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心の解脱 教えて

gomabon1999@gmail.com

「心の解脱」という言葉は、主に仏教の教えにおいて用いられる概念で、人間の苦しみや煩悩から自由になることを指します。

仏教における「解脱」とは、「涅槃」とも呼ばれ、人間の苦しみや煩悩から解放され、究極的な幸福や安らぎを得ることを指します。このためには、四諦の教え(苦諦、集諦、滅諦、道諦)を理解し、八正道を実践することが必要です。

八正道には、正見、正思考、正語、正業、正命、正精進、正念、正定の8つの要素があり、これらを実践することで煩悩を断ち、心を清らかにすることができます。また、仏教の修行においては、瞑想や禅などの実践も重要な役割を果たします。

「心の解脱」を求めるためには、自分自身の内面を深く見つめ、煩悩を断ち、自己を超越することが必要です。そのためには、自己認識や内省、瞑想などの実践が役立ちます。しかし、一人で取り組むことが難しい場合は、仏教の寺院や指導者に相談することもおすすめです。

脳の開発 brain development、教えて

脳の発達は、出生から成人期にかけて進行します。赤ちゃんの脳は出生時点で、神経細胞の数は大人の脳とほぼ同じですが、まだ接続が不完全で、脳の機能もまだ発達途中です。この時期に、環境刺激や刺激的な体験が脳の発達に重要な影響を与えます。

以下は、脳の発達に関するいくつかのポイントです。

  1. 環境刺激が脳の発達に重要な影響を与えます。音楽、本、おもちゃ、社交的な経験など、刺激的な環境が脳の発達を促進します。
  2. 脳の発達には運動が必要です。運動は、脳に酸素や栄養素を供給するための血液循環を促進します。
  3. 食事も脳の発達に影響を与えます。特に、脳に必要な栄養素が含まれている食品を摂取することが重要です。例えば、オメガ3脂肪酸が豊富な魚やナッツ、種子、緑黄色野菜などが良いでしょう。
  4. 睡眠は脳の発達に不可欠です。睡眠中に脳は休息し、脳細胞の回復や修復が行われます。
  5. 脳の発達には、言語的な刺激が必要です。赤ちゃんや幼児期に、言語的な刺激を与えることが、言語能力の発達につながります。
  6. 学習や新しいことに取り組むことは、脳の発達に役立ちます。新しいことを学ぶことで、脳は新しい神経回路を形成し、柔軟性を維持します。
  7. 脳の発達には、安定した環境が必要です。ストレスや不安定な環境は、脳の発達に悪影響を与えることがあります。
  8. 早期の刺激が脳の発達に重要であると言われています。出生後す

脳の開発 brain development

 

、仏陀のクンダリニー・エネルギーの使いかたは、クンダリニー・ヨーガの 手法とまったく異なり、クンダリニーを完全にコントロールしつつ使うのである。つ まり、クンダリニー・エネルギーを「行らせる」という手法である。 それはどのようにして、なされるのだろうか?

 

ピンガラとイダーを使う仏陀の秘法

いい気持で眠っているゴジラを叩き起こすようなバカな真似はしないほうが賢明で あろう。

仏陀の法では、怪物クンダリニーを、ごくおだやかに、上機嫌(?)に目ざめさせ るのである。 どのように? 道教はクンダリニーを知らない。しかし、クンダリニーには到底およばないけれど も超常的な強い「気」のエネルギーを呼び起こす経穴(ツボ)を知ってこれを使っている。

これは道教の最極秘伝になっていて、これを知る人はごく稀である。(アンリ・マー スペロがその著書で、ちょっとこれにふれている)

この経穴(中国でツボと呼ぶ部位は、チャクラの一種であるとわたくしは考えてい る)は、クンダリニーのチャクラから、少し離れたところにある。道教は、いまいっ たように、このチャクラを使って強い「気」を呼び起こすのである。クンダリニーの 代わりといってよいだろう。クンダリニーそのものは、知らないのである。

いつしか消えてしまったのであろうかと、わたくしは考えている。いうならば、クン ダリニーという巨大モーターを起動させるための始動用小型モーターだけが、道教に 伝えられたと考えるわけだ。

クンダリニーという過激きわまるエネルギーを、みごとにコントロールして使う仏 陀のこの秘法には、ただただ感嘆するしかないのである。

だが、仏陀の秘法はこれだけではないのである。さらにおどろくべき秘技を、 仏陀はわれわれに教示するのである。

それは、ひと口にいうと、ピンガラとイダーの気道を、アクセルとブレーキに使う のだといったらよいであろう。ただし、これが、クンダリニー・ヨーガのピンガラ、 イダーそのものであるかどうかは、わからない。

或いは、仏陀があたらしくつくり出した気道であるのかも知れない。というのは、 クンダリニー・ヨーガのピンガラとイダーは、前にのべたように、脊柱を通るスシュ ムナー管の両側を上昇するのであるが、仏陀のこの二つの気道は、その反対側の、腹 部を上下するからである。しかし、わたくしは、この二つの気道の果たす機能からし

て、やはりこれはピンガラとイダーであって、仏陀がこのように変えられたのであろ うと思っている。したがって、この二つの気道を、やはり、ピンガラとイダーという 名称で呼ぶことにする。

いま、この二つの気道の機能からして、といったが、どういう機能を持っているの か?」 ピンガラ気道は、クンダリニー・エネルギーにたいし、発動・昂揚の機能を持つ。 イダーの気道は、沈静・凝縮の機能を持つ。 つまり、さきにいったように、アクセルとブレーキの役目を果たすのだ。 それは、つぎのように使われる。

二本のスシュムナー管

仏陀の法では、スシュムナー管がもう一本ある。つまり二本あるのだ。クンダリニ ー・ヨーガと正反対、尾祇骨から会陰を通って、腹部の正中線を真っ直ぐ、臍輪を経 て咽喉に至る気道である。目ざめたクンダリニーは、背部のスシュムナー管とともに、 この腹部スシュムナー管をも上昇する。(上昇するというより、上昇させるのだ)

この腹部スシュムナーのクンダリニー・エネルギーを、コントロールしつつ、各チ ャクラを開発、覚醒するのが、仏陀のピンガラ、イダーの両気道である。 つまり、臍輪から約五ないし八センチ(人によって個人差がある)ほど下の辺で、 腹部スシュムナーから分岐し、各チャクラおよび関連臓器、神経を行って上昇し、ま た、下降する。あるいは、咽喉からさらに脳の内部を、鼻柱の奥ふかく、眉間の深部 へと上昇し、脳のチャクラ、神経経路等を行り、延髄の小脳部分で、背部スシュムナ ー管と合流する。

この二つの気道の技法は、チャクラの開発・覚醒にぜったい必要で、これなくして チャクラの完全な開発・覚醒は不可能といってもいいであろう。殊に、視床下部、間

脳の辺の神経経路の増強には、不可欠の技法である。 まさに、神技というしかない微妙きわまる技法である。 では、この神技ともいうべき仏陀の法の修行は、どのようになされるのであろうか。 それは大別して、三つの法から成り立つ。 1、クンダリニーを覚醒する修行法 2、チャクラを開発する修行法 3、ピンガラ、イダーの気道を開発する修行法 である。 それは、特殊な呼吸法、独特な瞑想・観想、マントラ詠唱、ムドラー(手印、ポー ズ) などから構成される。その一つ一つについて解説しよう。ただし、本書は教習書 ではないので、実技の詳細については、著者の別の本(『求聞持聡明法秘伝』その他) を参照、または、著者に就いて実際に習得してほしい。

 

 

Therefore, the usage of Buddha’s kundalini energy is completely different from the method of kundalini yoga, and it is used with complete control of kundalini. In short, it is a method of “making” Kundalini energy go. How is it done?

Buddha’s secret method using Pingala and Ida

He would be wise not to make a stupid imitation that would provoke a sleeping Godzilla with a good feeling.

In Buddha’s law, the monster Kundalini is awakened in a very gentle and good mood (?). How? Taoism doesn’t know Kundalini. However, although it is far from Kundalini, he also knows and uses acupuncture points that evoke paranormal strong “Qi” energy.

This is the most secret of Taoism, and very few people know it. (Henri Marr’s Spelo is a little touched on in his book)

This acupuncture point (I think that the part called acupuncture point in China is a kind of chakra) is a little away from the Kundalini chakra. Taoism, as he is now, uses this chakra to evoke a strong “Qi”. It’s a substitute for Kundalini. I don’t know Kundalini itself.

I am wondering if it has disappeared someday. In other words, Kun thinks that only a small starting motor for starting a huge motor called Darini was passed on to Taoism.

The Buddha’s secret method of using Kundalini, a radical energy that is brilliantly controlled, can only be admired.

However, this is not the only secret method of Buddha. The Buddha teaches us even more surprising secrets.

In a nutshell, it’s his use of the Pingala and Eider airways for accelerators and brakes. However, I don’t know if this is Kundalini Yoga’s Pingala, Ida itself.

Or it may be the airway newly created by the Buddha. For Kundalini Yoga’s Pingala and Ida, as mentioned earlier, ascend both sides of his Munner’s canal through the spinal column, but these two airways of the Buddha are on the opposite side. This is because the abdomen goes up and down. However, I am due to the function of these two airways.

And again, this is Pingala and Ida, and he wonders if the Buddha was changed in this way. Therefore, we will call these two airways by the names of Pingala and Ida.

Now, from the functions of these two airways, what kind of function does it have? ”The Pingara airway has the function of activating and raising the kundalini energy. Eider’s airways have the function of calming and condensing. In other words, as I said earlier, it acts as an accelerator and a brake. It is used as follows.

Two Sushmuner tubes

According to Buddha’s law, there is another Sushmuner tube. In other words, there are two. Opposite to Kundalini Yoga, it is the airway from the caudal bone through the perineum, straight through the midline of the abdomen, through the navel ring to the throat. The awakened kundalini ascends this abdominal Sschmuner’s canal as well as the dorsal Sushmuner’s canal. (Rather than rising, raise)

It is the Buddha’s Pingala and Ida airways that develop and awaken each chakra while controlling the kundalini energy of this abdominal sshmuner. That is, about 5 to 8 cm below the umbilicus (depending on the individual), it branches off from the abdominal sushmuner and rises and falls through each chakra and related organs and nerves. Alternatively, it rises further from the throat to the depths of the nasal column and deep between the eyebrows, follows the chakras of the brain, nerve pathways, etc., and joins the dorsal Sushmuner canal at the cerebellum part of the medulla oblongata.

These two airway techniques are absolutely necessary for the development and awakening of the chakra, and without it it would be impossible to fully develop and awaken his chakra. Especially in the hypothalamus, between

It is an indispensable technique for enhancing neural pathways around the brain. It is a delicate technique that can only be called a divine technique. Then, how is the practice of the Buddha’s law, which can be called this divine technique, done? It is roughly divided into three laws. 1. A training method to awaken the kundalini 2. A training method to develop chakras 3. A training method to develop the airways of Pingala and Ida. It consists of special breathing methods, unique meditations / ideas, mantra chanting, mudra (hand marks, poses), etc. Let me explain each one. However, since this book is not a training book, please refer to another book by the author (“Kumon Mochi Satoshi Hosekiden” and others) for details of the practical skills, or ask the author to actually learn it.

精児童と老人の知能アップ 求聞持法 Intelligent children and the elderly

こういう混乱期に抑圧意識が突出してきて、行者を思いがけない分裂行動 や、反社会的行動に追いこむのである。だから、旅行の過程において抑意識をとり去り、純一無 雑な人格をつくり上げるように指導してゆかねばならない。にもかかわらず、古来の求聞持法の修 行法には、このことが全く欠落してしまっている。

 

昔から、 求聞持法を修行してやり損なうと精神 病者になるといわれ、また実際に分裂病患者が少なからず出ているのはこのためなのである。修行 指導者ともに心せねばならぬ所以である。

 

精児童と老人の知能アップ

成仏を果たす大天才をつくるために用いられた。

いままで、求聞持法は密教の大天才をつくるためにあった。 普通人以上の知能を持つエリートを集めて特殊訓練し、即身

わたくしはその反対のことをこころみたのである。普通人の知能以下のひとたちをこの法で訓練 して、普通人の知能にまでひき上げようと考えたのである。その結果は非常に有望なものであった。 わたくしは思ったのである。

生まれつき高い知能を持つ秀才を天才に仕上げ、すぐれたエリートをつくり出すことも必要であ ろうが、低い知能に生まれついた不幸な子供たちの知能を高めて、普通人の水準にひき上げてやる ことも、それに劣らぬ社会的意義を持つことではないだろうか、と。

そうしてわたくし Kiramama      はそのこころみにいどんだのである。結果は有望なものであった。相当重症の 精薄児童でないかぎり、かなりな知能の回復・向上が見られたのである。密教はこのこころみを発 させなければならぬのではなかろうか。

また、即身成仏を果たす宗教的大天才をつくり出すことも大切であろうが、ひとにぎりの大天才 をつくり出すことよりも、たとえ大天才にははるかに及ばずとも、大多数の真の良識を持った 「賢いひと」をつくり出すことのほうが、いま、はるかに必要なのではなかろうか。いや、それを なすことこそが、ひとにぎりの大天才をつくり出す目的なのではないのか。それは人類社会全体の 知的レベルをひき上げることである。この世の中をほんとうにしあわせなものにするためには、ひ とにぎりの大天才をつくるよりも、人類全体の知能を少しでもアップさせることのほうが有効であ るとわたくしは思うのだ。

わたくしは、人類の不幸はすべて人間が愚かなところに原因があると思っている。人間が愚かで あるがゆえに、殺し合い、傷つけ合い、奪い合う惨事が止まないのである。釈迦、キリストをはじ 過去に幾人かの大天才があらわれたが、ことごとく人間の愚かさの中に埋没してしまった。い まだに人間同士の愚劣な争いは止まない。それどころかエスカレートするばかりである。戦争、闘 略奪経済による環境汚染と自然破壊、すべて人類の愚かさが原因である。 わたくしはこの法を 人類社会全体の知的レベルの向上に用いたいのである。人間の愚かさは、教育だけでは解決つかな いものである。 それを解決するためには、特殊な方法が必要である。

 

 

 

人間はその奥深いところに未発達の部分を持っている。そうしてその未発達の部分が、人間や、 人間社会をしばしば強く動かすのである。これが不幸の原因である。人間は、自分では気がつかな くても、自分のからだや心の奥底に、自分の知らない非常に遠い過去からのものをそのまま受けつ いで残している。 人間に進化するまでの過程において必要であった人間以前の非人間的なものを、

そのまま心の奥かく秘めている。人間にまで進化した現在ではもはや不要であったり、あるいは かえって有害となるものを残している。人間の愚かな行動はそれに起因しているのである。 求聞持 法はそれをとり除いて、人間を賢くさせる方法を持つ。

 

 

教育や、また、「教え」を主にした一般の宗教では、人間の奥かくにひそむこの暗黒部分をと のぞくことが出来ない。なぜならば、その暗黒部分は究極のところで「教え」を拒否してしまう からである。

必要なのは、「教え」ではなく「方法」である。 求聞持法はその「方法」を持つ。 い や、その「方法」が求聞持法なのだ。 わたくしは、この法を、一部のエリートたち(あるいはエリー トを志す人たちだけでなく、人類全体に適用したいのだ。人類の知能はそれにより間違いなくレベ ルアップするだろう。

ところで、人間の知能について考えるとき、老人の知能低下の問題をそのままにしておくわけに はいかない。

専門家の調査によると、現在、全国に完全恍惚の老人が、およそ三十数万人いるという。いわゆ

「見当識」を失って、記憶のほとんどを忘失してしまった気の毒なひとたちである。 しかし、気 の毒なのは本人たちだけではない。 その家族たちも同様に気の毒である。中には、人間関係を荒廃 させ、あるいは経済的に破綻しようとしている悲惨な家庭がいくつもある。仔細に見てゆくとき、 これはもうひとつの社会問題であると思わざるを得ない。高齢化社会がすすみつつある現在、これ は今後よりいっそう深刻化してゆくであろう。 これはひとごとではない。おたがい切実な問題であ る。生きているかぎり、だれでも老人になるのだ。 そうして多少の個人差はあっても、老人になっ

たらだれでも知能の低下は防げない。

では、人間の知能を飛躍的にアップさせる求聞持法はどうなのか。

すぐれた効果をあげることができるのである。 かなりの高年者でも、この法によって訓練するこ とにより、確実に脳の老化を防ぐことが出来る。もちろん、若ものたちのようなわけにはいかない けれども、うまくゆくと、その老人の過去のどの時代よりも若々しく冴えた頭のはたらきを見せる という皮肉な現象も起こり得るのだ。

老人は長い社会生活による豊富な経験と知識を持つ。 ながい間の経験による知恵も持っている。 この経験と知識と知恵を恍惚のかなたに消滅させてしまうことは、本人はもとより、社会にとっ ても損失である。

持法の訓練により、老人は、脳の活力と柔軟性をとりもどす。 それは老人の経済的自立も意 味するだろう。

以上の二つのことは可能なのである。

もちろん、この二つを完全に果たすためには、今までとちがったあたらしい求聞持法が必要であ る。なぜならば、古来の求聞持法は、エリート集団の特殊訓練法であった。エリート中のエリート えりすぐって修行させることにより、はじめてその効果をあげることができるものであった。そ れをそのままこれらのひとたちに適用することは出来ない。ではどうしたらよいのか? そのこと についてはまたあとで述べよう。

 

 

During this period of confusion, a sense of oppression comes to the fore, driving the practitioner into unexpected schisms and anti-social behavior. Therefore, in the process of travel, we must guide them to get rid of their feelings of depression and build up a pure and unsophisticated personality. Nevertheless, this is completely absent from the ancient Gumonjiho practice.

 

Since ancient times, it has been said that if one fails to practice the Gumonjiho, one becomes a psychopath, and this is the reason why many schizophrenic patients actually appear. This is the reason why both training leaders must keep this in mind.

 

 

 

Intelligent children and the elderly

It was used to create a great genius who would attain Buddhahood.

Until now, the Gumonjiho was to create a great genius of esoteric Buddhism. Gather elites with higher intelligence than ordinary people, special train them, and

I tried to do the opposite. The idea was to use this method to train people whose intelligence was below that of an ordinary person, and to bring them up to the level of an ordinary person’s intelligence. The results were very promising. I thought.

It may be necessary to turn talented people who are born with high intelligence into geniuses and create an excellent elite, but he will raise the intelligence of unfortunate children who were born with low intelligence and raise them to the level of ordinary people. I wondered if this also has social significance equal to that.

That’s how I and him, Kiramama, went against that plan. The results were promising. Unless the children were severely thin children, a considerable recovery and improvement of intelligence was observed. Shouldn’t esoteric Buddhism have to make this intention come out?

It is also important to create religious great geniuses who can attain Buddhahood in their own lives. Isn’t it far more necessary now to create “smart people”? No, isn’t it the very purpose of him to create a handful of great geniuses? It is to raise the intellectual level of the entire human society. In order to make this world truly happy, I believe that it is more effective to raise the intelligence of the entire human race, even if only a little, rather than creating a great genius of his own.

I believe that human stupidity is the cause of all human misfortune. Human beings are foolish and they exist, so the tragedy of killing, hurting, and competing for each other never stops. Buddha, Christ, and many other great geniuses have appeared in the past, but they have all been buried in human stupidity. His silly fights between humans still don’t stop. On the contrary, it only escalates. Wars, struggles, environmental pollution and natural destruction caused by the predatory economy, are all caused by the stupidity of mankind. I would like to use this law to improve the intellectual level of the entire human society. Human stupidity cannot be solved by education alone. A special method is needed to solve it.

Human beings have an underdeveloped part deep inside them. And it is this underdeveloped part that often drives humans and human societies strongly. This is the cause of unhappiness. Even if we don’t realize it ourselves, we carry things from the very distant past that we don’t know about in the depths of our bodies and minds. The pre-human inhuman things that were necessary in the process of evolving into humans,

Kentoshiki

It’s hidden deep inside his heart. Now that he has evolved into a human being, he leaves things that are no longer necessary or even harmful. Human stupidity is due to it. Inquisitiveness has a way of getting rid of it and making people smarter.

He cannot look into this dark side that lies deep within human beings through education and general religions that focus on “teachings.” This is because the dark side of him ultimately rejects the “teachings.” What is needed is a “method,” not a “teaching.” Q&A has its “method”. No, that “method” is the Qinghuiho. I want to apply this law not only to some elites (or those who aspire to be elites), but to the entire human race.

By the way, when thinking about human intelligence, he cannot leave the problem of declining intelligence in the elderly as it is.

According to a survey by experts, there are currently about 300,000 elderly people in total ecstasy all over the country. so-called

threshold

These are the poor people who have lost most of their memories due to their disorientation. But they are not the only ones to feel sorry for them. I feel sorry for their families as well. Among them are a number of miserable families that have ruined relationships or are on the brink of financial bankruptcy. When you look closely, you can’t help but think that this is another social problem. With the aging society progressing, this will become even more serious in the future. This is not one. Both are serious issues. As long as one lives, one becomes old. In this way, even if there are some individual differences,

No one can prevent intellectual decline.

Then, what about the Qinghui method that dramatically improves human intelligence?

It can give excellent results. Even a very old person can certainly prevent aging of the brain by training according to this method. Of course, he can’t be like the young ones, but if things go well, the ironic phenomenon of him showing a younger and clearer head than any other age in the old man’s past can also occur. .

Elderly people have a wealth of experience and knowledge due to their long social life. He also has wisdom from long experience. Losing this experience, knowledge, and wisdom beyond ecstasy is a loss not only for the individual, but also for society.

Through the training of Hoho, the elderly regain the vitality and flexibility of the brain. It would also mean financial independence for the elderly.

These two things are possible.

Of course, in order to achieve these two goals completely, we need a new method of inquiry and hearing that is different from what has been done up until now. This is because the ancient Gumonjiho was a special training method for elite groups. An elite among elites, he was able to achieve its effect only by carefully selecting and training him. You can’t just apply it to these people. So what should we do? More on that later.

イスラエル建国60周年奉祝・世界平和祈念  Celebration of the 60th anniversary of the founding of Israel, prayer for world peace, Israel Oshiba lantern

イスラエル建国60周年奉祝・世界平和祈念 イスラエル大柴燈護摩供 ・ World Peace Prayer Israel Oshiba Light Goma offering

イスラエル建国60周年を奉祝するとともに世界平和を祈念する「イスラエル大柴燈護摩供」を、エルサレム市において奉修。
世界の三大一神教(ユダヤ教・キリスト教・イスラム教)の共通の聖地であるエルサレム市において、イスラエルとエルサレム市の招聘をいただいて、異教徒(仏教徒)の教団が、世界平和を祈って法要を行なうという歴史的な出来事が実現。宗教融和と世界平和の礎となりました。

Celebration of the 60th anniversary of the founding of Israel, prayer for world peace, Israel Oshiba lantern

In Jerusalem, we celebrated the 60th anniversary of the founding of Israel and prayed for world peace.
In the city of Jerusalem, which is a common sacred place for the world’s three major monotheistic religions (Judaism, Christianity, and Islam), a pagan (Buddhist) sect prays for world peace at the invitation of Israel and the city of Jerusalem. The historic event of performing a memorial service is realized. It became the cornerstone of religious reconciliation and world peace

Aiに聞いて  瞑想のコツを箇条書きで教えてください」

瞑想のコツを箇条書きで教えてください」

以下は瞑想のコツを箇条書きでまとめたものです。

  1. 静かな環境を選ぶ。瞑想を行う場所は、できるだけ静かで落ち着いた環境を選びましょう。雑音や騒音がある場所では、瞑想がうまくいかないことがあります。
  2. 快適なポーズをとる。瞑想をする前に、快適なポーズをとりましょう。座位や寝転がりなど、自分に合ったポーズをとることが大切です。
  3. 呼吸に集中する。瞑想を始める前に、深呼吸を数回行い、呼吸に意識を集中しましょう。呼吸に集中することで、心が落ち着いていきます。
  4. 思考を止める。瞑想中に起こるさまざまな思考にとらわれないようにしましょう。思考が浮かんできたときは、それをただ観察し、そっと去らせるようにしましょう。
  5. 瞑想の時間を設定する。瞑想の時間を決め、その時間に集中して瞑想を行うようにしましょう。最初は数分から始め、慣れてきたら時間を長くしていくとよいでしょう。
  6. 瞑想の目的を明確にする。瞑想をする目的を明確にしましょう。リラックスしたい、ストレスを減らしたい、集中力を高めたいなど、自分に合った目的を持つことが大切です。
  7. 瞑想を毎日行う。瞑想は継続することが大切です。毎日少しずつでも続けることで、心と体がより健康的になります。

真言密教の真髄 The essence of Shingon Esoteric Buddhism

真言密教の真髄

真言密教において真言の説が最も大切なものであることは、いまさらことあたらしくいう必要 はないであろう。「密教」の上に、「真言」という言葉を冠しているのを見ただけでそれはわかる。 にもかかわらず、いままでその真言の読の方法について、工夫らしい工夫 研究らしい研究が なされていないのはいったいどうしたことであろうか。 わずかに、 「念珠をつまぐりながら、わが 耳にかすかに聞こゆる程度の声で」という程度のことである。これはまことにおどろくべきこと

といわればならない。それとも怠慢というべきか。

しょうみよう

ただし、密教に「声明」という独特のものがある。

密教辞典によれば、

声明

とある。

声曲をいう。すなわち微妙の清音直除切音韻屈曲長短高下して三宝を詠歌頌す 声曲なり。元来は印度五明の一にして言語文字文典等を論究する学問なり。“青”に”まさ 清雅の音を以てしてすといい、”大”

と説けるものこれなり」地を求めんが為に清音を発して勤に

わたくしが前の節において考え求めたところのものとは全く異る。 要するに、仏をほめたたえる 歌である。

 

 

 

尤も、密教辞典は前の文章につづいて、

密教は特に此の声曲歌を尊崇し、時処”には”の秘密瑜伽は歌 揚するが故に成仏も難からず、況んや諸願を求めて成就す。と説きて歌

をべて如来を

をただちに成仏の縁とす

とあり、これは、わたくしが思案したこととおなじところのものに思いあたっているかのごとくに 思われるが、のちにわたくしが体得した技法とはまったく異る。 どこまでもこれ である。外 に向って声を発して歌うのである。 わたくしの真言読はちがう。 口腔に発した真言の振動を共鳴 させながら、からだの内部、すなわち心と脳の深部に響かせてゆくのである。

ある。

さきの章にあげた「正念」 (五四頁)のところを見ていただきたい。 「次第念珠」の観想にこう

「わが誦するところの真言の字は本尊の臍輪(おへその穴)より入りて、本尊の心月輪に至り、右 にめぐりてつらなり住し、本尊の誦する真言の字はわが頂より入りて心月輪に至り、右にめぐりて つらなりす」

むしろ、この観想のほうが、わたくしのねらったものに近いといえるかも知れない。

ただし、わたくしの場合は、たんなる真言の字ではなく、その振動である。ホトケのとなえる事 言の振動が、ホトケのへそからわがへそに入って咽喉にいたり、大振動を発して大脳の深部にいた り、大脳の部位を動かす。わが大脳のチャクラを動かした振動はしだいにホトケの大脳にいたり、 ホトケの大脳とわが大脳と共鳴する、 というように観想しつつ、実際に振動を発生させるのである。

わたくしは、昼夜の別なくトレーニングを進めているうち、しだいに、自分が、真言密教の真髄 に近づきつつあることを感じた。いまだかつて密教の指導者のだれもが気づかなかった秘密の技術 に迫りつつあることを知った。

七火の呼吸とチャクラの伝達系

わたくしはそれを完成することができた。

それにはいくつかのがあった。

先ず第一に、ヨーガを身につけていたことであった。

ハタ・ヨーガの倒立(頭による逆立ち)が、先ずわたくしの首を強きわまるものにしていた。わ たくしは二十数年間毎朝三〇分の倒立をしてきた。これは倒立の限界である。 倒立したまま、しば しばわたくしは眠ったほどこの技に熟達している。 結核体質で幼少から首が細かったわたくしは、 倒立で、三十歳代に首の周囲が一・五インチも拡大した。 これがどれほどわたくしの発声器官を強 大にしたことか。

あっきん

また、十数年にわたる寒中の滝行も、わたくしの腹筋と発声器官を強くしていた。 はじめて滝に 入ったとき、二日目に声をつぶした。滝に打たれながら、全身の力で読経し、真言を話する。 一か 月間、まったく声が出なかった。 こういう経験を十数回くりかえした。いまでは、どんな大きな滝 でも、わたくしの声を消すことはできない。何百メートル先きまでも、滝の音を圧して、 わたくしの声はる。

バイブレーション

しかし、 クンダリニー・ヨーガの修行をしていなかったら、おそらく、それ以上のこころみは全 メドが立たなかったろう。 クンダリニー・ヨーガのチャクラ開発は、特殊な呼吸法に秘訣がある。 それと、チャクラ周辺の筋肉のバイブレーションだが。 先ずその呼吸法が役に立った。 ざっと説明してみよう。

音声というものは、呼吸と発声と共鳴の三つから成り立つ。そのいずれも同じ程度に重要である。 発声は そのものであり、共鳴はその振動を倍加させ、振動の力を増強するものであり、呼 吸はその両者の原動力である。

ところで、クンダリニー・ヨーガの呼吸法は、「火の呼吸」とよばれるように、フイゴの如く強 く激しい。 これが、発声と共鳴の原動力として、どれだけ強力に作用するか、想像以上のものであ

 

火の呼吸、発声、共鳴の三つの要素を完全にはたらかせるためには、からだ全体を強化しなけれ ばならないが、とりわけ、強い肋間筋と腹筋、 それに頑丈な横隔膜が必要である。

わたくしは、さきに、ムラダーラと、マニピューラの二つのチャクラを完成しかけていたと述べ たが、肋間筋 腹筋 横隔膜は、実に、ムラダーラとマニピューラの両チャクラが支配しているの である。この二つのチャクラを目ざめさせたら、この三つの器官はどのようにでもはたらかせるこ とができるのである。 それまでにこの二つのチャクラを完成しかけていたことは、まことにと いうべきだった。

呼吸法と発声が完成したら、つぎに独自の共鳴腔をつくりあげなければならない。

音声の共鳴は、喉腔をとりまく骨組みの付加運動のはたらきによる。つまり、頭部の中の、腔と 骨の振動によって共鳴をつくりあげるわけである。 それは、練習によってだれにでもできるように なる。 上手下手の別はもちろんあるが。 だが、わたくしの場合はさらに特殊な工夫が必要であ った。というのは、その共鳴を、自然の法則に反して内部にとり入れなければならなかったからで ある。

生物の発声器官は、すべて、外部に向って音声を発するように出来ている。わたくしはそれを内 部に向ってしようというのである。思いもよらぬことであるが、ついにわたくしはそれをなし得る ようになった。それを可能にしたのは、やはりチャクラの力であった。

 

発声させ腔内で共鳴させた真言の振動を、脳の深部に送りこむ作業は、マニピューラ、 スヴァジスターナ アナハタ、の各チャクラの力を借りなければぜったいに出来ないのである。思 いきって、わたくしの完成したこの秘密技術の一部を洩らすことにしよう。 喉腔内でつくりあげた 共鳴の振動をそのまま脳の深部に送りこむことはできないのである。それはぜったいに出来ない。 わたくしは、何百回、何千回とくりかえしたあげく、ついに不可能とさとった。それは生体の法則 であるのだろう。ではどうすればよいのか?

最後にやってみたわたくしのこころみが成功した。 その振動を、いったん下部のマニピューラ・ チャクラに伝えこれと共鳴させるのである。 そうして、チャクラのバイブレーションとしてスヴァ ジスターナ アナハタとつづくチャクラの伝達系を通じて脳のチャクラに送りこむのである。

 

 

The essence of Shingon Esoteric Buddhism

There is no need to say again that the Shingon doctrine is the most important thing in Shingon Esoteric Buddhism. You can tell just by looking at the word “Shingon” on top of “Esoteric Buddhism”. In spite of this, how is it that he has not been able to carry out research that qualifies as ingenuity and ingenuity regarding the method of reading the mantra? It’s just something like, “In a voice that is barely audible to my ears, while picking a rosary.” this is truly amazing

It must be said. Or should I say negligence?

let’s see

However, Esoteric Buddhism has a peculiar thing called ‘Shomyo’.

According to the esoteric dictionary,

statement

a.

Say a voice song. In other words, it is a voice song that sings and praises the three treasures by flexing the phonological melody of the subtle clear sound. Originally one of the Five Mings of India, it is an academic discipline that examines language, letters, and literature. It is said to be “blue” with the sound of “masa” and “big”

This is what I can preach.”

It is quite different from what I sought in the previous section. In short, it is a song that praises the Buddha.

 

 

 

 

Of course, the dictionary of Esoteric Buddhism follows the previous sentence,

Esoteric Buddhism especially reveres this voice, song, and song, and sometimes the secret yogi of “” is sung, so it is not difficult to attain Buddhahood, and many wishes are fulfilled. preach and sing

Bete Tathagata

to immediately become the edge of Buddhahood.

It seems to me that this is the same thing that I thought about, but it is completely different from the technique that I learned later. It is this all the way. Singing with a voice to the outside. My mantra reading is wrong. While resonating the vibration of the mantra emitted from the oral cavity, it resonates deep inside the body, that is, the heart and brain.

be.

I would like you to take a look at the “right thoughts” (page 54) mentioned in the previous chapter. Contemplation of “Shidai Nenju”

“The characters of the mantra that I recite enter from the umbilical ring of the principal image, reach the heart moon ring of the principal image, circle to the right, and reside in a continuous line. Enter and reach the ring of the moon, and go around to the right to see his tsuranari.”

Rather, it may be said that this contemplation is closer to what I am aiming for.

However, in my case, it is not just the letters of the mantra, but its vibrations. The vibrations of the whispering words of the hotoke enter the navel of the hotoke, enter the navel, reach the throat, emit large vibrations, reach the deep part of the cerebrum, and move the parts of the cerebrum. The vibrations that move the chakras of my brain gradually reach the cerebrum of the brain, and resonate with the cerebrum of the brain and my brain.

As I continued training day and night, I felt that I was gradually approaching the essence of Shingon Esoteric Buddhism. I knew I was approaching a secret technique that none of the esoteric leaders had ever been aware of.

Breathing of the seven fires and the transmission system of the chakras

I was able to complete it.

It had several.

First of all, he had practiced yoga.

Hatha yoga’s handstand (handstand with head) first made my neck extremely strong. For twenty-odd years, he has been standing upside down for half an hour every morning. This is the limit of inversion. Standing upside down, he is so adept at this trick that I often fell asleep. I was born with tuberculosis and had a thin neck from childhood. How this has strengthened my vocal organs.

Akin

In addition, the ten-odd years of running under waterfalls in the winter have also strengthened my abdominal muscles and vocal organs. When I entered the waterfall for the first time, I lost my voice on the second day. While being hit by the waterfall, recite the sutras with all your might and speak the mantra. For a month, I had no voice at all. I’ve had this experience dozens of times. Now no big waterfall can drown out my voice. Hundreds of meters away, my voice echoes over the sound of the waterfall.

vibration

However, without the Kundalini Yoga practice, I probably would not have been able to pursue any further endeavors. Kundalini yoga chakra development has its secrets in special breathing techniques. Also, the vibration of the muscles around the chakra. First of all, the breathing method helped. Let me briefly explain.

Sound consists of three things: breathing, vocalization, and resonance. Both are equally important. Vocalization is what she is, Resonance doubles and strengthens her vibration, Breath is the driving force of both.

By the way, the breathing method of kundalini yoga is strong and intense like Fuigo, as it is called “breath of fire”. It is more than you can imagine how powerful this will act as a driving force for vocalization and resonance.

 

In order for the three elements of fire breathing, vocalization and resonance to work perfectly, he must strengthen his whole body, above all strong intercostal and abdominal muscles, and a strong diaphragm.

I mentioned earlier that he was in the process of completing the two chakras, Muladhara and Manipura, but the intercostal muscle-abdominal-diaphragm is indeed ruled by both the Muladhara and Manipura chakras. Once these two chakras are awakened, these three organs can work in any way. He really should have said that by then he had nearly completed these two chakras.

Once you have mastered the breathing and vocalizations, you must create your own resonance chamber.

Speech resonance is due to the additional movement of the framework surrounding the throat cavity. In other words, resonance is created by the vibration of the cavities and bones in the head. Anyone can do it with practice. Of course there are differences between good and bad. However, in my case, a special device was required. For he had to bring that resonance inside, contrary to the laws of nature.

All the vocal organs of living things are designed to emit sounds toward the outside. I would like to turn it inward. Unexpectedly, at last I became like him who could do it. What made it possible was the power of chakra.

 

The manipura and svadhistana anahata chakras are the only chakras that can send the vibration of the mantra, which is uttered and resonated in the cavity, into the deep part of the brain. I dare you to divulge a part of this secret technology that I have perfected. The resonance vibration created in the throat cavity cannot be sent directly to the deep part of the brain. It can never be done. After repeating it hundreds and thousands of times, I finally realized that it was impossible. It must be the law of life. What should I do?

My last attempt was successful. Once the vibration is transmitted to the lower manipura chakra and resonated with it. Then, it is sent to the brain chakra through the chakra transmission chain that continues with sva jisthana anahata as the chakra vibration.

四国八十八ヶ所霊場

空海が四国八十八ヶ所霊場の起源とされる理由は、彼が寺院巡礼を通じて、四国の各地に寺院を建立し、仏教の教えを広めたからです。

空海は密教の修行によって、心身の浄化や修行を追求し、その教えを広めることに熱心でした。また、彼は多くの人々に対して教えを説いたり、指導したりしました。特に、四国の人々には深い影響を与えたと言われています。

四国八十八ヶ所霊場は、空海の教えや指導を受けた僧侶たちによって、次々と建立された寺院が集まったものであり、空海の教えや精神的な遺産を受け継いでいます。四国遍路は、このような背景から、心身の浄化や修行の場として重要なものとされています。

今でも、多くの人々が四国遍路に挑戦し、巡礼を通じて心身の成長を追求しています。また、四国八十八ヶ所霊場は、美しい自然や歴史的な建造物、宝物などがあり、観光地としても人気があります。

GPTに聞くみた、5年後の宗教は教えて

5年後の宗教は教えて

私たちが予測することは困難ですが、いくつかのトレンドを見ると、以下のようなことが考えられます。

  1. 科学と宗教の融合:現代の科学技術の進歩により、宗教的信念を裏付けることが困難になりました。しかし、宗教的な教えと科学的発見を融合する試みが現れるかもしれません。
  2. 個人化された宗教体験:近年、個人のニーズや関心に合わせた宗教体験を提供する宗教グループが増えています。今後は、さらに個人化された宗教体験が求められる可能性があります。
  3. 環境保護との結びつき:現代社会では、環境問題が深刻化しています。このため、宗教的な価値観と環境保護の関係性が注目されるようになるかもしれません。
  4. 宗教的多様性の増加:世界はグローバル化し、異文化間の接触が増えています。このため、宗教的多様性が増加し、宗教的な寛容や相互理解がより重要になる可能性があります。

以上が、5年後の宗教についての考えられるトレンドです。しかし、宗教は個人の信仰や社会の変化によって大きく影響を受けるため、これらの予測が必ずしも正しいとは限りません。