閃如来の命を受け、煩悩を退治 Myoo, the descending third generation, received orders from Asen Tathagata and exterminated worldly desires.

降三世明王

阿閃如来の命を受け、煩悩を退治

 

 

降三世明王(ごうざんぜみょうおう)とは?

阿閃如来、大日如来の化身ともいわれ東方を守護しています。降三世の語源は「3つの世界を降伏するもの」という意味で、過去・現在・未来の世界にはびこる欲望、怒り、愚痴という三つ煩悩を退治するといわれています。

 

大日如来が説法をしていたとき、大自在天(ヒンドゥー教のシヴァ神)とその妃・鳥摩(ウマー)が仏教の教えに従わず欲望に捕らわれていたため降三世明王が降臨して倒したといわれています。そのため、降三世明王像の足下には大自在天と鳥摩が踏みつけられています。五大明王の一尊で単独では祀られません。

ご利益

煩悩除去、怒りを抑える、悪魔退散のご利益があるとされています。

降三世明王(ごうざんぜみょうおう)の像容

背には炎の形をした光背を持ち、手には様々な武器を持っています。4つの顔と8本の手が一般的な像容です。

有名寺院と像

・京都府:東寺
・三重県:常福寺

降三世明王(ごうざんぜみょうおう)の真言

オン・ソンバ・ニソンバ・ウン・バザラ・ウン・パッタ

Myo-o of the third generation

Following the orders of Asen Tathagata, exterminate worldly desires.

 

 

 

Who is Gouzanze Myoo?

He is said to be the incarnation of Asen Nyorai and Dainichi Nyorai and protects the east. The name Gosansei comes from the meaning of “those who surrender the three worlds,” and is said to exterminate the three worldly desires of desire, anger, and complaints that prevail in the past, present, and future worlds.

 

When Dainichi Nyorai was giving a sermon, Daizaiten (Hindu Shiva) and his wife Uma did not follow the teachings of Buddhism and were seized with desires, so Kouzansei Myo-o descended. It is said that he was killed by For this reason, Daijizaiten and Torima are trampled under the feet of the statue of Myoo. It is one of the five great kings and cannot be enshrined alone.

benefit

It is said to have the benefit of removing earthly desires, suppressing anger, and exorcising demons.

Statue of Gouzanzemyouou

He has a flame-shaped halo on his back and various weapons in his hands. Four faces and eight hands are common features.

famous temples and statues

・Kyoto Prefecture: Toji Temple
・Mie Prefecture: Jofukuji Temple

Mantra of Gouzanzemyouou

On somba nisomba un bazara un patta

降三世会 降三世明王(忿怒形)の姿をとり諸尊とともに衆生を仏道へと教化する集会

Gosanseikai A drawing of a gathering that takes the form of Gosansei Myo-o (angry form) and enlightens sentient beings to the path of Buddhism together with various deities.

 

 

●成身会と同じ37尊のうち金剛薩埵に代えて降三世明王を配し、大日如来の智慧によっても教化できない衆生を忿怒の形相の尊によって降伏する集会。

●多くの尊は(胸の前で拳を結んだ両手を交差する)忿怒拳を結んでいる。

●金剛薩埵が降三世明王に姿を替え、ヒンドゥーの神のシヴァやウマ―后を調伏し仏教の護法神にしている。

Furusanseikai

Among the various deities of Joshinkai, Kongosatta assumes the form of Gosansei Myo-o (angry form), and together with other deities, gathers to enlighten sentient beings to the path of Buddhism.

 

●Among the same 37 deities as the Joshinkai, Gozansei Myo-o is arranged instead of Kongosatta, and the masses who cannot be enlightened by the wisdom of Dainichi Nyorai are surrendered to the deity of anger.

●Many of the Mikoto are tying their fists (crossing their fists in front of their chests).

●Kongosatsuta transforms into Gozansei Myoo, subjugates the Hindu gods Shiva and Empress Uma, and makes them guardian deities of Buddhism.

ムーラーダーラーチャタラ

内分泌腺の性腺、腎臓の部位である。

このヂャクラを覚醒すると、体力が異常に増進して、ふっうの人の三~五倍の精力を持つようになる。三日、四日の徹夜くらい平気になる。いっさいの病気

を受けつけず、健康体そのものとなる。病弱だった者は、その悪いところが、みななおってしまう。このチャクラに綜制汐旧苫∃Qを集中してそのエネルギーが

発動したとき、㈲死の刑人でも床を蹴って立ち上がるだろう。男女ともにじっさいの年齢より十歳以上若べなる。

 

 そのかわり、強烈な性欲と生殖力を持つようになるので、そのエネルギーを、オージャスという知能のエネルギーに変える方法をあわせもちいる。

 

mooladhara chatala

The gonads of the endocrine gland, the part of the kidney.

When this jakra is awakened, one’s stamina will increase abnormally, and one will have three to five times the energy of a normal person. I’m okay with staying up all night for three or four days. all illness

It becomes a healthy body itself without accepting it. Those who were sick will be cured of all their vices. By concentrating Sosei Shio Kyu Toma ∃ Q on this chakra, the energy

When activated, even a death sentencer would kick the floor and get up. Both men and women will be ten years younger than their actual age.

 

On the other hand, they will have a strong sexual desire and reproductive power, so they will use a method to convert that energy into the energy of intelligence known as ojas.

求坚持聪明法秘伝 3The Secret of Pursuing Persuasion 3

ヒトの脳の設計には致命的なミスがあった?

求坚持聪明法秘伝

ちがうのである。

これが全くちがうのだ。

これまでの大脳生理学が全く気づいていない脳が一つあったのだ。

これまでの大脳生理学は、古い皮質(旧皮質・古皮質)と、新しい皮質(新皮質) しか知らなかった。ところが、このほかに、重要な脳がもう一つあったのであ る。

それは、他の二つの脳を統合し、コントロールする最も重要な脳であった。 そういう機能を持った脳のあることを、これまでの大脳生理学は知らなかった。 それは「間脳」と呼ぶ脳である。大脳生理学は、生理学としてこの脳のあるこ とを知っていたけれども、その機能についてはほとんど知ることがなかったの である。

わたくしは、この脳を、「霊性の場」と呼んで、「間脳思考』(一九八四年一月 刊行、平河出版社)の中で、対談者の質問に対し、つぎのように答えている。

「桐山先生は、ケストラーのいうように人間は、脳に致命的な設計ミスを持

った異常な生物種であるとお考えになりますか?」

「いや、わたくしはそう思いません。設計はほとんど完全に近かったと思い

すると、設計は完全に近かったが、設計通りに進行しなかったということ

そうです。ですから、 ケストラー自身もいっているように、かれのもう一 つの推理、ホモ・サピエンスが最後の爆発的段階に達したある時点で何か に狂いが生じたことは、といっているのが正しいのです。設計ミスではなか った。設計はほとんど完全だったが、進化の途中で方向が狂ってしまったの です。 わたくしは、すでに、それを『密教・超能力の秘密』(一九七二年七月 刊行 平河出版社)の中で指摘しています」

「具体的にお示し下さい

「人間は脳に霊性の部位を持っているのです。これはそのように設計されて

ヒトの脳の設計には致命的なミスがあった?

求開持聪明法秘伝

いるのです。だから、この部位がその設計の通りに活動していたら、人類は ケストラーのいうように狂気の症状をあらわさなかったでしょう。した がって、いまのような破壊に直面するようにはならなかったのです。 ところ が、この部位が進化の途中で閉鎖されてしまった。そのために、人類は超 “になってしまったのです」

「ふうむ、これはおどろくべき発想ですね」

「発想じゃないのです。事実なのです」

「その霊性の部位とはどこですか?」発

大脳の最も中心である間脳の視床下部です。 このいちばん奥に、その部 位があります。ただし、これがはたらくためには、そのすぐそばにある松果 腺という内分泌腺の特殊なはたらきが必要です」

それは大脳生理学者の説ですか?」

 

「いいえ、そうじゃありません。わたくしの修行体験による発見です。 イン ドのクンダリニー・ヨーガ、チベットの密教の修行などを参考に、わたくが把握したものです。 脳生理学はまだそこまで到達しておりません。 ただし、 アメリカのホルモン分泌学の権威・D・ラトクリフという学者は、その著 書『人体の驚異』(小学館)の中で、おもしろいことを言っております。

その機能がようやくわかりかけてきた松果腺は、脳の下側にくっついて いる小さな毬果形の腺で、人間が原始時代の祖先から受けついできた第三

この目の残跡と推定されている』

というのです。

第三の目というのをご存じですか?」

ずうっと以前に、そういう題名の本を読んだことがあります。 なんとかい 英国人が、チベットでラマ僧について密教の修行をし、眉のあいだに、

四次元世界や霊界を見ることができる第三の目を持ったという内容で、ベス トセラーになりましたね。もうほとんど内容を記憶しておりませんが、読ん おぼえがあります」

「そうですか、わたくしは、『密教・超能力の秘密』で、このラトクリフの

ヒトの脳の設計には致命的なミスがあった?

文章を引用して、こうのべております。『第三の目とホルモン」という文章 で、

「おそらく、ひとは、「第三の目」などというと、いかにも空想的な、馬 鹿馬鹿しいことのように思うかも知れない。 しかし、ヒトは、たしかに第 三の目を持っていたのである。いや、げんに持っているのだ。人間のから だのなかで最も重要なはたらきをする内分泌腺をくわしく調べてゆくと、 それがはっきりしてくるのである。

ヒトはまさしく第三の目を持ち、しかもそれはJ・D・ラドクリフのい うように、残跡”ではなく、いまでも、活用すれば、実際に“見る”こ とすら可能なのである。 最近の科学の実験がそれを証明している(一九八四 年三月・サイエンス誌)。その最近の実験を紹介する前に、ひとつ、この不思 議なはたらきをする内分泌腺というものを、もう少しくわしく調べてみよ うではないか』

と、こうのべております」

「その第三の目が、つまり、先生のおっしゃる霊性の部位というわけです

「いや、ちょっとちがいます。 密接な関係はあるが、ちょっとちがいます。 第三の目は、ラトクリフのいうように、松果腺です。 わたくしのいう霊性の 場は、それよりすこし深部の視床下部のそばです」

「それはどうちがうのですか?」

「なるほど」

「それは、ひと口でいうと、第三の目というのは、霊的次元のさまざまな現 象を知覚し、 見聞する能力を持つ目、といったらよいでしょう。 視床下部の ほうはそれを動かす“場”です。 それはつまり、いまわれわれが持つ普通の 目と脳との関係にあると思ったらよいでしょう」

視床下部がなぜ霊性の場であるかということについて、わたくしは、

密教・超能力の秘密』で、脳生理学と、ホルモン分泌学と、酵素薬理学の 三つの面から解明しています。 この視床下部が第三の目として活動する

とき、人間は霊性を顕現するのです。その究極において、「密教・超能力の 秘密」でいっているように、カミ、ホトケにまで到達するのです。人間は、 知性・理性の場である新皮質と、本能の座である辺縁系の中間にある「間 脳」に、霊性の場・霊性の脳を持っていたのです。これにより、人間はバラ ンスがとれるのです。 ところが、この間脳にある霊性の場を人間は失ってし

しかし、それを知っている人たちがいた。 その代表が、ゴータマ・ブッ ダシャカです。 シャカは成仏法”という名でこの霊性の場を再開発する システムを完成した。そして古代密教が、これを受けついだ」

「古代密教とおっしゃるのは、どういうわけですか?」

後世の密教は、大乗仏教の影響をうけて、シャカがつたえたシステムを様 式化してしまったのです。まったくちがったものにしてしまった」 「なるほど」

「しかし、仏像とか、仏画とかは、古代密教の表象をそのままつたえていま す。密教の仏像の多くが、第三の目を持っているのはこのためです」 あの眉間のところにある目ですね?」まったの

しゅら

「そうです。 その密教の代表ともいうべき仏像が、摩首羅です。 これは、 梵語の Maheśvara (マーシュバラ)を音写したもので、これを「大自在天』

漢訳し、宇宙の大主宰神とされております。眉間に第三の目があって、合 計、三つの目を持っています。われわれは、目が二つです。 その二つの目の 一つは、辺縁系の脳に通ずる目であり、もう一つは新皮質の脳に通ずる目で、

この二つが一対になって、現象世界 (物質世界)を見るのです。このほかに、

じつはもう一つの目があった。それは間脳の視床下部の脳に通ずる霊性の目 で、霊的世界を見る目です。 これが、第三の目とよばれるものなのです」 で、その第三の目が、『残跡』 となると同時に、先生のおっしゃる霊性の『場』もはたらかなくなってしまったということですか?」

 

Was there a fatal mistake in the design of the human brain?

The Secret of Pursuing Persuasion

 

It’s different.

This is completely different.

There was one part of the brain that cerebral physiology was completely unaware of.

Until now, cerebral physiology has only known the old cortex (old cortex/archocortex) and the new cortex (neocortex). However, in addition to this, there was another important brain.

It was the most important brain that integrated and controlled the other two brains. Until now, cerebral physiology was unaware that there was a brain with such a function. This is a part of the brain called the diencephalon. Cerebral physiology, as physiology, knew where the brain was, but knew very little about its function.

I call this brain the “place of spirituality,” and in “Diencephalic Thoughts” (published in January 1984, Hirakawa Publishing Co., Ltd.), I answer the interlocutor’s question as follows: is answering.

“Dr. Kiriyama said that, as Koestler said, humans have fatal design errors in their brains.

Do you think it is an unusual species?”

“No, I don’t think so.I think the design was almost perfect.

Then, although the design was close to perfect, it did not proceed as planned.

that’s right. So, as Koestler himself puts it, another of his theories is right to say that something went wrong with him at some point when Homo sapiens reached its final explosive stage. It is. It was a design error. His design was almost perfect, but it went astray during its evolution. I have already pointed it out in “Esoteric Buddhism: The Secret of Supernatural Power” (published in July 1972, Hirakawa Publishing Co., Ltd.).”

“Please be specific.

“Humans have a spiritual part of their brain. It was designed that way.

Was there a fatal mistake in the design of the human brain?

The Secret of Seeking Enlightenment

There is. So if this part had acted as it was designed, mankind would not have exhibited the symptoms of madness as his Koestler calls it. Because of this, he did not have to face the destruction that he is experiencing now. However, this part of his body was closed during evolution. That’s why humans have become super.

“Hmm, that’s a surprising idea.”

“It’s not an idea. It’s a fact.”

“Where is that spiritual part?”

It is the hypothalamus of the diencephalon, which is the center of the cerebrum. In the very back of this, there is that part. However, in order for this to work, the pineal gland, an endocrine gland located right next to it, needs a special function.”

Is that the theory of cerebral physiologists?”

 

“No, it’s not. It’s something I’ve discovered through my own training experience. It’s what I’ve figured out with reference to Kundalini yoga in India and tantric training in Tibet. Brain physiology hasn’t reached that point yet. No. However, an American authority on hormone secretion, D. Ratcliffe, makes an interesting statement in his book The Wonders of the Human Body (Shogakukan).

The pineal gland, whose function is only beginning to be understood, is a small cone-shaped gland attached to the underside of the brain.

It is presumed to be the remains of this eye.”

That’s what it means.

Do you know what a third eye is?”

I read a book with that title a long time ago. Somehow an Englishman did tantric training with a lama in Tibet, and between his eyebrows,

He has a third eye that allows him to see the four-dimensional world and the spirit world, so he became a tosser. I don’t remember most of the content anymore, but he remembers reading it.”

“Is that so? In ‘Secret of Esoteric Buddhism and Supernatural Power’,

Was there a fatal mistake in the design of the human brain?

I am quoting the article as follows. In the article “Third Eye and Hormones”

“Perhaps, people may think that the term “third eye” is nothing short of fantastical and absurd. However, humans do have a third eye. No, I actually have it. This becomes clear when we examine in detail the endocrine glands that play the most important role in the human body.

Humans do indeed have a third eye, and it is not, as J.D. Radcliffe said, a “residue”; it is still possible to actually “see” if we utilize it. Scientific experiments prove this (Science magazine, March 1984).Before introducing the recent experiments, let me explain a little more about endocrine glands, which work in mysterious ways. Let’s take a closer look.』

This is what he says.”

“That third eye is the part of the spirituality that Sensei is talking about.

“No, it’s a little different. They are closely related, but they are a little different. The third eye, as Ratcliffe said, is the pineal gland. The place of spirituality, as I call it, is located in the thalamus, which is a little deeper than that. It’s near the bottom.”

“What’s the difference?”

“I see”

“To put it simply, the third eye is an eye that has the ability to perceive, see, and hear various phenomena in the spiritual dimension.The hypothalamus controls this. In other words, you can think of it as being in the relationship between our normal eyes and brain.”

Regarding why the hypothalamus is the place of spirituality, I

In Esoteric Buddhism and the Secret of Supernatural Powers, it is clarified from three aspects: brain physiology, hormone secretion, and enzyme pharmacology. This hypothalamus acts as a third eye.

When humans manifest their spirituality. At its ultimate end, as mentioned in “The Secret of Esoteric Buddhism and Psychic Powers”, you will reach Kami and Hotoke. Humans had a spiritual brain located in the “dencephalon” located between the neocortex, which is the place of intellect and reason, and the limbic system, which is the seat of instinct. This allows humans to maintain balance. However, during this time, humans lost the spiritual place in their brains.

But there were people who knew that. The representative is Gautama Buddha Dashaka. Shaka perfected his system for redeveloping this spiritual field under the name “Buddhism,” and ancient esoteric Buddhism inherited this.”

“What do you mean by ancient esoteric Buddhism?”

Later esoteric Buddhism was influenced by Mahayana Buddhism and formalized the system taught by Shaka. I made it look completely different.” “I see.”

“However, Buddhist statues and Buddhist paintings still carry the representations of ancient esoteric Buddhism.This is why many esoteric Buddhist statues have a third eye.” That place between the eyebrows. It’s the eyes, right?” Wait.

Shura

“That’s right. The Buddhist statue that can be said to be representative of esoteric Buddhism is Mashura. This is a phonetic transcription of his Sanskrit word Maheśvara, which is translated as ‘Daijizaiten’.

Translated into Chinese, he is said to be the presiding god of the universe. There is a third eye between the eyebrows, making them have three eyes in total. We have two eyes. One of these two eyes is the eye that connects to the limbic brain, and the other is the eye that connects to the neocortical brain.

These two come together as a pair to see the phenomenal world (material world). In addition to this,

Actually, there was another eye. It is the spiritual eye that connects to the hypothalamus of the diencephalon, and is the eye that sees the spiritual world. This is what is called the third eye.” So, does that mean that the third eye becomes a “remnant” and at the same time, the spiritual “field” you are talking about also ceases to function? ”

 

普賢菩薩 あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩

 

 

 

普賢菩薩

あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩

普賢菩薩(ふげんぼさつ)とは?

普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 

文殊菩薩とともに釈迦如来の右脇侍として三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られる場合もあります。文殊菩薩の智慧とともに修行を司る菩薩として、明晰な智慧で掴み取った仏道の教えを実践していく役割を果たすとされています。また、女性の救済を説く法華経の普及とともに女性に多く信仰を集めました。

 

ちなみに普賢菩薩から派生した仏に延命のご利益のある普賢延命菩薩があります。

ご利益

女性守護、修行者守護、息災延命、幸福を増やす増益のご利益があるとされています。また、辰・巳年の守り本尊です。

普賢菩薩(ふげんぼさつ)の像容

白象に乗っている姿が一般的です。3つや4つの頭の象に乗っている場合は普賢延命菩薩像の可能性が高いです。

倶利伽羅龍王は不動明王の化身であり、インドの八龍王の一尊であるクリカとされます

 

 

不動明王と御縁のある方は特に!

倶利伽羅龍王は不動明王の化身であり、インドの八龍王の一尊であるクリカとされます。昭和初期に当時の密教最高権威によって編纂された『密教大辞典』は「はじめは不動明王を念ずる功力によりて、この龍を駆使し又はその保護を受くとの信仰より、遂にこの龍を明王の化身とし或いは三昧耶形とするに至れり」と解説しています。また同書は倶利伽羅大龍勝外道伏陀羅尼経を引用して、「口より氣を出す、二萬億の雷の一時に鳴るが如し、魔王外道之を聞いて邪執を捨てたりと云ふ」と凄まじい威力を記しています。す

倶利伽羅龍王

不動明王と御縁のある方は特に!

倶利伽羅龍王は不動明王の化身であり、インドの八龍王の一尊であるクリカとされます。昭和初期に当時の密教最高権威によって編纂された『密教大辞典』は「はじめは不動明王を念ずる功力によりて、この龍を駆使し又はその保護を受くとの信仰より、遂にこの龍を明王の化身とし或いは三昧耶形とするに至れり」と解説しています。また同書は倶利伽羅大龍勝外道伏陀羅尼経を引用して、「口より氣を出す、二萬億の雷の一時に鳴るが如し、魔王外道之を聞いて邪執を捨てたりと云ふ」と凄まじい威力を記しています。

「日本三不動」のうち高野山の「赤不動明王」(重要文化財)と京都・青蓮院の「青不動明王」(国宝)の二尊は、右手に持つ利剣に倶利伽羅龍王が巻き付いた姿が描かれています。あらゆる悪いものを断ち切り、心を寄せる者を守ってくれる不動明王の「力」こそが、倶利伽羅龍王なのです。そのため不動明王と御縁のある方は特に倶利伽羅龍王の力をいただけます。

 

 

不動明王の剣に、まきついている龍を、倶利伽羅龍王といいますが、

 

そのマントラが、

 

ノウマク・シッチ・シッチ・ソ・シッチ・シッチ・

 

キャララヤ・クエンサンマンマ・シッリ・アジャマ・シッチ・ソワカ

 

37回、となえるのが基本ですが、この回数は、

 

このマントラ特有のものですね。

 

いちばん簡単にできる降伏諸魔の祈祷法かもしれません。

 

なにか、身近でわざわいを感じたときにつかっていただくと

 

いいかもしれません。

 

不動明王の剣は、諸魔を切るといいますが、その剣にのりうつって、

 

威力を発揮しているのが、この龍王なわけです。