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大日如来の智慧を表現した「金剛界」 .一印会 “Kongokai” expressing the wisdom of Dainichi Nyorai.Ichiinkai

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印会について
一印会は大日如来一尊で表されます。
1.大日如来
[読み] だいにちにょらい
[梵名] マハー・ヴァイローチャナ・タターガタ
[梵名表記] mahāvairocanatathāgata
※以下タターガタは略す
●梵名マハー・ヴァイローチャナは、「すぐれて(法界に)あまねく(仏智の)光明を照らす者」の意、音訳して摩訶毘盧遮那(マカビルシャナ)、太陽(神)のイメージ。
●金剛界曼荼羅の主尊、両の手で智拳印(最上菩提印)を結ぶ。
●「五仏」(五智如来)の中心、「五仏」の本性である「五智」(法界体性智・大円鏡智・平等性智・妙観察智・成所作智)のうち「法界体性智」(真如・法如そのものの智)を本性とする。
●宇宙の真理(真如・法如)のはたらきがそのまま法身大日如来の意志であるという堅固な智慧(仏智・法界体性智)を、始めもなく終りもなく、常恒に、自らの法楽(自受法楽)のために、説き続ける「智法身」(自受用身)。
●金剛界大日如来は、「一切義成就菩薩」(=釈迦)が一切如来たちに「五相成身観」を教示され、その観法によって仏身円満となり、一切如来たちに加持されて一切如来たちの代表の「一切如来」(毘盧遮那如来:報身・受用身)となったもの。

 

 

 

About the seal meeting
Ichiinkai is represented by Dainichi Nyorai Ichizon.
1. Dainichi Nyorai
[Reading] Daiichi Nyorai
[Sanskrit name] Maha Vairochana Tathagata
[Sanskrit name notation] mahāvairocanatathāgata
*Tatagata is omitted below.
●The Sanskrit name Maha Vairochana means “the one who shines the light of the Buddha’s Wisdom that excels in the Dharma realm”. .
●The principal deity of the Kongokai Mandala, with both hands, ties the Chiken seal (Mogami Bodai seal).
●The center of the Five Buddhas (Five Wisdom Nyorai), the nature of the Five Buddhas, the Five Wisdom Somatic wisdom” (the wisdom of Shinnyo and Honyo itself) is the nature.
●The firm wisdom (Buddha wisdom/Hokai taisei shichi) that the workings of the truth of the universe (Shinnyō/Honyo) is the will of the Dharma body Dainichi Nyorai, is to be practiced constantly, without beginning or end. For the sake of Law Raku (Self-receiving Law Raku), we continue to preach “Chihoshin” (Self-receiving body).
In the Vajra World Dainichi Nyorai, “Issai Yoshitsu Bodhisattva” (=Shakyamuni) taught the “Five Phases of the Body” by the Issai Nyorai, and by that view, the Buddha’s body became perfect, and was blessed by the Issai Nyorai. The representative of the Tathagatas, who became “Issai Tathagata” (Vairocana Tathagata: Reward body and Passive body).

 

 

一印会 マニピューラ・チャクラの開発訓練

ここから、超能力開発の課程に入る。 求聞持明法のトレーニングがはじまる。

太陽神経叢を中心とし、腎臓、脾臓、胃、肝臓等の内臓全般にわたるもっとも大切なチ クラである。このチャクラを完成するとオーラ(霊光)が発現するようになる。自分自身の病気 が一切解決してしまうのはもちろん、人の病気を即座にやす力が出てくる。三浦関造氏は、 物質元素を変えて物を変化させたりすることができるようになる」と述べている。 そういえ ば、念力の火も一種の物質的転換力のあらわれである。 ヨーガでは、サマーナ気発現の部位であ ると説く。 サマーナ気を成就すればすでに超人の境界である。

金剛界曼荼羅では、一印会をつぎのごとく述べる。 本経にいわく、

心を観察することより初めて

銀金剛

金剛界 (Vajra-dhatu) と誦じて

身を自身に転じて

金剛を実習すべし

に由りて成就するや否や

寿と力とと

の行とを得

仏を成就することも難からず。

一切

「親」自為仏形」

応誦金剛界

北幌成仏

智力

とある。

乃至仏果」の五中心のこと。

等なり。

百歳になるもなお十六歳の如くに見えること

とある。

と述べている。

また、釈迦弥恒羅は、この文を、その「穢」のなかで説明して、

かくして第五の真言に至り、自身一切如来を現証せりと観じたる後、金曜日の羯磨の印を 結び、背に光輪を思惟のである。 次に一切のをのぞく相の光輪を修習し、夜を昼のごとくに ならしめ、また日輪のごとくに照と思惟し、日光のこの照を虚空界の辺際にまで舒べ ひろがらしめるのである。 そしてまた自身も仏の形なりと思惟し、金剛界の真言をずべきで、 これが仏の大印のである」

これは、だ。賢明なる読者はすでに察しておられる通り、求聞持法修得の行法にほかならぬの である。頭にを思惟せよ、とある。 これは、前に述べてすでに御存知の通り、頭の外部の 背ではなく、内部の背である。 ただし、いくら一心に思惟しても、マニピューラ・チャクラを開 発しなければ、ぜったいに光輪はあらわれないのである。 が、ほんのわずかでもこのチャクラが 動きはじめれば、ふわっと光輪が浮かび、わずかながらでも光輪が浮かべば、このチャクラが動 きはじめたという証拠になるのである。ソウイウコトナノダ。 おわかりか。

Ichiinkai Manipura Chakra Development Training

From here, we enter the course of psychic development. Gumonjimyoho training begins.

Centered on the solar plexus, it is the most important chikra that extends to the kidneys, spleen, stomach, liver, and other internal organs. When this chakra is completed, an aura (spiritual light) will appear. Not only does it completely cure your own illness, but it also gives you the power to instantly heal other people’s illnesses. Mr. Sekizo Miura will be able to change things by changing material elements.” Come to think of it, the fire of psychokinesis is also a manifestation of a kind of material transformative power. In yoga, it is said that it is the part where samana qi manifests. If you achieve samana ki, you are already on the threshold of a superhuman.

The Kongokai Mandala describes the Isinkai as follows. The Sutra says,

For the first time than observing the heart

heart

Silver Kongo

Reciting Vajra-dhatu

turn yourself into yourself

Practice Kongo

as soon as it is accomplished by

life and power

line and get

It is not difficult to attain Buddhahood.

nothing at all

“Parent” Jitei Buddha Form

Recite Kongokai

Kitahoro attains Buddhahood

intelligence

a.

It means the five centers of Buddha fruit.

three

Equal.

get

Being 100 years old and still looking like 16

a.

It has said.

In addition, Shakyamuni Kora explains this sentence in its “impurity”,

Thus, after arriving at the fifth mantra and seeing all the Tathagatas as actual proofs, he tied the Friday katsuma seal and thought with a halo on his back. Then he cultivates the halos of all glaring phases, and makes the night like the day he thinks, and like the sun he shines and thinks, and gives this radiance of sunlight to the verge of the void. He spreads out. He also thought that he himself was the form of Buddha, and should write the mantra of the vajra realm, which is the Great Seal of Buddha.”

This is. As the wise reader has already guessed, he is none other than the practice of learning the Gumonjiho. It says to think in your head. This is not the external spine of the head, but the internal spine, as you already know from the previous statement. However, no matter how hard you think, if you do not develop the manipura chakra, the halo will never appear. However, if this chakra begins to move even slightly, the halo will float, and if the halo floats, even if only slightly, it will be evidence that this chakra has begun to move. Soui Ukotonoda. Do you understand?

5 Shiinkai = Anahatachak

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