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メシア ( 仏陀 の法 Messiah (Buddha) Law system of Dharma   2

 

 

第三の発見—視床下部の秘密

私は幼少のときから剣道をしこまれた。藩の剣術師範の家柄に生まれ、若年の折、江戸お玉ヶ地の千葉門で北辰一刀流を学んだという祖父に、はじめて木剣を持たされたのは三歳ごろであったろうか?そのとき私は、祖父の顔をゆびさして「目ン目がこわい!」といって泣いたそうである。

 

そのころ八〇歳を過ぎていた祖父は、ほんとうの好々爺になりきっており、私はふだん、少よりも母よりもなついていたが、そのときばかりは、木剣のむこうに光った剣士鳥羽源三郎洲之祖父の名)の目に、ひとたまりもなくちぢみあがってしまったものらしい。

 

めったに泣いたことのない私が一時間ちかくも泣いていたという。それでもあんたは木剣だけははなさなかったーりと、いまでも老母がほこらしげに語ってくれるのだが――、私は、のち三段にまでり、休康を害してやめたが、剣の天分があるといわれ、少年時代そのころ盛んであった各地の側道大会に出場してかぞえきれぬほどの優勝をしたのは、この祖父の血を受けたものであろう。

私道が好きであった。防具のはずれの肘を打たれて腕がなえ、思わず竹刀をとり落したりするときはつらいとは思ったが、苦にはならなかった。面金を越えて深くあざやかに面をとられたときは、目からパッと火が出て、プーンときなくさいにおいを嗅いだ。ほんとうに目から火が出るのである。

 

けっして形容詞ではないのだ。これは剣道修行の体験者ならばみなご存知のはめんねせんこうその火なのだ。そのとき私の視野をすめた閃光はー。

 

しばらくしてわれにかえった私はそれに気がついたのだった。そうだ。あの人はあのときの火とおなじだ。

そして目から火が出ると同時に面金のなかでかいだあのなつかしいキナくさいにおいもいっしょにかいだような気がしたのだが――、

しかし、目から火が出る」ほどのこの衝撃は、いったいどうしたということであろうか? 外部から私の頭部を打ったものはなにひとつない。

すると、私の頭の内部でなにごとがおこったというのであろうか。それともあれはなにかの錯覚であったのか?

私は、ふたたび一定のポーズをとり、頭をある角度からある角度にしずかに移しつつ特殊な呼法をおこなって、定にはいっていった。

と、なんの予告も感覚もなしに、さっきとおなじ場所に火をするのである。同時に頭の深部にある音響が聞こえはじめた。

私は、またさっきの電撃に似た覚を頭の一角に感じるのかとひそかにおそれつつ、少々、「おっかなびっくり」にそれ立やったのであったが、今度はぜんぜん痛みもなにも感じなかった。

そうして頭の内奥の上部に開星がふたたび出たたいた。

 

まさにーー、私の胸の内部に一大異変が生じていることにまちがいはなかった。

しかし、それはどういう異変であろうか?
それは一種の化学反応によるショックであったのだ。

の深英、「視床下部」に異変が起きたのである。すべての秘密は、間脳の内部の視床下部あった。とこ秘密の原点だったのである。

 

見ればわかる通り、すべての内分泌腺を統御しているのは視床下部である。
そしてここが、ヨーガでいうブラーマ・ランドラ (梵の座)であり、サハスララ・チャクラなのである。

 

今までのヨーガの指導者のいうように、それは、松果腺、松果体ではない。視床下部が、リハスワラ・チャクラなのである。

もっとも、視床下部のすぐそばに松果体があるので、それをまったのであろう。

もっとも、松果体自身もある重要な役わりを受けもつ。けれども、サハスラー・チャクラそのものは松果体ではなく、視床下部であった。

 

視床下部はいまいったように、下垂体系を通じて全内分泌器官を統御する。それでは、なにをいって統御するのかというと、もちろんそれは神経である。

したがって視床下部には重要な神経がたくさん集まっている。

私は、古代ヨーガのなかから、この部分を動かすポーズとムドラーを創案してここにつよい圧力をくわえ、同時に、強烈な思念(念力)を集中していた。

百日のかいだ、たえまなく、私はここに、物質的、精神的、両面にわたるつよいエネルギーを集中した。

その結果、この神経終雑に一大異変が生じたのだ。

その異変により、神経線維が異常したが、それもそこにある分泌液、神経波に変化がおきたのか、そのいずれであるかはわからぬが、それらの分泌液が複雑に混合し合って、化学反応をおこしたのだ。

その化学反応による衝撃が、視床の神経をはげしく打って、網膜に閃光を走らせたのだ。

その時撃はここの神経線維にシナプスをむすび、その火はいつでも私の思うまま私の脳の内奥に明星を出たたかせることとなった。

同時に私の脳の構造も一変した。求聞持聡明法の成就である。

求聞持聡明法とは、脳の内部の化学反応による脳組織の変革であったのだ。
初ハーの生理学的機構では、相川下部の機構を生理学的にみてみよう。(図説・内分泌病への手引・土屋雅春、他籍による)の一部で、視床の腹側にある。

間脳は体温、備県、新陳代村、外分泌、平滑筋などの諸機能の調節をつかさどるほかに、
分小限の継脚の場として重視されている。

内分泌腺調節機序としては、心神経性調節(交感がある。
下のバンプレシン、オキシトシンが視床下部の視索上校や室労核の神経分泌により支れていることが示され、最近は下座体前葉が次に記すような各種の分泌促進因子 releaingtag of下にあることが知られてきた

Third discovery—the secret of the hypothalamus

I have been trained in Kendo since I was a child. I was probably around three years old when my grandfather, who was born into a family of domain swordsmen and learned Hokushin Itto-ryu at Chiba-mon in Otamagachi, Edo, held a wooden sword for the first time. It is said that she looked at her grandfather’s face and cried, saying, “My eyes are scary!”

 

My grandfather, who was over 80 years old at that time, had become a true loving grandfather, and I was usually more attached to him than my mother, but at that time I was reminded of Toba, the swordsman who shone behind the wooden sword. It seems that Genzaburo (his grandfather’s name) had shrunk in his eyes.

 

I, who rarely cry, cried for almost an hour. Even so, my old mother still fondly tells me that you were never good at using a wooden sword.I later reached 3rd dan and quit due to lack of health, but I had a talent for swordsmanship. He is said to have had a grandfather’s blood, and the reason why he participated in side road tournaments around the country that were popular at the time as a boy and won an uncountable number of championships was probably due to his grandfather’s blood.

I liked the driveway. I thought it would be tough when I got hit on the elbow of my armor and lost my arm and accidentally dropped my bamboo sword, but it didn’t bother me. When his face was removed deep and vividly beyond his face, fire suddenly came out of his eyes and he smelled a pungent smell. There’s really fire coming out of your eyes.

 

It’s not an adjective at all. This is the fire that all those who have practiced Kendo know. At that moment, a flash of light flashed through my field of vision.

 

After a while, I came to my senses and realized this. That’s it. That person is the same as the fire back then.

And at the same time as my eyes lit up, I felt like I could smell that nostalgic smell of cinchona that was so big inside the metal, but…

But what could have happened to cause such a shock that my eyes were on fire? Nothing externally hit me on the head.

Then, what was happening inside my head? Or was it some kind of illusion?

I took a certain pose again, gently moving my head from one angle to another and making a special call, getting into a certain position.

Then, without any warning or sense, he started a fire in the same place as before. At the same time, I began to hear sounds deep inside my head.

I stood there in a bit of “shock”, secretly fearing that I would feel something similar to the electric shock in the back of my head again, but this time I didn’t feel any pain at all. .

Then, at the top of my head, an open star struck again.

 

There was no doubt that something major had changed inside my chest.

But what kind of anomaly is that?
It was a kind of shock caused by a chemical reaction.

An abnormal change occurred in the “hypothalamus” of Fukaei. The whole secret was the hypothalamus inside the diencephalon. This was the secret origin.

 

As you can see, the hypothalamus controls all endocrine glands.
And this is what yoga calls Brahma Randra (the seat of Brahma) and Sahasrara Chakra.

 

As previous yoga instructors have said, it is not the pineal gland. The hypothalamus is the Rihaswara chakra.

However, since the pineal gland is located right next to the hypothalamus, it must have been blocked.

However, the pineal gland itself also plays an important role. However, the sahasra chakra itself was not the pineal gland, but the hypothalamus.

 

The hypothalamus, as just mentioned, controls all endocrine organs through the pituitary system. So, what should be used to control it? Of course, it is the nerves.

Therefore, many important nerves are concentrated in the hypothalamus.

I created poses and mudras from ancient yoga that move this area, applying strong pressure to them, and at the same time concentrating intense thoughts (psychokinesis).

Over the course of a hundred days, I concentrated here my strong energy, both physical and spiritual.

As a result, a major change occurred in this nerve ending.

As a result of this abnormality, the nerve fibers became abnormal, but it is not known whether this was due to a change in the secretion fluid or the nerve waves, or whether it was due to a complex mixture of these secretion fluids. It caused a chemical reaction.

The shock from this chemical reaction violently hit the nerves in the thalamus, causing a flash of light to flash across the retina.

At that moment, the shock created a synapse in the nerve fibers here, and the fire caused the star to strike in the depths of my brain whenever I wanted.

At the same time, the structure of my brain changed completely. This is the fulfillment of the law of wisdom.

The Gumonjisōmeiho was a transformation of the brain tissue through chemical reactions inside the brain.
In terms of the physiological mechanism of the first Her, let’s look at the mechanism of Aikawa’s lower part physiologically. (Illustrated Guide to Endocrine Diseases by Masaharu Tsuchiya and others), located on the ventral side of the thalamus.

The diencephalon is responsible for the regulation of various functions such as body temperature, bixen, xinchen, exocrine, smooth muscle, etc.
It is valued as a place for tsugikyaku in minutes.

The endocrine gland regulation mechanism includes cardioneuronal regulation (sympathetic regulation).
It has been shown that vanpressin and oxytocin are supported by the neurosecretion of the supraoptic nucleus of the hypothalamus and the nucleus venus, and recently the anterior lobe of the inferior lobe has been shown to release tags of various secretagogue factors as described below. something has been known

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