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2024年1月30日  九星  無料 今日の運命

破壊の週 衰の日

どんな状況でも冷静に対応したい日

精神的に不安定で、特に健康面で不安定な日です。病気や怪我に十分な注意が必要です。さらにメンタルの不安定さから、甘言に騙される心配があります。メンタルの不安定さから安易な選択をしてしまいがちなので、商談や交渉事、契約は避けた方が無難です。どんなにうまい話であってもこの日に決断するのは避けましょう。この日は心身を整える日だと理解して、一人でリラックスして過ごす時間を確保することが災難回避のカギです。

 

三碧木星の日
望み事を持った人が来訪する。思い掛けない事が起こる。善因善果。神、親、社会、衆生、物のご恩をかみしめ精神本位で行動すべき日 今まで9日間の行動の善悪によって思いがけない吉凶が生じます。

 

 

 

 

 

 

 

 

普賢菩薩

あらゆる場所に現れ、命あるものを救う慈悲を司る菩薩

名サマンタバドラ (Samanta bhadra) の「サマ 「タ」は「く」、「バドラ」は「賢」と漢訳しま す。 「賢」とは具体的には「さとりを求める心か 起こる、成仏しようとする願いと行ない」のこ とです。それが、ときとところを選ばず在して いるということを象徴したのがこの菩薩です。 で すから、菩薩行を実践する者をつねに守護するほ とけでもあります。

白象に乗り、文殊菩薩とともに釈迦如来 の脇侍をつとめます。 文殊菩薩のに対して、 (行)をつかさどります。

なお、密教では、堅固不壊の菩提心を象徴する

金剛薩埵と同体とします。

と巳年生まれの人の守り本尊とされていま

 

普賢菩薩(ふげんぼさつ)とは?

普賢とは「全てにわたって賢い者」という意味で、あらゆるところに現れ命ある者を救う行動力のある菩薩です。

 

文殊菩薩とともに釈迦如来の右脇侍として三尊で並ぶことが多いですが、独尊で祀られる場合もあります。文殊菩薩の智慧とともに修行を司る菩薩として、明晰な智慧で掴み取った仏道の教えを実践していく役割を果たすとされています。また、女性の救済を説く法華経の普及とともに女性に多く信仰を集めました。

 

ちなみに普賢菩薩から派生した仏に延命のご利益のある普賢延命菩薩があります。

ご利益

女性守護、修行者守護、息災延命、幸福を増やす増益のご利益があるとされています。また、辰・巳年の守り本尊です。

普賢菩薩(ふげんぼさつ)の像容

白象に乗っている姿が一般的です。3つや4つの頭の象に乗っている場合は普賢延命菩薩像の可能性が高いです。

 

正義
正位置・・・正義。裁き。裁判。調停。公正な人物。常識家。均衡をとって生きていく人。バランスのとれた愛情。家庭と仕事の均衡をうまくとる。財政上の均衡がとれる。
逆位置・・・相手を厳しく裁く。裁判上の厳しい裁き(敗北)。無法。暴力。財政上の失敗。公正さを欠く。家庭と仕事のバランスが崩れる。
ウェイト解説
正位置・・・平等。正しさ。高潔。行政。正当な判断。
逆位置・・・あらゆる意味における法。法律問題。頑迷固陋。偏見。過剰な厳しさ。
01月30日 (火曜)
月齢
18.46
Moon
潮汐
中潮

月名(旧暦日)
更待月

 

 

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死者の霊魂と共に学ぶ: 仏陀の教えがもたらす平安と成仏の道    Learning with the spirits of the dead: The path to peace and Buddhahood brought about by the teachings of Buddha

– 仏教の開祖釈迦は「覚(さと)れる者」となり、悟りを得て煩悩を断ち輪廻の苦から解放されることを解脱とし、成仏と呼ばれる。
– 釈迦の弟子は釈迦の指導を受け、教えを学び、戒・定・慧の修行に努め、阿羅漢と呼ばれる境地に到達した。
– シャカの成仏法には「七科三十七道品」があり、ニルヴァーナの智慧を獲得する修行法として知られる。
– 七科三十七道品には四念住法、四正断法、四神足法、五根法、五力法、七覚支法、八正道法が含まれる。
– 仏陀の成仏法により霊体は悪因縁から解放され、涅槃に入り、これを成仏と呼ぶ。
– 成仏法を修行することで生者は清められ、段階的に悪因・悪業から解脱していき、最終的に仏陀に到達する。
– 死者は自ら修行できないため、成仏法を修行した聖者に供養され、霊的テレパシーによって解脱し安らぎの場に向かう。
– 世界の危機は死者の怨念や悪念が人々の深層意識を動かしているためであり、仏陀の成仏法がその苦しみを救済する力を持つとされる。

– Buddha, the founder of Buddhism, became the “enlightened one,” and attaining enlightenment, cutting off earthly desires, and being liberated from the suffering of reincarnation is called liberation, which is called Buddhahood.
– Shakyamuni Buddha’s disciples received Shakyamuni’s guidance, studied his teachings, and practiced the precepts, determination, and wisdom, and reached the state of being called Arhat.
– Shaka’s method of attaining Buddhahood includes the “Seven Sciences and Thirty-Seven Paths,” and is known as a training method for acquiring the wisdom of Nirvana.
– The Thirty-Seven Ways and Principles of the Seven Schools include the Four Minds and Living Laws, the Four Right Dharma Laws, the Four Divine Foot Laws, the Five Root Laws, the Five Power Laws, the Seven Awakenings Laws, and the Eightfold Dao Laws.
– Through the Buddha’s method of attaining Buddhahood, the spiritual body is freed from evil causes and enters Nirvana, which is called Buddhahood.
– By practicing Buddhahood, living beings are purified, gradually freed from evil causes and evil karma, and ultimately reach Buddhahood.
– Since the dead cannot practice on their own, they are offered offerings to saints who have practiced Buddhahood, and through spiritual telepathy they are liberated and go to a place of peace.
– The world’s crisis is said to be due to the grudges and evil thoughts of the dead moving people’s deep consciousness, and the Buddha’s Buddhahood Dharma has the power to relieve such suffering.

 

仏教の開祖釈迦は、仏陀すなわち「覚(さと)れる者」となった。このことを指して、悟りをさまたげる煩悩を断って輪廻の苦から解き放たれる意味で解脱といい、仏陀(覚れる者)に成るという意味で成仏という。

釈迦の弟子たちは、釈迦と同様の解脱を得るため釈迦より指導を受け、あるいは釈迦の死後はその教えに随い、釈迦の説いた教義を学び、教団の戒律を守り、三昧禅定とよばれる瞑想を行なう、いわゆる戒・定・慧(三学)の修行に努めた。その結果として釈迦と同様に輪廻から解脱できる境地(=涅槃)に達した人物を阿羅漢と呼ぶ。

 

シャカの成仏法「七科三十七道品」

ニルヴァーナの智慧を獲得する修行法
「七科三十七道品」あるいは「三十七菩提分法(ぼだいぶんぽう)」

神聖なる智慧を獲得するための七種類のシステムと、三十七種類のカリキュラム
ブッダの説かれた阿含の経典群の中には、ニルヴァーナを表現したと思われる経典、仏典を見出すことができるのです。
それどころか、ニルヴァーナの智慧を獲得する修行法までも、発見できるのです。
その修行法とは、「七科三十七道品」あるいは「三十七菩提分法」と名づけられた修行法です。これは、七科目・三十七種類にわたる教科目であり、桐山管長は、これを「神聖なる智慧を獲得するための七種のシステムと、三十七種類のカリキュラム」と呼んでいます。世の人々は、大乗仏教だけしか知らないために、仏教にこういう経典のあることをほとんど知りません。
パーリ文「中阿含」第百三の kinti sutta につぎのように述べられています。
ここに比丘らよ、われによりて法は悟られ、汝らに説かれたり。すなわち四念住・四正断・四神足・五根・五力・七覚支・八正道これなり。それゆえにすべての比丘らは相和し相欣び、争うことなくして、これを学ばざるべからず。
ブッダによってさとられた智慧の獲得の修行法、実践法が、ここに明らかにのべられています。
阿含経に説かれたこの七科目の修行法は、アビダルマ論師によって「七科三十七道品」あるいは「三十七菩提分法」と名づけられました。さとりにいたる三十七の修行法という意味です。

四念住法(しねんじゅうほう)
旧訳では四念処(しねんじょ)といいます。四念処観ともいいます。さとりを得るための四種の内観・瞑想法です。身念住(しんねんじゅう)・受念住(じゅねんじゅう)・心念住(しんねんじゅう)・法念住(ほうねんじゅう)の四つです。

四正断法(ししょうだんほう)
旧訳では四正勤といいます。断断(だんだん)・律儀断(りつぎだん)・随護断(ずいごだん)・修断(しゅだん)の4つの修行。

四神足法(しじんそくほう)
四如意足とも訳す。
四つの自在力を得るための根拠となるもの。超自然的な神通力を得るための4種『欲神足(よくじんそく)・勤神足(ごんじんそく)・心神足(しんじんそく)・観神足(かんじんそく)』の修行法。

五根法(ごこんほう)
信根(しんこん)・精進根(しょうじんこん)・念根(ねんこん)・定根(じょうこん)・慧根(えこん)の五つ。根とは自由にはたらく能力をいう。仏法僧の三宝にたいする信と、精進・念・禅定(瞑想)・智慧が、ニルヴァーナに向かって高い能力を発揮する修行。

五力法(ごりきほう)
信力(しんりき)・精進力(しょうじんりき)・念力(ねんりき)・定力(じょうりき)・慧力(えりき)(または智力)。ニルヴァーナに至る高度な力を得る修行。

七覚支法(しちかくしほう)
択法覚支(ちゃくほうかくし)・精進覚支(しょうじんかくし)・喜覚支(きかくし)・軽安覚支(きょうあんかくし)・捨覚支(しゃかくし)・定覚支(じょうかくし)・念覚支(ねんかくし)の七つをいう。ニルヴァーナへみちびく七つの修行。

八正道法(はっしょうどうほう)(八聖道とも書く)
理想の境地に達するための八つの道『正見(しょうけん)・正思惟(しょうしゆい)・正語(しょうご)・正業(しょうごう)・正命(しょうみょう)・正精進(しょうじん)・正念(しょうねん)・正定(しょうじょう)』

以上が、「七科三十七道品」です。
四念住法・五根法、これは、瞑想です。
四正断法・五力法・七覚支法・八正道法は、実践と瞑想です。
四神足法は、特殊な tapas( 練行)です。神足とは、神通力(超人的能力)のことで、この四神足法は、超自然的な神通力を得るための四種の修行法です。

 

仏陀の成仏法により、霊体は悪因縁、悪業、悪念から解放されます。
完全に解放された霊体は、涅槃(ニルヴァーナ)に入ります。
これを成仏というのです。

しかし、成仏といっても、生者と死者によって、それぞれちがいます。
生者の場合は、自分自身で成仏法・七科三十七道品(しちかさんじゅうしちどうぼん)を修行することができます。
修行によって霊体(生者)は、清められ、高められ、しだいに悪因、悪業から解脱してゆきます。
「シュダオン」「シダゴン」「アナゴン」という聖者の段階を経て、究極の大聖者「アラハン」(仏陀)に到達します。
この世において、仏陀に到達できない場合は、つぎの世においても、ひきつづき成仏法の修行を続け、究極的にはかならず仏陀になるのです。
死者の場合は、自分で修行することはできませんから、成仏法を成就した聖者に、成仏法をもって供養していただきます。
つよい怨念や執念によって不成仏霊となり霊障を発し、迷っているホトケは、聖者の発する悟りのバイブレーションを受けて解脱し成仏します。
ただし、この場合の成仏とは、完全に因縁・業煩悩といったものを解脱したという意味ではありません。
成仏法を成就した聖者( 有余依涅槃(うよえねはん)の聖者)の霊的テレパシー(霊力)によって、聖者の悟りをそのまま受け止めて、迷い執念などを離れて、冥界(死者のほんとうの世界=安らぎの場)へ向かうということです。
これが、仏陀釈尊の教えられた「仏法」です。

 

死者たちの怨念が、すべての人の深層意識を動かす

いま、この世界が壊滅の危機に瀕しているのは、この世界に充ち満ちている死者の怨念、悪念のバイブレーションが、すべての人の深層意識を動かしているためです。
その結果、人類はますます衝動的、闘争的、反道徳的になり、結果的に自分自身を虐殺しようとしつつあります。
まず、家庭が崩壊しはじめています。
これらの苦しみに満ちた死者の霊魂に全き安らぎを与えないかぎり、生きている人間に全き安らぎは訪れません。
仏陀釈尊の成仏法は、これらの苦しみを持ったまま死後生存している存在(霊魂)に安らぎをあたえ救済する力を持っているのです。

Shaka’s method for attaining Buddhahood: “Seven Departments and Thirty-Seven Ways”

Training method to acquire the wisdom of Nirvana
“Seven Courses and Thirty-Seven Ways” or “Thirty-seven Bodhisattvas”

Seven types of systems and 37 types of curriculum for acquiring divine wisdom
Among the Agon sutras that the Buddha preached, we can find sutras and Buddhist scriptures that seem to express Nirvana.
In fact, you can even discover the training methods to acquire the wisdom of Nirvana.
This training method is called the “Seven Sciences, Thirty-Seven Ways,” or the “Thirty-Seven Bodhisattvas.” This consists of seven subjects and 37 types of subjects, which Abbot Kiriyama calls “seven systems and 37 types of curriculum for acquiring divine wisdom.” People in the world only know about Mahayana Buddhism, so they hardly know that Buddhism has such sutras.
The kinti sutta in the 103rd chapter of the Pali text “Naka Agon” states as follows.
Here, O bhikkhus, the Dharma has been understood and preached to you by Me. In other words, the fourfold meditation, the four right decisions, the four divine feet, the five roots, the five powers, the seven enlightenments, and the eightfold path. Therefore, all bhikkhus should learn this in harmony and without conflict.
The training and practice methods for acquiring wisdom as taught by the Buddha are clearly described here.
The method of training in these seven subjects taught in the Agon Sutra was named by Abhidharma theorist the “Seven Sciences and Thirty-Seven Ways” or the “Thirty-Seven Bodhisattvas.” It means 37 training methods that lead to satori.

Four thoughts and thoughts (Shinenjuho)
In the old translation, it is called Shinenjo. It is also called the four thoughts. Four types of introspection and meditation methods for achieving enlightenment. There are four types: shin-nen-ju (self-reflection), sen-en-ju (sensation), mind-remension (shin-nen-ju), and honen-ju (honen-ju).

Shishodanho
In the old translation, it is called shijokin. There are four types of training: Dandan, Ritsugidan, Zuigodan, and Shudan.

Shijinsokuho
It is also translated as shiruyi-sho.
The basis for obtaining the four free powers. A training method for four types of “Yokujinsoku”, “Gonjinsoku”, “Shinjinsoku”, and “Kanjinsoku” to obtain supernatural power.

Gokonho
There are five roots: Shinkon, Shojinkon, Nenkokon, Jokon, and Ekon. Root refers to the ability to work freely. A Buddhist monk’s faith in the Three Treasures, as well as diligence, thought, jhana (meditation), and wisdom, are practices that demonstrate high ability toward Nirvana.

Gorikiho
Faith (Shinriki), Devotion (Shojinriki), Psychokinesis (Nenriki), Fixed power (Joriki), Wisdom (Eriki) (or Wisdom). Training to gain advanced power that will lead to Nirvana.

Shichikakushiho
Chakuhokakushi, Shojinkakushi, Kikakushi, Kyoankushi, Shakakushi, Jokakushi ) and the seven Nenkakushi. Seven trainings that lead to Nirvana.

The Eightfold Path (also written as the Eightfold Path)
Eight paths to reach the ideal state: “Shoken”, “Shoshiyui”, “Shogo”, “Shogo”, “Shogo”, “Shomyo”, and “Shojin””. )・Shonen・Shojo”

The above is the “Seven Departments, Thirty-Seven Ways,”.
The four-spirited meditation method and the five-root method are meditation.
The Fourfold Dharma, the Five Powers, the Seven Awakenings, and the Eightfold Dao are practices and meditations.
Shigami Ashiho is a special type of tapas (training). Kamiashi refers to divine power (superhuman ability), and these four Kamiashi methods are four types of training methods to obtain supernatural power.

 

Through the Buddha’s method of attaining Buddhahood, the spiritual body is liberated from bad causes, bad karma, and bad thoughts.
A completely liberated spiritual body enters Nirvana.
This is called attaining Buddhahood.
However, even when it comes to attaining Buddhahood, it differs between the living and the dead.
In the case of a living person, you can practice the Shichika Sanju Shichi Dobon (the Shichika Sanju Shichi Dobon) on your own.
Through training, the spiritual body (living person) is purified, elevated, and gradually freed from evil causes and evil karma.
After passing through the sage stages of “Shudaon”, “Sidagon”, and “Anagon”, one reaches the ultimate great sage “Arahant” (Buddha).
If you are unable to attain Buddhahood in this life, you will continue to practice the Dharma to attain Buddhahood in the next life, and ultimately you will definitely become a Buddha.
In the case of a dead person, since it is not possible to practice on one’s own, a sage who has accomplished the Dharma for attaining Buddhahood should make a memorial service using the Dharma for attaining Buddhahood.
Due to strong grudges and tenacity, hotokes become spirits of unattainable Buddhas, causing spiritual disorders, and are lost when they receive the vibrations of enlightenment emanating from the saints, and are liberated and attain Buddhahood.
However, attaining Buddhahood in this case does not mean that one has been completely liberated from fate, karma, and defilements.
Through the spiritual telepathy (spiritual power) of a sage who has achieved Buddhahood (a sage of Uyoenehan), one can accept the sage’s enlightenment as it is, leave one’s delusions and obsessions, and go to the underworld (the true state of the dead). It means heading to the world of peace (a place of peace).
This is the “Buddhist Dharma” taught by Buddha Shakyamuni.

 

The grudge of the dead moves everyone’s deep consciousness.

The reason this world is currently on the brink of destruction is because the vibrations of the grudges and evil thoughts of the dead that fill this world are moving the deep consciousness of everyone.
As a result, humanity is becoming increasingly impulsive, combative, immoral and, as a result, on the verge of genocide of itself.
First, families are starting to fall apart.
Unless we give complete peace to the suffering souls of the dead, there will be no peace for the living.
Buddha Shakyamuni’s method of attaining Buddhahood has the power to bring peace and relief to beings (souls) who survive after death with these sufferings.

 

 

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自己破壊の傾向を持つ精神形態 深層心理の謎:特殊な祖先の影響とは? Mental form with a tendency to self-destruct

“運命を探る:霊障と家族的無意識の秘密”
“自己破壊の影:運命分析心理学の不思議”

– 霊障についての説明では、良きものと悪しきものが祖先から受け継がれ、霊障のホトケが悪しきものの代表であるとされている。
– 霊障は幽霊のようなものではなく、無意識の中にひそみ、人の心を動かし、運命に深刻なダメージを与えるとされている。
– 深層意識には先祖の記憶があり、良き祖先の力を受けることで奇蹟が起こる可能性があると述べられている。
– 逆に、悪しき先祖の記憶が現れ、自己破壊の傾向を持つ精神形態が生じることが議論されている。
– 運命神経症と呼ばれる中途挫折の因縁は、深層意識に潜む自己破壊の心によるもので、祖先の記憶が影響を与えているとされている。
– 心理学者リポットーソンディは「家族的無意識」という新しい領域を提唱し、祖先の特殊な欲求が子孫の運命を決定すると主張している。
– 運命分析心理学において、特殊な祖先の欲求が職業、友情、愛情、結婚、病気、死亡などに影響を与え、個人の意志が無視されている可能性があると指摘されている。

The explanation for spiritual disorders is that good and bad things are inherited from ancestors, and that the spiritual disorder Hotoke is the representative of the bad ones.
– Psychic disorders are not like ghosts, but are said to lurk in the unconscious, affect people’s hearts, and cause serious damage to their destiny.
– It is said that the deep consciousness contains memories of ancestors, and that miracles can occur by receiving the power of good ancestors.
– On the contrary, it has been argued that memories of bad ancestors appear, giving rise to mental forms with a tendency to self-destruction.
– The cause of mid-career failure, known as fate neurosis, is due to a self-destructive spirit hidden deep in the consciousness, and is said to be influenced by the memories of ancestors.
– Psychologist Ripot Sondi proposes a new realm called the “familial unconscious” and argues that the special desires of ancestors determine the fate of their descendants.
– In fate analysis psychology, it has been pointed out that the desires of special ancestors may influence occupation, friendship, love, marriage, illness, death, etc., and the will of the individual may be ignored.

 

 

霊障の原理

「自己破壊の傾向を持つ精神形態」

霊障についてのべよう。

 われわれは、祖先から~まざまなものをうけついでいる。

 その 中には、良きものと悪しきものがある。良きものの代表が、前にのべた冥徳のホトケ、守護霊のホトケである。

 悪しきものの代表が、霊障のホトケだ。では、霊障のホトケとは、いったい、どんなホトケなのか?

 世の一般の人びとは、「霊障」というと、幽霊のようなものが出てきて、たたりをすることだと考えているようである。また、霊能家と称する人たちの中にも、そう説く人が多い。

 ちがうのである。わたくしのいう「霊障」は、そんな単純なものではい。また、そんな程度のものだったら、霊障なんて、少しもおそろしいも

のではない。多少、気味の悪い思いをするくらいだ。

 霊障がおそろしいのは、その人の心の中にひそんでいて、無意識のうちに、その人を動かし、その人の運命の軌道を狂わせて、強烈なダメージをあたえるからである。

 それは、人の無意識層、潜在意識・深層意識の中にひそんでいる。ユーレイなどではないのだ。

 わたくしは、前の章で、こうのべた。

『要するに、人間は、十数億年にわたる生物の記憶を、深層意識に持っ

ているということである。

 それは、十数億年にわたる先祖を通じての記憶である。この無数ともいうべき祖先たちの記憶を、自由にとり出して使うことができたら、ど

ういうことになるだろう?

 三十代さかのぼっても、十億人の先祖がいるというのだ。

 

第一章 先祖の助けをいただく冥徳供養

 このかぞえきれないほどの先祖の中には、神にもひとしい偉大な人物がいたかも知れない。ブッダにも比すべき大聖者もいたかも知れない。こういうすばらしい祖先の力を受けることができたら、どんな奇蹟でも起こすことができるだろう』

 この反対の場合を考えてみよう。

 無数の先祖の中には、大聖者も大偉人もいたであろうが、また、凶悪きわまりない先天的犯罪者や、無惨な最後をとげて、死んでも死にきれないような思いを残している人物もいるであろう。いや、確率からいったら、そういう人たちのほうが、圧倒的に多いのではなかろうか?

 そういう人たちの記憶(経験、といってもよい)もまた、われわれの層意識の中にはあるのである。

 

 そういう記憶が、もしも突然あらわれて、われわれを動かすようなこと があったら、いったいどんなことになるか? 考えただけでも慄然たる思いに襲われるのではなかろうか?

 「そんなバカなことが!」

 とあなたはいうか?

 だが、それは決して、「バカなはなし」ではないのである。現実的に、

われわれの深層意識の中にひそむ悪しき先祖(の記憶)が、われわれを動かしているのである。

 たとえば、非常に多くの人に見られる「中途挫折の因縁」というのがある。なにをやっても中途で挫折、失敗して、ものごとをなしとげることのできない因縁である。

 これは、男性の場合、主として職業の上にあらわれ、女性の場合、愛・結婚の上にあらわれる。

 程度の差はあるけれども、ほとんどの人が持っているので、心理学者も

深い興味をいだき、心理学の上からいろいろと考察している。

 つねに中途挫折をくりかえす人を「運命神経症」と名づけたのは、フロ

イトである。

 この運命神経症というのは、その人の無意識の意識の中に、不可抗力的なある力が存在していて、いつもものごとが中途で挫折し失敗するようにさせられてしまうというものである。

フロイトは、この無意識の中にひそむ力を、[殿弟嚇逮]とよんだ。

 こういう人の小さいときからの生活をしらべてみると、いつも、ものごとが、もうちょっとというところでダメになり、失敗しているのである。

それは、この人の心の奥トト意識しない意識の中に、ものごとをこわして 失敗してしまう方向に持っていこうとする自己破壊の心がはたらいて、そ うさせてしまうというのが、フロイトの説なのである。

 これは、フロイトだけではない。他の心理学者たちもみとめており、たとえば、メニンジャーはこれを「自己破壊の傾向を持つ精神形態」とよんでいる。

 こういう自己破壊の心は、いったいどこから生ずるのであろうか?これは、そのほとんどが、その人の祖先か、あるいは、祖先の周辺の人たちが原因しているのである。

 ジグモンドーフロイト、カールーユングにつづく世界的な心理学者、リポットーソンディは、この現象にふかい興味を持って、てってい的に追求研究した。そして、これらの現象は、無意識の意識層における運命的な衝動によるものであるとして、深層心理学の分野に、「運命心理学」「衝動心理学」というあらたな部門をきりひらいた。

 かれは、ここにあらわれる深層意識を「家族的無意識」と名づけた。それまでの深層心理学は、おおづかみに分けて、フロイトの「個人的無意識」、ユングの「集合的無意識」(群衆心理学)の二つの層が対象とされ

ていた。

 ところが、ソンディの運命分析心理学は、この二つの層の中間にある「家族的無意識」という無意識の第三番目の領域をきりひらいたのである。

 つまり、「個人」と「群衆」の間に、「家族」を発見したわけだ。これはじつにユニークな、そして妥当な発見であった。

 結論として、ソンディは、つぎのようにいうのである。

「家族」に即圧されている特殊な祖先の欲求が、子孫の 

。恋愛・(結婚)・友情・職業・疾病・および死亡の型式”における無 意識的選択行動となって、その運命を決定する。

 先きに、私は、無意識層にひそむ祖先の記憶がわれわれを動かす、といった。ソンディは、祖先の欲求という表現をしている。結局おなじことをいっているわけだが、心理学者としてのソンディの立場からすれば、この表現のほうが、妥当であろう。

 だが、なんと! このソンディの理論によると、中途挫折の因縁どころか、職業、友人、恋人や結婚相手の選択、病気、死にかた(!)まで決定されてしまうのである。

だれに? 。特殊な祖先”に、である。

 これだけのものを。特殊な祖先”に決定されてしまったのでは、自分の意志など、まるっきり無いも同然ではないか。

 われわれはこれら人生のキイーポイントになるものを、すべて自分の意志や知性によって決定していると考えている。

 しかし、じっさいはそうではなかったのである。自分の無意識層の中にひそむ。祖先の特殊な欲求‘がわれわれの知らぬうちに、われわれを動か

して、それを決定していたのである。

 われわれは、。祖先の特殊な欲求”にふりまわされているのだ。

 どのようにふりまわされているのか。

じつは、この「運命分析心理学」の創始者、リポットーソンディ博士は、自分自身、この「特殊な祖先の欲求」にふりまわされかけた体験を持つのである。

 

..

Principle of spiritual disorder

“Mental form with a tendency to self-destruct”

Let’s talk about spiritual disorders.

We have received various things from our ancestors.

Some of them are good and some are bad.

The representatives of the good things are the ghosts of the souls mentioned earlier and the ghosts of the guardian spirit.

The representative of bad things is the spiritual disorder Hotoke.

Then, what kind of hotoke is a spiritual disorder hotoke?

For ordinary people in the world, when they say “spiritual disorder”, something like a ghost comes out,

It seems that he thinks it is a haunting. Also, a person who called himself a psychic

There are many people who preach that.

It’s different. What I mean by “spiritual disorder” is not that simple.

No. Also, if it’s something like that, spiritual disorders are a little scary.

Not. It feels a little creepy.

The horrifying spiritual disorder is hidden in the person’s heart, unconsciously

In addition, move the person, deviate the trajectory of the person’s fate, and cause intense damage 42

Because it gives.

It is hidden in the unconscious, subconscious and deep consciousness of human beings.

It’s not a ghost.

I mentioned this in the previous chapter.

“In short, human beings have a deep consciousness of the memory of living things for billions of years.

It means that it is.

It is a memory through an ancestor over a billion years. With this myriad

I wish I could freely take out and use the memories of my ancestors.

Will that be the case?

It is said that there are billions of ancestors even in their thirties.

Chapter 1 A memorial service with the help of ancestors

Among these innumerable ancestors, a great person who is also a god

There may have been. There may have been some great saints comparable to Buddha.

Any miracle if you can receive the power of such a wonderful ancestor

I can wake you up. ”

Let’s consider the opposite case.

Among the myriad ancestors, there would have been great saints and great men, but they were also evil.

Uncertain congenital criminals and dying after a miserable end

Some people may have such thoughts. No, in terms of probability

Isn’t there an overwhelming number of such people?

The memories (experiences) of such people are also our depth.

It is in the layer consciousness.

That kind of memory suddenly appeared and moved us 44

What would happen if there was? Just thinking about it was a terrifying thought

Isn’t it attacked?

“Such a stupid thing!”

Are you there?

However, it is by no means a “stupid story”. Realistically

The evil ancestors (memories) hidden in our deep consciousness move us

I’m doing it.

For example, there is a “fate of halfway setback” that is seen in so many people.

To. No matter what I do, I get frustrated, fail, and get things done

It is a cause that cannot be done.

In the case of men, it appears mainly on occupation, and in the case of women, it appears on love / marriage.

Although there are differences in degree, most people have it, so psychologists also

He is deeply interested and considers various things from the perspective of psychology.

The person who constantly repeats frustration was named “fate neurosis” by Flo.

It is.

This fateful neurosis is force majeure in the unconscious consciousness of the person.

There is a certain power, so that things always fail in the middle

It is supposed to be made to.

Freud called this power hidden in the unconscious [arrest of his younger brother].

When looking at the life of such a person from a young age, it was always a thing

However, it has failed in a little while.

It breaks things in the unconscious consciousness of this person’s heart.

The self-destructive mind that tries to take it in the direction of failure is working, that 46

Freud’s theory is that it makes him sick.

This is not just Freud. Other psychologists are also aware of it

For example, Meninger calls this a “mental form with a tendency to self-destruct.”

Where does this kind of self-destructive mind come from?

Most of this is the person’s ancestors or people around the ancestors

Is the cause.

Sigmund Freud, a world-class psychologist following Karlou Jung, Li

Potto Sondy has a keen interest in this phenomenon and pursues it in a targeted manner.

I studied. And these phenomena are fateful impulses in the unconscious conscious layer.

In the field of deep psychology, “fate psychology” and “impulsivity psychology” are considered to be due to movement.

I opened a new department.

He named the deep consciousness that appears here “family unconscious”.

The deep psychology up to that point was divided into two parts, Freud’s “personal nothingness”.

Two layers, “consciousness” and Jung’s “collective unconscious” (crowd psychology), are targeted.

Was there.

However, Sondy’s fate analysis psychology lies between these two layers.

It opened up the third area of ​​the unconscious, the “family unconscious.”

In other words, I found a “family” between the “individual” and the “crowd.” This was a truly unique and reasonable discovery.

In conclusion, Sondy says as follows.

The desire of a special ancestor who is immediately pressured by the “family” is the descendant’s desire.

.. It becomes an unconscious selection behavior in “love, (marriage), friendship, occupation, illness, and type of death” and determines its fate.

Earlier, I said that the memories of our ancestors hidden in the unconscious layer move us. Sondy describes it as the desire of his ancestors. After all, I say the same thing, but from Sondy’s point of view as a psychologist, this expression is more appropriate.

But what! According to this Sondy’s theory, the cause of the halfway setback

Or profession, friend, choice of lover or marriage partner, illness, death (!)

It will be done.

To whom? .. To a special ancestor.

Only this one. If you have been decided as a “special ancestor”, your own

Isn’t it as good as having no will?

We have all the key points of our lives

I think it is determined by aspiration and intellect.

However, that was not the case. In my unconscious layer

Hide. The special desires of our ancestors move us without our knowledge

Then, it was decided.

we,. It is swayed by the special desires of its ancestors.

How is it being swayed?

In fact, Dr. Lipotto Sondy, the founder of this “Fate Analysis Psychology”,

I myself have the experience of being swayed by this “special ancestral desire”

It is.

 

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