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チャクラ教えて

チャクラ教えて

「チャクラ」とは、ヒンディー語で「生命エネルギー」を意味する言葉です。この言葉は、インド伝統的な医学やフィルロソフィー、ヨガ、タイマスなどにおいて、人間の身体内に存在するとされるエネルギーシステムを指します。

チャクラは、人間の身体内に存在するとされる7つのエネルギーセンター(または「脈」)から構成されており、これらのセンターは人間の肉体的、精神的、エモーショナルな健康と関連していると考えられています。

ヨガやメディテーションなどのヒンズー教的実践を通じて、チャクラをバランスさせることが期待されており、健康、幸福、内面のバランスなどを改善することが期待されています。

ただし、チャクラに関する科学的なエビデンスはまだ不十分であり、専門家によっては、この考え方は科学的に信頼性が低いと考えられています。

仏教にクンダリーニ

仏教にクンダリーニ

はい、仏教にはクンダリーニというものがあります。

クンダリーニは、仏教の修行方法の一つで、自分自身を瞑想することを意味します。この瞑想によって、心が落ち着き、自分自身の意識を高め、仏教の教えを理解することができると考えられています。

また、クンダリーニは、仏教の中では瞑想をするための様々な技法があり、一般的には、呼吸を整え、身体を正しい姿勢に保つことなどが含まれます。さらに、瞑想中に現れる心の中の様々な思いや感情に対して、無関心になることも重要な点とされています。

仏教にクンダリーニヨガ

仏教にクンダリーニヨガ

クンダリーニヨガは、ヨガの一種で、体と心を合わせてリラックスさせ、瞑想的な状態に導くことを目的とするものです。このヨガはインドの古代哲学と仏教に基づいていますが、現代的なアプローチを取り入れているところもあります。

クンダリーニヨガには、呼吸法、ポーズ、瞑想、心理学的なテクニックなどが含まれます。このヨガは、ストレスや不安を解消し、内面のバランスを取り戻すことを目的としています。また、身体的なフレッシュネスや健康、精神的な平穏さをもたらすとされています

星祭りに詳しく教えて Tell me more about the Star Festival

星祭りに詳しく教えて

「星祭り」とは、多くの日本の伝統的な行事の一つです。この祭りは、星や星座に対する敬意を表すことを目的としています。

星祭りは、通常、7月7日に行われます。この日には、人々は、星や星座を追体験するために、夏の夜空を観察します。また、家族や友人と一緒に、星祭りの風物詩である「七夕の短冊」を作り、お祈りや願い事を書き込んで、天に捧げることも行います。

また、星祭りは、色とりどりの風船や炎、音楽、踊り、お菓子、料理などで楽しむことができるコミュニティイベントもあります。これらのイベントは、人々が仲間や家族と一緒に、星や夏の夜空を楽しむことができる場所を提供することを目的としています。

星祭りは、日本の伝統文化を楽しみ、保存することを通じて、新しい世代にも伝えることができる素晴らしい行事です。

星祭りに詳しく教えて

阿含宗は。2023年2月12日   午前9:30より

 

星まつりを開催する。

 

 

Agon sect. February 12, 2023, from 9:30 am

 

Hold a star festival.

 

 

 

https://www.agon.org/hoshimatsuri/livestreaming2023.html

https://www.agon.org/hoshimats

 

 

2023    2   12

午前中  9:30より

 

仏陀釈尊の成仏法による先祖供養は、二つの法から成っています。

一、解脱供養法
二、冥徳供養法

一、解脱供養法
解脱供養法は、つよい怨念(おんねん)を持つ霊障のホトケを、完全解脱させる法であり、「解脱成仏法」ともいいます。
つよい怨念を持つ霊障のホトケは、子孫に非常な悪影響をあたえる。
こういう先祖の霊を霊視してさがし出し、良い戒名をつけてあげて、導師が成仏法を修するのである。
霊障のホトケのいる家庭には、必ず、つよい「肉親血縁相尅(にくしんけつえんそうこく)の因縁」が生じて、家族の間に、いつも争いが絶えないことになります。あたたかい会話などほとんど交わされず、親子、兄弟、夫婦が、いつもいらいらしていて、ちょっとしたことで罵(ののし)り合い、どなり合う。つかみ合いのけんかが始まる。というように、争いが絶えません。この因縁は地獄界に属する因縁だから、家庭が地獄になってしまうのです。
また、霊障のある家庭は、つよい「家運衰退(かうんすいたい)の因縁」があるから、なにをやっても、うまくいかない。不運と挫折の連続である。病気や、怪我、人にだまされる、など、わけのわからない不幸や災難に見舞われる。そういうところから、家族間の争いは深刻を度を増してゆく。不幸な時ほど家族みんなが力を合わせ、仲よく協力し合って対処しなければならないのに、逆になってゆくのである。
解脱供養をすると、こういったことが、おどろくほど、変わってくる。とにかく、家庭を覆っていたトゲトゲしい空気、暗い空気がいっぺんになごんでいくのが実感される。てきめんに変わってくる。

二、冥徳供養法
これは、つよい霊障を起こすまでには至らないが、しかし、成仏できずに苦しんでいる、多数の不成仏霊にたいする成仏供養である。
安岡正篤先生は、
「われわれの先祖は、二十代さかのぼると、百万人を越え、三十代さかのぼると十億を越えるという」
とおっしゃっている。
わたくしの霊視によると、直接、霊障の影響をあたえるのは、三代ないし、四代くらい前までの先祖である。特殊な例をのぞいて、ふつう、それくらいである。
これにたいし、不成仏霊の影響は、七代、八代、ときに十代くらいにまで範囲がおよぶ。
いずれも「家運衰退の因縁」と、それにかかわる悪因縁のもとをなしている。
ときには、何代まえかわからない不成仏霊の漠然(ばくぜん)とした悪影響を感じることがある。
こういった場合、多くは、単体ではなく、数体、もしくは十数体もかたまっていることがあり、わたくしは、これはもう「因縁」ではなく、「業(ごう)」になっているな、と思うことがある。これらも、その家系(いえ)の運を悪くし、さまざまな災難のもとをなしているので、とりのぞかねばならないのである。
これらの不成仏霊にたいする成仏法が、「冥徳供養法」である。
この法が冥徳供養法と呼ばれるのは、この法によって、これらの不成仏霊を解脱してあげると、その供養をした人にかならず、「冥徳」があらわれるからである。冥徳とは、祖霊の冥(かげ)の助けを受ける徳をいう。
この冥徳供養をおこなうと、ふしぎに、思いがけない幸運にめぐり合うのである。家運もよくなる。
この冥徳供養は、解脱供養とちがって、導師の私だけが修法するのではなく、わたくしが修法した先祖の塔婆を、家の御宝塔前に奉安して、わたくしの教えた特別な「冥徳供養真言」をとなえて、解脱成仏と、冥徳を下さるように祈念するのである。

Tell me more about the Star Festival

 

 

 

“Star Festival” is one of many traditional Japanese events. The festival aims to show respect for the stars and constellations.

The Star Festival is usually held on July 7th. On this day, people observe the summer night sky to relive the stars and constellations. In addition, family members and friends make “Tanabata Tanzaku,” which is a feature of the Star Festival, write prayers and wishes on it, and dedicate it to the heavens.

The Star Festival also has community events where you can enjoy colorful balloons, flames, music, dancing, sweets, and cooking. These events aim to provide a place where people can enjoy the stars and the summer night sky with their friends and family.

The Star Festival is a wonderful way to enjoy and preserve traditional Japanese culture and pass it on to new generations.

Tell me more about the Star Festival

Agon sect. February 12, 2023, from 9:30 am

 

Hold a star festival.

 

 

 

February 12, 2023, from 9:30 am

 

Hold a star festival.

 

 

 

 

https://www.agon.org/hoshimatsuri/livestreaming2023.html

https://www.agon.org/hoshimats

 

 

 

2023 2 12

From 9:30 in the morning

 

 

 

 

 

Ancestor memorial service according to Buddha Shakyamuni’s enlightenment method consists of two laws.

1. Liberation service method
2. Remembrance service method

1. Liberation service method
The Liberation Memorial Service is a method to completely liberate those who have strong grudges, and it is also called “Liberation Jobutsuho”.
A psychic hotoke with a strong grudge has a very bad influence on descendants.
The spirits of these ancestors are spiritually discovered, given a good posthumous Buddhist name, and the guru practices the Buddhahood method.
In a family with a hotoke with a spiritual disorder, a strong “familiar relationship with blood relatives” will always arise, and there will always be conflicts between families. Warm conversations are rarely exchanged, and parents and children, siblings, and husbands and wives are always irritated, cursing and yelling at each other over trivial matters. A scuffle begins. As I said, the fight never ends. Because this fate belongs to the hell world, the family becomes hell.
In addition, families with mental disorders have a strong “familiar fortune decline”, so no matter what they do, things will not go well. A series of misfortunes and setbacks. Being hit by inexplicable misfortune or misfortune, such as illness, injury, or being deceived by others. From that point on, conflicts between families become more serious. In times of misfortune, the whole family should unite their strengths and cooperate with each other to deal with the situation.
When you perform a liberation memorial service, these things change in a surprising way. Anyway, I can feel that the thorny and dark atmosphere that had been covering the house is suddenly fading away. It will change dramatically.

2. Remembrance service method
This is not enough to cause a strong spiritual disturbance, but it is a memorial service for many souls who have not attained Buddhahood and are suffering from being unable to attain Buddhahood.
Professor Masaatsu Yasuoka
“Our ancestors are said to exceed 1 million people when we go back 20 generations, and over 1 billion people when we go back 30 generations.”
He says.
According to my clairvoyance, it is the ancestors up to about three or four generations ago who are directly affected by spiritual disorders. Except for special cases, that’s usually it.
On the other hand, the influence of the unborn Buddha spirit extends to the seventh, eighth, and even tenth generations.
All of them are the cause of the “cause of the decline of family fortunes” and the bad causation related to it.
Occasionally, I can feel the vague negative influence of an unborn Buddha spirit that I don’t know how many generations ago.
In such cases, in many cases, there are not a single body, but a few bodies, or a dozen or more bodies. , sometimes I think. These also make the family line unlucky and cause various misfortunes, so they must be removed.
The method for attaining Buddhahood for these spirits that have not attained Buddhahood is the “Meitoku Kuyoho”.
The reason why this method is called the Meikoku Kuyoho is that when these spirits of Buddha who have not attained enlightenment are liberated by this method, the “Meikoku” will always appear in the person who made the offering. Mokutoku means the virtue of receiving help from the shadow of the ancestral spirit.
If you perform this memorial service, you will meet with unexpected good fortune. Your family will get better.
Unlike the Liberation Memorial Service, this Mei-toku-kuyo is not only performed by me as a guru. By chanting the Tokukuyo Shingon, we pray for liberation and enlightenment.

 

The Heart Sutra is a Buddhist scriptur  魔訶般若心經 

The Heart Sutra is a Buddhist scripture that is widely regarded as a summary of the essence of Buddhist teachings. It is part of the Perfection of Wisdom (Prajñāpāramitā) genre of Buddhist literature. The sutra is short and condensed, containing only 260 Chinese characters, but it is considered to be very profound and has been the subject of much commentary and interpretation over the centuries.

The Heart Sutra expresses the idea that all things are empty and devoid of self-nature, and that there is no distinction between samsara (the cycle of birth and death) and enlightenment. It teaches that by realizing the emptiness of all phenomena, one can attain a state of mind that is free from ignorance, craving, and hatred, and thus attain enlightenment.

The Heart Sutra is recited and studied in many Buddhist communities, and is considered to be a highly sacred text. It is often used in meditation and chant practices as a way to help individuals focus the mind and cultivate insight into the nature of reality.

 

魔訶般若心經

なる観自在は、世のひとすべての悩みを救う真理を求めて、いとふかき者の行に入り給えり。

この行の波羅蜜多において、聖なる観自在菩薩は、この世のものすべて、五蘊いっさいは、本来空な るものと照見たまいて、この真理をもって、世のひとすべての悩み苦しみを解きほどく真実の道となし

 

舎利子よ。

 

その教えをここに説くならば、形ありとて形にとらわるべからず。縁あってかりに形を生じたものな れば、縁によっては、また、形なき空なるものに変らん。また、形なしとて無しと思うな、縁によって は、を生じ相をあらわす。

 

 

たとえば、かの水を見よ。熱するという縁をあたうれば熱湯となり、蒸気 となって空にとけこむ。さむればふたたび水となり、雨となって地に降りそそぐ。 寒の縁にあわばか たき氷となり、つめたき霜の柱となる。 水の自性に変りなく、ただ縁によってかく変化す。世のことす べてみなこの加し、形あるも無きも本は一体にして、すべて因縁次第なり。

 

人の心の作用の、受も想も行も、識のはたらき、すべてこの理にほかならず。人は敷き、悲しみ、あるいは喜ぶ、されど、人の性 の内に、 敷き、悲しみ、喜びの、一定の性のあるにはあらず。

因縁因果の理法により、因に応じ、縁が動いて、かりに相をあらわすのみ。これを空の理と云うぞ。

 

 

舎利子よ

このように、法の本は、空なる欄である故に、現象の上にては縁によって様々に変化をあらわ すけれども、その本体はいささかもることなし。生ずることもなければ、滅することもなく、るる こともなければ、浄まるということもなし。減ることもなければ、増すこともなし、ただあるものは変化 のみ。

 

この道理を悟って、この世の成立を見るならば、色あるものも形なきにひとしく、受も、想も、行も、 識のはたらきすべてることなし。また、それらの本なる眼も耳もも舌も身も意もあるにあらず。

六根の対象たる色も声も香りも味わいも触も法もまたあることなし。また、眼界もなく、して

意識界もなし、無明も無ければ、従って、無明の尽くるところもなく、また、老もなく、死もな

よって老と死の尽くるところもなし、苦も、集も、滅も、道も智慧もなく、所得もなしと悟れ。一切心にとどむべからず、これを悟らば一切の罣礙心より去るべし。心に罣礙なければ、迷いも恐れも欲も生ぜず、菩提薩埵はすべからく此の空の真理を体現すべし。

 

まよいを離れてかならず涅槃を究竟つくさん。 三世に住みたまえるのは、このさとりによって因縁解脱を成就し給えり。この故に、解脱を 求めんとする人は、すべからく、般若波羅蜜多の大神呪を知らねばならぬ。

 

この大神呪は無上の呪文に無の呪文なり。いっさいの苦厄災難を解脱る呪文にして、その威力はかり難し、すべての真理の中の真理と云うべし。真理であるが故に、いつの世、いかなる時においても変らず、虚偽ならず。

 

そのにいてく

「空の真理を身につけて、あゆめばやがて行き着かん。

のもと、“ぜよ、ぜよ、ただひたすらに。解脱の彼のに」

 

 

Devil’s Heart

Naru Kanjizai joined the line of a thief in search of the truth that will save all the troubles of the world.

In this line of Paramita, the holy Bodhisattva Avalokiteshvara sees that all things in this world, including all the five knots, are originally empty, and with this truth, is the true way to relieve the suffering of all people in the world. none

 

Shariko.

 

If you preach the teaching here, you should not be bound by the form even if there is a form. If a form arises due to an edge, depending on the edge, it will also change into a formless, empty thing. Also, don’t think that formlessness is nothingness.

 

 

 

See, for example, that water. If you get the chance to heat it, it will become hot water, and then it will become steam and melt into the sky. When it cools down, it becomes water again, and then falls to the ground as rain. On the brink of cold he becomes a splinter of ice, a pillar of cold frost. The nature of water does not change, but it changes depending on the circumstances. Everything he has done in the world has been added to this, and the book, whether tangible or intangible, is one, and it all depends on fate.

 

The functions of the human mind, such as receiving, imagining, and acting, and the functions of consciousness, are all nothing other than this truth. People are sad, sad, or happy, but there is no fixed nature of sadness, sadness, or joy within human nature.

According to the theory of cause and effect, the rim moves according to the cause, and only a phase appears. I call this the reason of the sky.

 

 

 

Shariko

In this way, the law book is an empty column, and although the phenomenon shows various changes depending on the edge, the substance itself is not at all. There is no birth, there is no destruction, there is no ruling him, there is no purification. No decrease, no increase, only change.

 

If you understand this principle and look at the formation of this world, things with color are the same as without form, and there is no function of receiving, thinking, acting, or knowing. Nor do they have eyes, ears, tongues, bodies, and minds.

There are no colors, voices, scents, tastes, touches, or laws that are objects of the six roots. In addition, there is no line of sight, and

There is no world of consciousness, no ignorance, and therefore no end to ignorance, no old age, no death.

Therefore, realize that there is no end to old age and death, no suffering, no collection, no destruction, no path, no wisdom, and no income. Don’t dwell on it at all, and when you realize this, you should get rid of all the troubled minds. If the mind is free from hesitation, fear, or greed, the bodhisattva should inevitably embody the truth of this emptiness.

 

Leaving Mayoi, you must reach Nirvana. It is through this enlightenment that one can live in the third generation and achieve liberation from karma. Therefore, those who seek liberation must know the Great Divine Curse of Prajnaparamita.

 

This Great Divine Curse is a supreme spell and a spell of nothingness. It is a spell that relieves all hardships and calamities, and its power is unfathomable. Because it is the truth, it does not change in any age, at any time, and is not false.

 

go to that

“If you learn the truth of the sky and pursue it, you’ll eventually reach your destination.

Under the message, “Zeyo, zeyo, just earnestly. To him of liberation.”

 

 

般若心経の全文

仏説摩訶般若波羅蜜多心経
(ぶっせつまか はんにゃはらみた しんぎょう)

観自在菩薩 行深般若波羅蜜多時 照見五蘊皆空
(かんじざいぼさつ ぎょうじんはんにゃはらみったじ しょうけんごうんかいくう)

度一切苦厄 舎利子 色不異空 空不異色 色即是空
(どいっさいくやく しゃりし しきふいくう くうふいしき しきそくぜくう)

空即是色 受想行識亦復如是 舎利子 是諸法空相
(くうそくぜしき じゅそうぎょうしき やくぶにょぜ しゃりし ぜしょほうくうそう)

不生不滅 不垢不浄 不増不減 是故空中
(ふしょうふめつ ふくふじょう ふぞうふげん ぜこくうちゅう)

無色 無受想行識 無眼耳鼻舌身意 無色声香味触法
(むしき むじゅそうぎょうしき むげんにびぜっしんい むしきしょうこうみそくほう)

無眼界 乃至無意識界 無無明亦 無無明尽
(むげんかい ないしむいしきかい むむみょうやく むむみょうじん)

乃至無老死 亦無老死尽 無苦集滅道 無智亦無得
(ないしむろうし やくむろうしじん むくしゅうめつどう むちやくむとく)

以無所得故 菩提薩埵 依般若波羅蜜多故
(いむしょとくこ ぼだいさつたえ はんにゃはらみったこ)

心無罣礙 無罣礙故 無有恐怖 遠離一切顛倒夢想
(しんむけいげ むけいげこ むうくふ おんりいっさいてんどうむそう)

究竟涅槃 三世諸仏 依般若波羅蜜多故
(くうぎょうねはん さんぜしょぶつ えはんにゃはらみったこ)

得阿耨多羅三藐三菩提 故知般若波羅蜜多
(とくあのくたらさんみゃくさんぼだい こちはんにゃはらみった)

是大神呪 是大明呪 是無上呪 是無等等呪
(ぜだいじんしゅ ぜだいみょうしゅ ぜむじょうしゅ ぜむとうどうしゅ)

能除一切苦 真実不虚 故説般若波羅蜜多呪
(のうじょいっさいく しんじつふこ こせつはんにゃはらみったしゅ)

即説呪日 羯諦 羯諦 波羅羯諦 波羅僧羯諦
(そくせつしゅわっ ぎゃてい ぎゃてい はらぎゃてい はらそうぎゃてい)

菩提薩婆訶 般若心経
(ぼじそわか はんにゃしんぎょう)

仏説摩訶般若波羅蜜多心経
(ぶっせつまか はんにゃはらみた しんぎょう)

観自在菩薩 行深般若波羅蜜多時 照見五蘊皆空
(かんじざいぼさつ ぎょうじんはんにゃはらみったじ しょうけんごうんかいくう)

度一切苦厄 舎利子 色不異空 空不異色 色即是空
(どいっさいくやく しゃりし しきふいくう くうふいしき しきそくぜくう)

空即是色 受想行識亦復如是 舎利子 是諸法空相
(くうそくぜしき じゅそうぎょうしき やくぶにょぜ しゃりし ぜしょほうくうそう)

不生不滅 不垢不浄 不増不減 是故空中
(ふしょうふめつ ふくふじょう ふぞうふげん ぜこくうちゅう)

無色 無受想行識 無眼耳鼻舌身意 無色声香味触法
(むしき むじゅそうぎょうしき むげんにびぜっしんい むしきしょうこうみそくほう)

無眼界 乃至無意識界 無無明亦 無無明尽
(むげんかい ないしむいしきかい むむみょうやく むむみょうじん)

乃至無老死 亦無老死尽 無苦集滅道 無智亦無得
(ないしむろうし やくむろうしじん むくしゅうめつどう むちやくむとく)

以無所得故 菩提薩埵 依般若波羅蜜多故
(いむしょとくこ ぼだいさつたえ はんにゃはらみったこ)

心無罣礙 無罣礙故 無有恐怖 遠離一切顛倒夢想
(しんむけいげ むけいげこ むうくふ おんりいっさいてんどうむそう)

究竟涅槃 三世諸仏 依般若波羅蜜多故
(くうぎょうねはん さんぜしょぶつ えはんにゃはらみったこ)

得阿耨多羅三藐三菩提 故知般若波羅蜜多
(とくあのくたらさんみゃくさんぼだい こちはんにゃはらみった)

是大神呪 是大明呪 是無上呪 是無等等呪
(ぜだいじんしゅ ぜだいみょうしゅ ぜむじょうしゅ ぜむとうどうしゅ)

能除一切苦 真実不虚 故説般若波羅蜜多呪
(のうじょいっさいく しんじつふこ こせつはんにゃはらみったしゅ)

即説呪日 羯諦 羯諦 波羅羯諦 波羅僧羯諦
(そくせつしゅわっ ぎゃてい ぎゃてい はらぎゃてい はらそうぎゃてい)

菩提薩婆訶 般若心経
(ぼじそわか はんにゃしんぎょう)

 

仏教における瞑想   Meditation in Buddhism

仏教における瞑想

瞑想は仏教の実践の重要な側面であり、悟りを達成するための手段と考えられています。仏教では、瞑想は心を落ち着かせ、現実の性質を洞察し、最終的に苦しみを終わらせる手段と見なされています。

仏教には、マインドフルネス瞑想、慈悲の瞑想、視覚化の実践など、さまざまな種類の瞑想の実践があります。マインドフルネス瞑想は仏教の中心的な実践であり、自分の思考、感情、感覚の性質への洞察を得るために、判断せずに現在の瞬間に注意を集中させることを含みます.

メッタ瞑想としても知られる慈悲の瞑想には、自分自身や他の人に対する愛、思いやり、優しさの感情を育むことが含まれます。この実践は、より前向きで思いやりのある考え方を育み、怒り、憎しみ、恨みの感情を軽減するのに役立つと考えられています.

仏教における視覚化の実践には、平和、知恵、思いやりなどの肯定的な資質を養うために、平和で悟りを開いた存在の存在など、特定のシナリオを想像することが含まれます。

これらの実践に加えて、仏教の瞑想には、倫理的および道徳的な内省、および四つの聖なる真理と八正道の理解も含まれることがよくあります。これらは仏教の中心的な教えであり、高潔な生活を送り、苦しみを終わらせるための指針を提供します。

全体として、瞑想は仏教の実践に不可欠な側面と見なされており、定期的な瞑想セッション、リトリート、その他の精神修行を通じて日常生活に取り入れられることがよくあります。

Meditation in Buddhism

 

 

 

Meditation is an important aspect of Buddhist practice and is considered a means to achieve enlightenment. In Buddhism, meditation is seen as a means of calming the mind, gaining insight into the nature of reality, and ultimately ending suffering.

There are many different types of meditation practices in Buddhism, such as mindfulness meditation, compassion meditation, and visualization practices. Mindfulness meditation is a central practice of Buddhism and involves nonjudgmentally focusing attention on the present moment in order to gain insight into the nature of one’s thoughts, feelings and sensations.

Loving Kindness Meditation, also known as Metta Meditation, involves developing feelings of love, compassion and kindness towards yourself and others. This practice is believed to foster a more positive and compassionate mindset and help reduce feelings of anger, hatred, and resentment.

The practice of visualization in Buddhism involves imagining specific scenarios, such as the presence of a peaceful and enlightened being, in order to cultivate positive qualities such as peace, wisdom and compassion.

In addition to these practices, Buddhist meditation often also includes ethical and moral reflection, and an understanding of the Four Sacred Truths and the Noble Eightfold Path. These are the central teachings of Buddhism and provide guidelines for leading a virtuous life and ending suffering.

Overall, meditation is seen as an integral aspect of Buddhist practice and is often incorporated into daily life through regular meditation sessions, retreats, and other spiritual practices.

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「星祭り」とは、多くの日本の伝統的な行事の一つです。この祭りは、星や星座に対する敬意を表すことを目的としています。

星祭りは、通常、7月7日に行われます。この日には、人々は、星や星座を追体験するために、夏の夜空を観察します。また、家族や友人と一緒に、星祭りの風物詩である「七夕の短冊」を作り、お祈りや願い事を書き込んで、天に捧げることも行います。

また、星祭りは、色とりどりの風船や炎、音楽、踊り、お菓子、料理などで楽しむことができるコミュニティイベントもあります。これらのイベントは、人々が仲間や家族と一緒に、星や夏の夜空を楽しむことができる場所を提供することを目的としています。

星祭りは、日本の伝統文化を楽しみ、保存することを通じて、新しい世代にも伝えることができる素晴らしい行事です。

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阿含宗は。2023年2月12日   午前9:30より

 

星まつりを開催する。

 

 

Agon sect. February 12, 2023, from 9:30 am

 

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2023    2   12

午前中  9:30より

 

仏陀釈尊の成仏法による先祖供養は、二つの法から成っています。

一、解脱供養法
二、冥徳供養法

一、解脱供養法
解脱供養法は、つよい怨念(おんねん)を持つ霊障のホトケを、完全解脱させる法であり、「解脱成仏法」ともいいます。
つよい怨念を持つ霊障のホトケは、子孫に非常な悪影響をあたえる。
こういう先祖の霊を霊視してさがし出し、良い戒名をつけてあげて、導師が成仏法を修するのである。
霊障のホトケのいる家庭には、必ず、つよい「肉親血縁相尅(にくしんけつえんそうこく)の因縁」が生じて、家族の間に、いつも争いが絶えないことになります。あたたかい会話などほとんど交わされず、親子、兄弟、夫婦が、いつもいらいらしていて、ちょっとしたことで罵(ののし)り合い、どなり合う。つかみ合いのけんかが始まる。というように、争いが絶えません。この因縁は地獄界に属する因縁だから、家庭が地獄になってしまうのです。
また、霊障のある家庭は、つよい「家運衰退(かうんすいたい)の因縁」があるから、なにをやっても、うまくいかない。不運と挫折の連続である。病気や、怪我、人にだまされる、など、わけのわからない不幸や災難に見舞われる。そういうところから、家族間の争いは深刻を度を増してゆく。不幸な時ほど家族みんなが力を合わせ、仲よく協力し合って対処しなければならないのに、逆になってゆくのである。
解脱供養をすると、こういったことが、おどろくほど、変わってくる。とにかく、家庭を覆っていたトゲトゲしい空気、暗い空気がいっぺんになごんでいくのが実感される。てきめんに変わってくる。

二、冥徳供養法
これは、つよい霊障を起こすまでには至らないが、しかし、成仏できずに苦しんでいる、多数の不成仏霊にたいする成仏供養である。
安岡正篤先生は、
「われわれの先祖は、二十代さかのぼると、百万人を越え、三十代さかのぼると十億を越えるという」
とおっしゃっている。
わたくしの霊視によると、直接、霊障の影響をあたえるのは、三代ないし、四代くらい前までの先祖である。特殊な例をのぞいて、ふつう、それくらいである。
これにたいし、不成仏霊の影響は、七代、八代、ときに十代くらいにまで範囲がおよぶ。
いずれも「家運衰退の因縁」と、それにかかわる悪因縁のもとをなしている。
ときには、何代まえかわからない不成仏霊の漠然(ばくぜん)とした悪影響を感じることがある。
こういった場合、多くは、単体ではなく、数体、もしくは十数体もかたまっていることがあり、わたくしは、これはもう「因縁」ではなく、「業(ごう)」になっているな、と思うことがある。これらも、その家系(いえ)の運を悪くし、さまざまな災難のもとをなしているので、とりのぞかねばならないのである。
これらの不成仏霊にたいする成仏法が、「冥徳供養法」である。
この法が冥徳供養法と呼ばれるのは、この法によって、これらの不成仏霊を解脱してあげると、その供養をした人にかならず、「冥徳」があらわれるからである。冥徳とは、祖霊の冥(かげ)の助けを受ける徳をいう。
この冥徳供養をおこなうと、ふしぎに、思いがけない幸運にめぐり合うのである。家運もよくなる。
この冥徳供養は、解脱供養とちがって、導師の私だけが修法するのではなく、わたくしが修法した先祖の塔婆を、家の御宝塔前に奉安して、わたくしの教えた特別な「冥徳供養真言」をとなえて、解脱成仏と、冥徳を下さるように祈念するのである。

Tell me more about the Star Festival

 

 

 

“Star Festival” is one of many traditional Japanese events. The festival aims to show respect for the stars and constellations.

The Star Festival is usually held on July 7th. On this day, people observe the summer night sky to relive the stars and constellations. In addition, family members and friends make “Tanabata Tanzaku,” which is a feature of the Star Festival, write prayers and wishes on it, and dedicate it to the heavens.

The Star Festival also has community events where you can enjoy colorful balloons, flames, music, dancing, sweets, and cooking. These events aim to provide a place where people can enjoy the stars and the summer night sky with their friends and family.

The Star Festival is a wonderful way to enjoy and preserve traditional Japanese culture and pass it on to new generations.

Tell me more about the Star Festival

Agon sect. February 12, 2023, from 9:30 am

 

Hold a star festival.

 

 

 

February 12, 2023, from 9:30 am

 

Hold a star festival.

 

 

 

 

https://www.agon.org/hoshimatsuri/livestreaming2023.html

https://www.agon.org/hoshimats

 

 

 

2023 2 12

From 9:30 in the morning

 

 

 

 

 

Ancestor memorial service according to Buddha Shakyamuni’s enlightenment method consists of two laws.

1. Liberation service method
2. Remembrance service method

1. Liberation service method
The Liberation Memorial Service is a method to completely liberate those who have strong grudges, and it is also called “Liberation Jobutsuho”.
A psychic hotoke with a strong grudge has a very bad influence on descendants.
The spirits of these ancestors are spiritually discovered, given a good posthumous Buddhist name, and the guru practices the Buddhahood method.
In a family with a hotoke with a spiritual disorder, a strong “familiar relationship with blood relatives” will always arise, and there will always be conflicts between families. Warm conversations are rarely exchanged, and parents and children, siblings, and husbands and wives are always irritated, cursing and yelling at each other over trivial matters. A scuffle begins. As I said, the fight never ends. Because this fate belongs to the hell world, the family becomes hell.
In addition, families with mental disorders have a strong “familiar fortune decline”, so no matter what they do, things will not go well. A series of misfortunes and setbacks. Being hit by inexplicable misfortune or misfortune, such as illness, injury, or being deceived by others. From that point on, conflicts between families become more serious. In times of misfortune, the whole family should unite their strengths and cooperate with each other to deal with the situation.
When you perform a liberation memorial service, these things change in a surprising way. Anyway, I can feel that the thorny and dark atmosphere that had been covering the house is suddenly fading away. It will change dramatically.

2. Remembrance service method
This is not enough to cause a strong spiritual disturbance, but it is a memorial service for many souls who have not attained Buddhahood and are suffering from being unable to attain Buddhahood.
Professor Masaatsu Yasuoka
“Our ancestors are said to exceed 1 million people when we go back 20 generations, and over 1 billion people when we go back 30 generations.”
He says.
According to my clairvoyance, it is the ancestors up to about three or four generations ago who are directly affected by spiritual disorders. Except for special cases, that’s usually it.
On the other hand, the influence of the unborn Buddha spirit extends to the seventh, eighth, and even tenth generations.
All of them are the cause of the “cause of the decline of family fortunes” and the bad causation related to it.
Occasionally, I can feel the vague negative influence of an unborn Buddha spirit that I don’t know how many generations ago.
In such cases, in many cases, there are not a single body, but a few bodies, or a dozen or more bodies. , sometimes I think. These also make the family line unlucky and cause various misfortunes, so they must be removed.
The method for attaining Buddhahood for these spirits that have not attained Buddhahood is the “Meitoku Kuyoho”.
The reason why this method is called the Meikoku Kuyoho is that when these spirits of Buddha who have not attained enlightenment are liberated by this method, the “Meikoku” will always appear in the person who made the offering. Mokutoku means the virtue of receiving help from the shadow of the ancestral spirit.
If you perform this memorial service, you will meet with unexpected good fortune. Your family will get better.
Unlike the Liberation Memorial Service, this Mei-toku-kuyo is not only performed by me as a guru. By chanting the Tokukuyo Shingon, we pray for liberation and enlightenment.

 

心理学でいわれる反覆強迫観念

心理学でいわれる反覆強迫観念 詳しく教えて

反覆強迫観念 (Obsessive-Compulsive Disorder, OCD) は、不安を引き起こす観念や強迫的な行動パターンを有する精神障害のことです。これらの観念や行動は、患者自身が自分の思考や行動が不適切であることに気づいていても、自制することができないものが多いです。例えば、手を洗うような行動を繰り返してしまったり、物を整理するような行動を繰り返してしまうことがあります。これらの行動は不安を緩和することが目的ですが、長期的には生活の質を低下させます。心理療法や薬物療法などの治療が必要です。

シャカの成仏法「七科三十七道品」を教えて

 

gomabon1999@gmail.com
シャカの成仏法「七科三十七道品」を教えて

『釈迦の成仏七章三十七行』は、釈迦自らが書かれたとされ仏教の経典です。このテキストは、実践者が悟りを達成するための道筋を示しており、仏教の教えの理解を深め、知恵と思いやりを養うことを求める人々にとって、簡潔でアクセスしやすいガイドであると考えられています.

このテキストは 7 つの章で構成されており、それぞれが悟りへの道のさまざまな側面をカバーしています。テキストで説明されている 37 の実践には、積極的で利他的な心を育む、ブッダの教えを研究する、集中力とマインドフルネスを開発する、寛大さと美徳の行為に従事するなどの活動が含まれます。

このテキストのガイダンスに従うことで、無知と苦しみを克服し、最終的に仏の状態を達成するために必要な知恵と慈悲の資質を開発できると言われています.

七種類のシステム と、三十七種類のカリキュラム”Shaka’s Achieving Buddhahood in Seven Chapters and Thirty-Seven Practices”

 

“Shaka’s Achieving Buddhahood in Seven Chapters and Thirty-Seven Practices” is a Mahayana Buddhist text that is said to have been written by the Buddha Shakyamuni himself. The text lays out a path for practitioners to achieve enlightenment, and it is considered to be a concise and accessible guide for those seeking to deepen their  the Buddhist teachings and to cultivate wisdom and compassion.

The text consists of seven chapters, each of which covers a different aspect of the path to enlightenment. The thirty-seven practices described in the text include such activities as cultivating a positive and altruistic mind, studying the teachings of the Buddha, developing concentration and mindfulness, and engaging in acts of generosity and virtue.

It is said that by following the guidance of this text, one can develop the qualities of wisdom and compassion necessary to overcome ignorance and suffering, and ultimately achieve the state of Buddhahood.

 

『釈迦の成仏七章三十七行』は、釈迦自らが書かれたとされる大乗仏教の経典です。 このテキストは、実践者が悟りを達成するための道筋を示しており、仏教の教えを深め、知恵と思いやりを育もうとしている人にとって、簡潔でアクセスしやすいガイドであると考えられています。

このテキストは 7 つの章で構成されており、それぞれが悟りへの道のさまざまな側面をカバーしています。 テキストで説明されている 37 の実践には、積極的で利他的な心を育む、ブッダの教えを研究する、集中力とマインドフルネスを開発する、寛大さと美徳の行為に従事するなどの活動が含まれます。

このテキストのガイダンスに従うことで、無知と苦しみを克服し、最終的に仏の状態を達成するために必要な知恵と慈悲の資質を開発できると言われています.