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般若心経瞑想法 1 Heart Sutra Meditation Method 1

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般若心経瞑想法

 

 

般若心経がこの二体のみ仏によって説かれているのもこのためである。
空にかたよろを「偏空」といい、有にかたよるを「熱有」といい、ともに健全ではない。
空にかたよらず、有にかたよらず、「中道空」を歩む智慧こそ、般若の智慧というのである。
五蘊・十二処・十八界と無・縁起
是故空中、無色、無受想行識。無眼耳鼻舌身意、無色声香味触法。無眼界、乃至無意識
界。
是の故に、空の中には色も無く、受・想・行・識も無し。
眼・耳・鼻・舌・身・意も無く、色・声・香・味・触・法も無し。眼界も無く、乃至、
意識界も無し。
ここでは、五蘊・十二処・十八界の、「三科の法門」について、それらが空であることを示しているのである。
わたくしは第一章(三四頁)で、
シャカへの坂旗? 「磁処界の三科の法門」の否定
と書いた。これがその部分である。三科の法門は、仏陀釈尊直説の教法である。それを「無」
と一言のもとにしりぞけてしまっているのである。
これはまさしく、仏陀釈尊の教説の否定であり、抜旗なのではないか?
そうではないのである。よく字句を見ていただきたい。
「その中においては、これらの諸法は無である」
というのである。「空の中においては」という前置きがあるのである。
とすると、これは、仏陀釈尊への叛旗ではない。
逆に、仏陀への回帰を説いていることになる。どうしてか?
仏陀はなにを説いたか?
「縁起の法」である。
「縁起の法』イコール「空」であるから、「空の中においては」ということばは、そのまま、
「縁起の法の中においては」と同義語になる。
取若心経の謎を解く
四れつまり、「是の故に、縁起の法の中では、色も無く、受・想・行・識も無し。眼・耳・鼻・
者・母・意もなく…」となるのである。
「縁起の法』イコール『」というのは、あまりに飛躍し過ぎるといわれるかも知れないが、
ブッダは、その教説の中で、しばしば「空」ということばを使っている。
たとえば、ブッダのことばを集めた『スッタニパータ』に、つぎのような詩句がある。
モーガラージャンよ。常におもいをこらし、自我に執する見解をうち破って、世間を
望として観察せよ。しからば死をのり越えることができるであろう。このように世間を
観察する人を、死王は見ることがない。
この詩句について、藤田宏達教授は、
これは、原始仏教の最初期の段階から、空の観察が説示されていたこと、そしてその
が「自我に熱する見解をうち破って立てられていること、つまり無我説にあるこ
・ド)をいっておれるが、この、無我説をもとにして説かれたブッダの「空」を、縁起の法を
もとにした空」にしたのが、ナーガールジュナであると、わたくしは考えるのである。
だから、題・処*界」三科の法門の否定は、決してブッダの教説の否定ではないし、まし
そ板原などではないのである。ナーガールジュナのこの論は、ブッダの教説のルートに乗る
ものであり、それへの回帰であり、発展だったのである。
大体、ブッダが三科の法門を立てたのは、諸法が、縁起の法則によって動いていることを
するために、諸法を分析して、五蘊・十二処・十八界に分類したのである。だから、特
詳細過。十八界という分類の数字に意義があったわけではなく、一応、一切法を
す。平八界に集約して、これらの諸法がすべて「縁起の法」によって動くと説い
のである。つまり、縁起の法を説くための分類だったのである。
まこみが、これをみたアビダルマの講師たちは、諸法の分析に熱中して、ついに、「五位,
設)に交で到達したのである。(のちの継議では五位百法)
オーダー・ジュタの「無色・無受想行識・無眼……」の一連の字句は、諸法の分精・分類
の愛を身をやつして、有,影の演議に熱中しているアビダルマ論謙たちへ「仏の線直に嬉「機活線登
た」という農機る一部であり、警告だったのである。羅。処。舞科の法門の否定は、有部
の症後十五法の定だったと見ることができます。
十二因縁」
無無明。応無無明なった姿。無をや、応然を魔、無養父鐵道。無智亦無。
「城継所特徴。
無明もなる。また無明の展ることもなし。

 

 

248 Heart Sutra Meditation Method

This is why only these two bodies of the Heart Sutra are preached by the Buddha.
The sky is called “uneven sky”, and the sky is called “heat”, both of which are unhealthy.
The wisdom of walking in the “middle way sky”, regardless of whether it is in the sky or in the sky, is the wisdom of Prajna.
Five 蘊, twelve places, eighteen worlds and nothing, auspicious

Therefore, in the air, colorless, unconceived behavior. Eyeless ear, nose, tongue, and colorless voice, flavor, and touch. The unconscious world or the unconscious world.
Because of this, there is no color in the sky, and there is no reception, thought, deed, or knowledge.
No eyes, ears, nose, tongue, body, no intention, no color, voice, scent, taste, touch, or method. There is no visibility,
There is no consciousness world.
Here, it is shown that the “Sanshina no Homon” of the five skandhas, twelve places, and eighteen worlds are empty.
, Saka flag to Shaka? I wrote that it was a denial of “the three departments of the magnetic processing world”. This is that part. The Homon of Sanka is the teaching method of Buddha Buddha’s direct theory. It has been dismissed as “nothing”.
Isn’t this just a denial of the Buddha Buddha’s doctrine, and isn’t it a flag? Please take a closer look at the words. “In it, these laws are nothing.” There is a preamble “in the sky”. If so, this is not a rebellion against Buddha Buddha. On the contrary, he is preaching a return to Buddha. Why? What did the Buddha preach? “The Law of Auspiciousness”. Since the word “in the sky” is equal to “the law of auspiciousness”, the word “in the sky” is synonymous with “in the law of auspiciousness”. Solving the mystery of the Heart Sutra In other words, “Because of this, there is no color in the law of auspiciousness, and there is no reception, thought, deed, or knowledge. Eyes, ears, nose, person, mother, and intention. No … “. The word “law of luck” equals “” may be said to be a leap forward, but Buddha often uses the word “sky” in his doctrine. For example, Sutta Nipata, a collection of Buddha’s words, has the following poem: It’s Mogarajan. Always be mindful, break the view of your ego, and observe the world as hope. It will be possible to survive death. The Death King never sees a person who observes the world in this way. Regarding this phrase, Professor Kotatsu Fujita said that it was preached to observe the sky from the earliest stages of early Buddhism, and that it was “made by breaking the view that is passionate about the ego.” In other words, it is said that this is in the selfless theory, but this “sky” of Buddha, which was preached based on the selfless theory, was changed to “the sky based on the law of auspiciousness”. , I think it’s Nagarjuna. Therefore, the denial of the Homon of the “Title / Place * Kai” Sanka is not the denial of Buddha’s doctrine, nor is it Mashiso Itahara. This theory of Nagarjuna was a return and development to the root of Buddha’s doctrine. In general, Buddha established the three departments of law by analyzing the laws and classifying them into five, twelve, and eighteen worlds in order to do that the laws are driven by the laws of auspiciousness. It is. Therefore, the special details are over. The numbers in the classification of the eighteenth world were not meaningful, and for the time being, the law was used at all. It is said that all of these laws are operated by the “law of auspiciousness”, which is summarized in the Heihachikai. In other words, it was a classification to preach the law of auspiciousness. Makomi saw this, and the Abhidharma instructors were enthusiastic about the analysis of various laws, and finally reached “fifth place, setting”.・ The series of phrases of Juta’s “colorless, unconceived behavior, no eyes …” are enthusiastic about the performance of Yu and Kage, with the love of the separation and classification of various laws. It was a warning to Abhidharma and others, as it was a part of the farming machine that said, “I was happy with the line of Buddha and climbed the line.” Luo. place. It can be seen that the denial of the Maishina Homon was the rule of the 15th law after the illness of Aribe. Twelve Nidana “Nothing. An unclear figure. Nothing, no devil, no foster father railway. No wisdom. “Characteristics of the castle successor. It will be unclear. There will be no exhibition of unclear. It will be sold.

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