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能力開発  降三世三昧耶会=肉体と意志のトレーニング  Ability development Gozansei Sanmayakai = physical and will training

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A 基礎訓練

さとりを開いたグルが手をとって指導してくれることになっているけれども、そういうグルに一般の修行者がめぐり合うことはガンジス河の砂のなかからダイヤモンドをさがし出す ごとく事である。真言密教は行法を持つが、もっとも肝心なチャクラとクンダリニーの技術を 忘れてしまった。わずかに軍荼利明王が諸仏のなかに鎮座ましますだけである。この二つが一体 になれば、密教はかならず民衆のものになる。

大毘盧遮那成仏神変加持経、 金剛頂一切如来真実抵大乗現証大教王経、金剛頂五秘密修行念舗 等の秘密仏教の経典、諸軌、またそのほかの、いまは世にほとんど埋没してしまって いる密教の諸法典は、古代ヨーガの技術を体得した目で見なおすと、すべて世にかけがえのない 精神科学、精神技術としてよみがえるのである。 また、ヨーガの技術の開発に行きなやむ修行者 に、それらの密教の経典は、行きづまりの迷路をみごとにきりひらく鍵になる。 そうして、そ の鍵は、同時に、閉ざされた未来社会をひらく鍵にもなるのに相違ないと私は確信しているので ある。

1 降三世三昧耶会=肉体と意志のトレーニング

 

これは、根本ムドラーの開発訓練である。

一〇種類から三〇数種類のムドラーを体得する。 超能力者としての強な肉体と強固な

なにものにもぜったい屈せぬ意志の持ち主にきたえあげる。

いま、金剛頂経によってこの降三世品における曼荼羅を概説すると、大日如来の智身である が、怒の相をもって大自在天等をはじめ三界を、これに仏の教粉を下すたである。

 

すなわち、首等の諸天は、強化にして、やさしい顔の相でこれを教化することが できない。 そこで、一切如来は異口同音に一〇八名を以て、身たる金剛をほめたたえると 同時に、これらの諸天を降伏するようにした。金剛はこの懇請をききいれて、たちまち 大自在天等その諸天 薬の身をあらわして、毘盧那仏の教令を宣伝すべく三界の諸天を召集した。 なかに大自在天があって、自らを三界の主であると称し、自分が最高であると放言して の命を奉ぜず、

「われは三界の主にして最高の存在である。 なんぞ卑賤なる金などの命令をきくことがあ ろうか。汝のほうこそわが最高の教えを聞け」

と怒号放言してかえりみない。

は、猛然として激怒の相をあらわし、ふんぜんとして金剛明のムドラー を結び、真言をするや、 大自在天をはじめ一切の諸天いずれも地に倒れ伏して、苦悩の声をあ げた。

そのときは「なんじ等、もしその苦悩をのがれようと思うなら、ただちに真実の法に

帰依し、わが命にしたがって行ぜよ」というと、大自在天は「たとえ仏の教えにはしたがうとも

汝の命令にはしたがわぬ」といいかえして、彼らは、色身たるも汝の命令を聞かず」とと述べている。

けれども、仏は「汝等を救うものは金剛のほかにはないのだ」といって応じない。やむを 得ず大自在天をのぞいた他の諸天たちはすべて怒金剛に降伏することになったが、 大自在天 のみはどうしても降伏しない。地から立つことができず倒れ伏したまま、仏に対してくりかえし ねがわくばわれを救い給え」と訴えつづける。このとき、怒金剛、大声をはげまし汝、剛 悪の有情なお降伏せざるか」と。大自在天これを聞いて、

仏に救いを求めるのであ相すさまじく「われ死すとここにいたって忿怒金剛さらに大悪の相をあらわし、咒を誦するや、 大自在天ならび に妻の摩妃、地にて双足を宙にあげて悪のすがたで苦しみもだえるのであった。かの 金剛は左足をあげて大自在天を、右足をもって島妃の両乳の間を踏んで大をとなえる 大自在天はどうすることもできず、自分の千の手を以て自分の千の顔を乱打して謝罪するよ りほかなかった。諸天これを見て、同音に 「われらが主、 大自在天、 ついに金剛のために降 伏せらるる、と。このとき、法身毘盧の心を誦し給うや、 大自在天はそれにより自 一切の苦悩を解説することを得、智心金剛手の足心にふれたる力によりついに仏道を成じ 解 安楽を得 大自在天みずから金剛手の足を持するに至った、というのである。

この場合、剛強難化の大自在天とは、修行をさまたげる自分自身と周囲の者の剛情傲慢の心で ある。また、わが修行を妨害する周囲の妨害行為である。 修行者は修行の第一段階において、 大の心身をあらわしてこれらすべてを粉砕するのである。釈迦弥羅は、その「琉釈」にお いて「この曼荼羅はもろもろの調者を折伏するための曼荼羅で、折伏を主とするがゆえに、阿 迦 abhicaraka) の曼荼羅である」と述べている。

なお、このつぎのも、おなじく降三世明王を主体にした降三世大であるが、 そのちがいを、尾祥雲師はつぎのように述べている。

かの降三世大曼荼羅が、仏の降三世の身活動をあらわしたものなるに対し、この曼荼羅は、そ 降三世の活動を示したものである。 それゆえに、この曼荼羅では降三世大曼荼羅の形像をこ とごとく三味をもって頂きあらわしている。そのわけは、すなわち、仏が折伏の方便を以て 強化の大自在天を降伏する内心の秘密を、その五鈷や剣などの事物をもって象徴したもの である。この曼荼羅を本経には金剛三昧耶秘密曼荼羅といい、あるいは秘密曼荼羅と称して いる。この曼荼羅は怒折伏の方便を以て化度せんとする仏の心秘密を表現した曼荼羅であり、 また怒金剛らが、剛強難化の衆生を救おうとする本、すなわち三味の秘密を示した 曼荼羅なるが故である』

いい添えるならば、そういう一切の障害を粉砕する大忿怒身の力を身につける課程であるとい

うことである。修行者は、ここで、調伏調のムドラーと明をさずかり、課せられた調伏の課 題を果す。

不空の「十八会指帰」には、それを解説して、

「第一に秘密曼荼羅を説く、三十七尊を具す。 弟子を引く儀を説く。 この中では音声、および金剛歌舞を説く」といっている。

弟子を引く儀とは、指導をすること、音声とは、金剛歌舞とは、手のことである。

 

2 降三世羯磨会行動・創意のトレーニング

 

ムラダーラ・チャクラの開発訓練である。

このチャクラの開発により、たくましい、バイタリティに富んだ行動力、創意にみちた機動力 を身につける。

前の降三世三昧耶のトレーニングで、三日三晩ねむらずともこたえない精神の活動力を獲得す れば、ここのトレーニングでは、三日三晩徹夜しても行動力のおとろえない頑健な肉体を獲得す

さきの章で述べた通り、この曼荼羅は、強化の者を調伏する身活動の曼荼羅である。 ムド ラー・チャクラの修得に入るとともに、グルから調伏調の行をさずかり、その課題を果た す。

さきのチャクラの解説で述べたごとく、ムラダーラ・チャクラの修得は、体力の異常なる増強 と同時に、性的体力もまた異常につよくなるから、導師の指導をうけて、これを浄化するように 心がけなければならぬ。

 

3 理趣会知能のトレーニング

 

スヴァジスターナ・チャクラの開発訓練に入る。

副腎、膵臓の部位の開発である。 このチャクラの開発により、どんな難間にも冷静沈着、すぐ れた知能をもってきりぬけてゆく。洗練された勇敢さを持つ。副腎ホルモンは戦いのホルモンで あり、英雄のホルモンだといわれるが、この理趣会曼荼羅はまさしくその英雄的大勇気をあたえ るものだと本経に説く。

すなわち本経にいわく、 身と語と意との金剛 金剛の心金剛 身口心金剛金剛を抽せば、

成金剛薩埵

自身金剛薩埵となる

堅実に偏行と

諸欲主安楽

諸の主たる安楽

A Basic training

A guru who has attained enlightenment is supposed to take his hand and guide him, but when an ordinary practitioner encounters such a guru, it is like him searching for a diamond in the sands of the Ganges. . Shingon esoteric Buddhism has practices, but has forgotten the most important chakra and kundalini techniques. Only Gundari Myo-o is enshrined among the Buddhas. When these two are united, esoteric Buddhism will surely belong to the people.

Secret Buddhist scriptures such as Obi Roshana Jobutsu Shinhenkaji Sutra, Vajrayana Illustrious Truth, Mahayana Gensho Daikyoo Sutra, Vajra Five Secret Training Nenpo, etc. If we look at the laws of esoteric Buddhism that have become irrelevant to the world with the eyes of those who have mastered the techniques of ancient yoga, they will all come back to life as irreplaceable spiritual science and spiritual technology. And for the practitioner reluctant to develop his yogic skills, these esoteric texts are the key to opening the maze of dead ends. And that key, at the same time, must also be the key to opening the closed future society, so he is.

1 Gozansei Sanmayakai = training of body and will

 

This is the development training of Nemoto Mudra.

Master 10 to 30 kinds of mudras. Strong body and strong as a psychic

I will give it to those who have the will to never give in to anything.

Now, if we outline the mandala in this Kozansei-hon by the Kongocho-kyo sutra, it is the wisdom body of Dainichi Nyorai, who, with an angry expression, descended on the three worlds, including Daizaizaten, and the Buddha’s teaching powder. .

 

In other words, the heavens such as the neck cannot be strengthened and enlightened with a gentle facial expression. Therefore, the Issai Tathagata, with 108 people, unanimously praised Vajra, who is his body, and at the same time made them surrender to these heavens. Kongo listened to this request, and at once revealed the bodies of various celestial medicines, such as Daizaiten, and summoned the heavens of the three worlds to propagate the decree of Viruna Buddha. Among them was Daizaiten, who claimed himself to be the lord of the three worlds, and refused to obey his orders, claiming that he was the best.

“I am the lord of the three realms and the supreme being. How can you obey the orders of a vile gold? You should listen to my supreme teachings.”

I yelled at him and didn’t look back.

Then, as soon as he made a ferocious expression of rage and uttered a motto of Kongo-myo, all the heavens, including Daijizai-ten, fell to the ground and cried out in anguish.

At that time, he said, “If you wish to escape from that affliction, at once turn to the true law.”

Take refuge and follow my instructions.”

I will not obey thy command,’ and they will not listen to thy command even if they are of color.”

However, the Buddha refused, saying, “There is nothing that can save you but Vajra.” All the other heavens, except for Daizaiten, were forced to surrender to Doukongo, but only Daizaiten never surrenders. Unable to get up from the ground, he fell to the ground and repeatedly appealed to the Buddha, “Please save me.” At this time, Ang Kongo, raise a loud voice, will you not surrender to your cruel and evil feelings?” Daijiten Hearing this,

He asked the Buddha for salvation, so he said terribly, “When I die, I will be here, and I will be angry and angry, and I will show the face of great evil. He raised his left foot and stepped between the breasts of Shimahime and shouted, “What will Daizaiten do?” I had no choice but to use my thousand hands to hit my thousand faces and apologize. At this time, when Daijizaiten recites the mind of the dharma body, he is able to explain all his anguish, and touches the heart of the chishin vajra hands. It is said that, through power, he finally attained the path of Buddhism, attained liberation, and was able to hold the feet of the vajra hand himself.

In this case, the stubborn and difficult-to-strength Daizaiten is the stubborn and arrogant heart of himself and those around him that hinder his training. Also, it is a sabotage of the surroundings that interferes with my training. In the first stage of training, the meditator reveals the great mind and body and crushes all this. In his “Ryusha,” Shakyamara states, “This mandala is a mandala for shakubuku of all kinds of masters, and because shakbuku is the main one, it is the mandala of abhicaraka.” .

Furthermore, this next one is also Gou Sansei Dai, whose main character is Gou Sansei Myo-o.

This mandala shows the activities of the descending third generation of Buddha, while the great descending third generation mandala represents the physical activity of the descending third generation of Buddha. Therefore, in this mandala, the image of the Great Third Generation Mandala is represented with three tastes like this. The reason for this is that the Gokou and the sword symbolize the secret of the Buddha’s innermost heart, which surrenders the strengthened Dazai-ten with the expedient of shakubuku. This mandala is called Kongo Sanmaya Himitsu Mandala in the main sutra, or he calls it Himitsu Mandala. This mandala is a mandala that expresses the secrets of the Buddha’s heart, which is trying to be transformed by the means of anger shakubuku. This is the reason.』

If I may add, it is a course to acquire the power of great anger that can crush all such obstacles.

That is. Here, the practitioner receives the Chofu-cho mudra and the light, and completes the assigned Chofu tasks.

In Fuku’s “Juhachikai Seki”, I explained it,

He said, “First, I will preach the secret mandala, which contains thirty-seven deities.

Gi to draw disciples is to teach, voice is to dance, and Kongo Kabu is to hands.

 

2 Kozansei Katsumakai Behavior and Creativity Training

 

It is a training for the development of Muladhara Chakra.

Through the development of this chakra, one acquires a robust, vitality-rich ability to act, and creative mobility.

In the training of the former Furu Sansei Sanmayya, if you acquire the vitality of the spirit that does not work even if you do not sleep for three days and three nights, in the training here, you will have a strong body that will not lose the ability to act even if you stay up all night for three days and three nights. get the

As mentioned in the previous chapter, this mandala is a mandala of physical activity that subjugates those who strengthen. As Mudhi entered the mastery of Ra Chakra, he was given the Chofu-chō practice by his guru, and he fulfilled the task.

As mentioned in the previous explanation of the chakra, mastering the Muladhara chakra will lead to an abnormal increase in physical strength and, at the same time, an abnormal increase in sexual stamina. I have to.

 

3 Rishukai intelligence training

 

Enter the Svadhisthana Chakra development training.

It is the development of the adrenal and pancreatic regions. With the development of this chakra, you can calmly and calmly overcome any difficulties with superior intelligence. Possesses sophisticated bravery. The adrenal gland hormone is said to be the hormone of battle, and it is said to be the hormone of a hero, and this Rishukai Mandala is exactly what gives such heroic courage.

In other words, it is said in the main sutra that if we extract the vajra of body, speech, and mind, vajra of vajra, and vajra of body, mouth, mind, and vajra,

maturing vajra

Become Vajra Satta himself

steadfastly biased

comfort for all desires

the chief comforts

colour

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